Pénzügyi tanácsadóval, illetve magát annak valló ügynökkel, nem nehéz összefutni hazánkban. Hála az MLM rendszerben működő közvetítő cégeknek, szinte mindenkinek van rokoni-baráti körében néhány sebtében átképzett pénzügyi guru. Azonban fog-e tisztulni ez a szakma, illetve valójában kinek is van szüksége tanácsadásra, továbbra is fehér folt számunkra. Ezekről kérdeztük János Zsoltot, az egyik legnagyobb, független hazai tanácsadó cég, az AWD Magyarország Kft. Ügyvezető igazgatóját.
Pénzcentrum: Ön milyen fejlődési utat lát a pénzügyi tanácsadás, mint szakma, és mint piac előtt?
János Zsolt: A piac és a rólunk kialakult szakmai kép is óriási fejlődésen megy keresztül a következő időszakban. Az ügyfelek már nem csupán termékértékesítőket, hanem jól képzett, szakértő tanácsadókat igényelnek, akik tisztában vannak az adott termék előnyeivel és hátrányaival is. Mindezt joggal várhatják el, hiszen az ügyféllel szemben vállalt felelősségről, az ügyfél egzisztenciájáról van szó. Az EU új tagországaiban gyorsan fog nőni a kereslet, mivel a termékkínálat az ügyfelek számára felfoghatatlan sebességgel árasztja el az országot.
Pénzcentrum: Mi a véleménye az MLM rendszerű értékesítésről és Ön mit ért független tanácsadás alatt?
János Zsolt: Azok az értékesítési szervezetek, amelyek MLM rendszerként épültek fel, a hetvenes évek termékértékesítéséből jöttek létre. A fogyasztási cikkek esetében bevált ez a rendszer, mivel ezek értékesítése nem igényelt különösebb szaktudást. Az egyes biztosítótársaságok egyszerű termékcsomagokat alakítottak ki, hogy ezek a gyors oktatást követően közvetíthetőek legyenek az ügyfelek számára. Ma már sokkal összetettebbek a termékek és átfogóbbak az ügyfelek igényei.
A függetlenség számomra azt jelenti, hogy egyetlen szolgáltató sem befolyásolja az üzletpolitikát, tanácsadóink valamennyi termékkategóriában számos termék közül választhatnak szabadon, és a választási döntés az ügyféllel folytatott beszélgetés keretében születik meg. Tapasztalataim szerint a magyar ügyfélnek is szüksége van egy kompetens tanácsadóra.
Pénzcentrum: Mely termékek, illetve termékcsoportok irányába mozdul el a hazai piac?
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
János Zsolt: Látható, hogy az ügyfelek a kötött termékcsomagok helyett az élethelyzetüknek megfelelő és igényeikre szabott egyedi megoldásokat keresik. Világosan látható az is, hogy az ügyfelek is sokkal nagyobb flexibilitást fognak elvárni az elkövetkezendő években a bankoktól és biztosítóktól. Az értékesítést Nyugat-Európában is sok kritika érte az alacsony kompetencia miatt. Azóta sokat javult a helyzet, és a tanácsadásban illetékes szakemberek gyakran már nem a bankoknál és biztosítóknál dolgoznak, hanem kiváltak belőlük. Ezek a tanácsadók magasabb igényeket támasztanak a szolgáltatókkal szemben, mert az ügyfelek helyett már ők tartják velük a kapcsolatot. A tanácsadók magasabb színvonalú kiszolgálása érdekében a társaságok szakembereinek is tovább kell képezniük magukat. Magyarországon gyorsabb fejlődéssel számolok, mivel az ügyfelek nyugat-európai kapcsolataik és saját tapasztalataik révén már intenzívebben igénylik ezt a változást.
További részletek a Net Média Zrt. gondozában megjelent Biztosításmagazin 2007-ben. Egy kiadvány, amelyből szinte mindent megtudhat a hazai biztosításpiacon található konstrukciókról.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke