Pénzcentrum kutatások
A Pénzcentrum, széles körű olvasói bázisára támaszkodva, rendszeresen készít nagymintás felméréseket. Vizsgálataink számos gazdasági szektorra kiterjednek, így rendszeresen szondázzuk a közvéleményt a pénzügyek, a humán erőforrás, az energiapiac, az infokom, vagy épp a szolgáltatáspiacok tekintetében. Kutatásainkkal arra törekszünk, hogy a lakosság minél átfogóbb és objektívebb tájékoztatása mellett, kiterjedt információkkal nyújtsunk segítséget a cégek és egyéb intézmények vezetői számára is. Az alábbiakban ajánljuk figyelmedbe eddig megjelent felméréseinket.

A lakossági megtakarítások mozgása és a kereskedelmi bankok promóciós hatékonysága 2025-ben
2023 és 2024 aranyévek voltak az állampapíros megtakarítóknak – a kockázatmentes, akár 15-19%-os hozamok után sokan most ébrednek rá, hogy vége a „kamatkánaánnak”. A hozamok zuhanásával 2025 második felére verseny indult a lakossági megtakarításokért, amiből a kereskedelmi bankok sem akartak kimaradni. A bankváltásra kevéssé hajlandó magyar ügyfeleket pénzbeli jutalmakkal, kedvezményes számlavezetéssel és ajándékokkal próbálták elcsábítani. De vajon mennyien éltek ezekkel a lehetőségekkel, és mennyire működött a kampányözön? A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásából kiderül: a lakosság kétharmada találkozott banki promócióval, de csak tizedük nyitott ténylegesen új számlát. A bankok látszólagos nagylelkűsége mögött komoly versenyhelyzet áll, ahol a lojalitásért most újra harcba kellett szállni.

Használt, felújított okostelefonok fogyasztói megítélése Magyarországon 2025-ben
A Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös kutatása 1988 fő válaszai alapján vizsgálta, hogyan vélekednek a használt mobiltelefonok piacáról a magyar fogyasztók. Bár a válaszadók többsége (69,1%) elutasítja a felújított készülékek vásárlását, minden hatodik megkérdezett már vásárolt ilyen eszközt, további 11,7% pedig tervezi. A legnagyobb bizalmi akadályokat az akkumulátor állapota, a rejtett hibák és a személyes kipróbálás hiánya jelentik. A vásárlók többsége garanciát és megbízható kereskedőt vár el, a környezettudatosság viszont még mindig csak másodlagos szempont.

A Deposit Return System társadalmi megítélése Magyarországon 2025-ben
Egy évvel ezelőtt indult el Magyarországon az italcsomagolások visszaváltási rendszere Magyarországon, így kíváncsiak voltunk, mit gondolnak olvasóink a rendszer működéséről. Vajon hogyan változott az emberek véleménye az elmúlt egy évben? Megszerették, elfogadták az új visszaváltási rendszert? A Debreceni Egyetem és a Pénzcentrum közös, 2025-ös kutatásában erre a kérdésre kerestük a választ.

A Pénzcentrum Nagy Boldogságfelmérése 2024
2021, 2022 és 2023 után a Pénzcentrum 2024-ben is elkészítette a Nagy Boldogságfelmérését, amelynek célja, hogy megismerjük, mennyire elégedettek és boldogok a magyarok. Ez a kutatás nemcsak az aktuális boldogságszintet mutatja, hanem az elmúlt évek eredményeivel összevetve értékes képet ad a változó trendekről és azok okairól.

Az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélése Magyarországon
A magyarok döntő többsége használja az önkiszolgáló kasszákat, a legtöbben a gyorsaság miatt választják a klasszikus pénztárakkal ellentétben - derült ki a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felméréséből. Akadnak persze, akik inkább távol maradnak az újítástól, de vannak szép számmal, akik szerint jóval több kellene a hazai boltokba belőlük. Kérdőívünket 10358 fő töltötte ki, a részletes eredmények magukért beszélnek az önkiszolgáló kasszák fogyasztói megítélésével kapcsolatban.

A Pénzcentrum Nagy Utazáskutatása 2024
A tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítettük a Pénzcentrum Nagy Utazáskutatását, melyet több mint 11 ezer olvasónk töltött ki. Az eredményekből kiderül, hogy fontos a magyaroknak a kikapcsolódás, a pihenés, ám egy jelentős részük nem engedheti ezt meg magának. A kitöltők több mint 70 százaléka mondta, hogy a megnövekedett árak miatt olcsóbb úti célt válasz, kevesebbszer vagy egyáltalán nem utazik 2024-ben.