Fél éve a BRFK bűncselekmény hiányában zárta le a csalás gyanújával indított nyomozást az IL Ferro ügyében. Szerdán a Fővárosi Főügyészség saját korábbi döntését (is) felülvizsgálva, a "számvitel rendjének megsértése" gyanújával, szerdán újra elrendelte azt -írja a Népszabadság.
Borbély Zoltán, a Legfőbb Ügyészség és a Fővárosi Főügyészség szóvivője nem részletezte, milyen új tények, információk alapján döntöttek a nyomozás folytatásáról. Azt közölte: a nyomozásra a vámőrség Központi Bűnüldözési Parancsnokságát jelölték ki.
A lap úgy tudja, hogy az ügyben tavaly ősz óta vizsgálódó pénzügyőrség több százmillió forint nyomára bukkant, amit az eddigi adatok szerint nagy valószínűséggel az IL Ferróból mentettek ki a korábbi tulajdonosokhoz köthető cégeken keresztül.
Az IL Ferro agóniája 2007 elején, egy átvilágítás nélkül lezajlott gyors tulajdonosváltást követően kezdődött, bár már korábban is voltak jelei a cég pénzügyi nehézségeinek. Mivel az autójukra ragasztott reklámokért lényegében ingyen, önrész és havi törlesztőrészlet nélkül járműhöz juttatott ügyfelek a szerződésben tudomásul vették, hogy a cég három hónapra felfüggesztheti a reklámozásért őket megillető díjak kifizetését (olyankor saját zsebből kell rendezniük az esedékes havi lízingdíjakat), a cég csődje csak 2007 áprilisában vált nyilvánvalóvá. Addigra kiürült az IL Ferro kasszája, s nem voltak bevételt biztosító reklámszerződései sem. A hirdetésekért barterben fizettek a többségében lapkiadó hirdetők.
Egy szakértő vizsgálati jelentésében azt állítja, előre látható volt, hogy külső források bevonása nélkül az IL Ferro által kínált konstrukció rövid időn belül összeomlik. A cég, amely 2006. januári autóreklám-piacra lépésétől kezdődően mintegy 8000 "ingyenautóhoz" juttatta ügyfeleit, a pénzügyi összeomlásig jobbára az új belépőkre kivetett 180, 360 ezer forintos regisztrációs díjakból fizette ki az esedékes reklámdíjakat. Amikor az érdeklődés lankadása és új piaci szereplők felbukkanása miatt a belépők száma is csökkent, a cég megállíthatatlanul rohant a csőd felé.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








