21 °C Budapest

A mesének vége: bedőlt a matricáért kocsi biznisz

Pénzcentrum
2007. február 27. 09:00

Március végéig biztosan nem fizet több ezer ügyfelének az Il Ferro Kft. Az ígért reklámdíj reményében szép summával beszálló autósok közül sokan már január óta nem kapták meg az ígért hirdetési díjat a kocsijukon elhelyezett hirdetésekért. A korábbi tulajdonosok már leléptek - írja a Népszabadság.

A késedelmet az Il Ferro a cégnél nemrég lezajlott hirtelen tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel magyarázza.

A most hivatalosan is bejelentett késedelem sokak számára idegtépő lehet. Egyrészt, mert a céggel kötött szerződés alapján mást nem tehetnek. Másrészt viszont sokuknak ez a díj egyben az Il Ferrón keresztül lízingre vásárolt autó után járó törlesztőösszeg fedezete is. Sokan január közepe óta nem láttak a reklámautónként beígért díjakból - már akkor is többhetes késéssel teljesített a cég. Az autót adó pénzintézetekre viszont nem a türelem a jellemző.

A cégről szóló internetes fórumokon többen már most piramisjátékra gyanakodnak: kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj. Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) úgy becsüli: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot.

A jogi képviselő elismerte, hogy a cég weblapján jelenleg lévő reklámozók (Hekus magazin, Penthouse, Budapesti Piac) bartelszerződés keretében hirdetnek, azaz ők is hirdetési helyeket biztosítanak az Il Ferrónak. Körmendi azt állítja: az Il Ferro jelenleg háromszázmilliós forgalmat produkál. Arra a kérdésre, hogy ez a növekedés mikor zajlott le, Körmendi úgy véli, hogy a 2006-os év a "robbanás éve" volt a cégnél. A cégbíróságon egyelőre csak a 2005-ből származó mérlegei állnak rendelkezésre, ekkor a cégnek összességében ötvenmillió forintos árbevétele volt.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak. Azt nem közölte, melyek ezek a cégek, milyen ágazatban működnek.

Az Il Ferro eddigi tevékenységére vonatkozó gyanúkat az újdonsült tulajdonos jogi képviselője nem kívánta kommentálni, mint ahogy azt sem, hogy a használt autójukat reklámfelületnek felkínáló ügyfelek beszállásakor pontosan mi indokolja azt, hogy a társaság kétéves szerződés esetén száznyolcvan, ötéves szerződés esetén több mint háromszázezer forintot kér a tulajdonostól. A hasznosítási és reklámozási szerződés erről csak annyit ír, hogy ez "fedezi az ügyintézés, valamint a reklám elkészítésének és felhelyezésének a költségeit".

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. július 18. péntek
Frigyes
29. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?