A mesének vége: bedőlt a matricáért kocsi biznisz

Pénzcentrum
2007. február 27. 09:00

Március végéig biztosan nem fizet több ezer ügyfelének az Il Ferro Kft. Az ígért reklámdíj reményében szép summával beszálló autósok közül sokan már január óta nem kapták meg az ígért hirdetési díjat a kocsijukon elhelyezett hirdetésekért. A korábbi tulajdonosok már leléptek - írja a Népszabadság.

A késedelmet az Il Ferro a cégnél nemrég lezajlott hirtelen tulajdonosváltással és az azzal összefüggő pénzügyi átszervezéssel magyarázza.

A most hivatalosan is bejelentett késedelem sokak számára idegtépő lehet. Egyrészt, mert a céggel kötött szerződés alapján mást nem tehetnek. Másrészt viszont sokuknak ez a díj egyben az Il Ferrón keresztül lízingre vásárolt autó után járó törlesztőösszeg fedezete is. Sokan január közepe óta nem láttak a reklámautónként beígért díjakból - már akkor is többhetes késéssel teljesített a cég. Az autót adó pénzintézetekre viszont nem a türelem a jellemző.

A cégről szóló internetes fórumokon többen már most piramisjátékra gyanakodnak: kétségesnek tartják, hogy a kocsikon elhelyezett reklámmatricákból befolyna az új autó után negyven, használt autó után ötvenezer forintos havi reklámdíj. Körmendi Csaba, a cég jogi képviselője (és egyben az újdonsült cégvezető-tulajdonos Körmendi Ákos testvére) úgy becsüli: jelenleg hét-nyolcezer matricás reklámautó gurul az utakon. Hétezer ügyféllel és negyvenezer forintos reklámdíjjal számolva ez annyit jelent, hogy a cégnek legalább 280 millió forintot kell havonta kifizetni az autótulajdonosoknak. Az kérdéses, hogy a cég hirdetői rendelnek-e ennyiért reklámot.

A jogi képviselő elismerte, hogy a cég weblapján jelenleg lévő reklámozók (Hekus magazin, Penthouse, Budapesti Piac) bartelszerződés keretében hirdetnek, azaz ők is hirdetési helyeket biztosítanak az Il Ferrónak. Körmendi azt állítja: az Il Ferro jelenleg háromszázmilliós forgalmat produkál. Arra a kérdésre, hogy ez a növekedés mikor zajlott le, Körmendi úgy véli, hogy a 2006-os év a "robbanás éve" volt a cégnél. A cégbíróságon egyelőre csak a 2005-ből származó mérlegei állnak rendelkezésre, ekkor a cégnek összességében ötvenmillió forintos árbevétele volt.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Arra a kérdésre, hogy a továbbiakban miből fedezik a reklámdíjak folyósítását, Körmendi Csaba a "háttérben csendesen mozgó egyéb üzleteket" említett - arra utalva, hogy az Il Ferrónak egyéb, nem a reklámmal kapcsolatos érdekeltségei is vannak. Azt nem közölte, melyek ezek a cégek, milyen ágazatban működnek.

Az Il Ferro eddigi tevékenységére vonatkozó gyanúkat az újdonsült tulajdonos jogi képviselője nem kívánta kommentálni, mint ahogy azt sem, hogy a használt autójukat reklámfelületnek felkínáló ügyfelek beszállásakor pontosan mi indokolja azt, hogy a társaság kétéves szerződés esetén száznyolcvan, ötéves szerződés esetén több mint háromszázezer forintot kér a tulajdonostól. A hasznosítási és reklámozási szerződés erről csak annyit ír, hogy ez "fedezi az ügyintézés, valamint a reklám elkészítésének és felhelyezésének a költségeit".

EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. május 8. 19:18