Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
Az autósok többsége az eddigi híradásokból és a már megjelent sajtóanyagokból értesülhetett arról, hogy melyek a legfontosabb változások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A tarifák meghatározása során az köbcenti-alapú számítás helyett a járművek teljesítményét veszik alapul, ami - bár lesznek hangsúlyos eltolódások a tarifálásban - a becslések szerint körülbelül annyi ügyfelet érint hátrányosan, mint ahányan jól járnak vele. Nézzük, hogy miről szólt az eddigi kampány, összefoglaljuk, hogy miről számoltak be a már megszólaló biztosítók, alkuszok, portálok és a szövetségek.
Az eddig megszólaló biztosítótársaságok általános véleménye, hogy - mivel az átlagos biztosítási díjak tekintetében már minimális a mozgástér lefelé - az előttünk álló hetekben felerősödhet a biztosítás mellé kínált szolgáltatások versenye. Bár az ügyfél-elégedettségre vonatkozó felmérések szerint az autósok négyötöde elégedett a biztosítójával, az alacsony díjak mellett a többletszolgáltatások is befolyásolhatják a választást.

A várakozások szerint a tavalyi évhez hasonlóan ebben az évben is körülbelül másfél millióan fogják lecserélni a biztosításukat, bár jelentek már meg olyan felmérések, melyek szerint a biztosítást váltók száma meghaladhatja a kétmilliót. Idén nem mindenki élhet ezzel a lehetőséggel. Az évfordulóra történő szerződés miatt, aki év közben vásárolt új vagy használt autót, az kimarad az év végi kampányból, de a némileg beszűkült piacon is legalább akkora versenyre számíthatunk, mint tavaly.

ASTRA Biztosító néven nyitotta meg első magyarországi fiókját Románia lakossági nem-életbiztosítási piacának vezető biztosítója, az ASTRA Asigurari. A társaság a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással indítja hazai kampányát, ezen felül vagyonbiztosítással és cascóval is foglalkoznak majd. Az ASTRA csütörtöki bemutatkozó sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a fizetőképességet, a felelősségvállalást, a logisztikai környezetet, a kötvényesítési - és díjmegállapítási program hátterét az anyavállalat biztosítja.
A területi terjeszkedés tervezetét a biztosítási-és viszontbiztosítási tevékenységeket felügyelő szervek (PSZÁF, CSA) már jóváhagyták. A romániai vállalkozás két évtizede működik sikeresen a szomszéd országban. 2010-re piacvezetővé vált a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb), a légiközlekedési és a vagyonbiztosítások terén. A vállalat hazánkban elsősorban a lakossági szegmensre kíván koncentrálni.
Kedden a Groupama Garancia Biztosítómutatta be ingyenes többletszolgáltatásait. A társaság a nyugat-európai tapasztalatai mellett azokra a magyarországi felmérésekre is épít, melyek szerint az ár mellett egyre hangsúlyosabb a szolgáltatások szerepe a biztosítóválasztás során. A társaság szerint - mivel a gépjárművek nagy részénél a teljesítmény és a hengerűrtartalom szoros korrelációt mutat - a köbcentiről kilowatt-alapú tarifálásra váltás a díjak tekintetében nem hoz akkora változást a gépjármű tulajdonosok számára, mint azt néhány versenytárs prognosztizálja.
Az ingyenes garantált asszisztencia szolgáltatás elindítása mellett szólt az az üzleti döntés is, mely szerint a díjak irreális szintű csökkentése helyett a stabilan alacsony árak mellé kínált kiegészítő szolgáltatásokra fókuszálnak. Egy partneri együttműködésnek köszönhetően a szerződő saját autójának meghibásodása esetén is egy órán belül szerelőt küldenek a helyszínre, a további lehetőségekről ITT olvashatsz.
Egy nappal korábban a Generali-Providenciaarról számolt be, hogy kalkulációik szerint az új kilowatt alapú díjszámítás következtében az autósok harmada számíthat 10%-os díjemelkedésre, és szintén egyharmada fog majd 10%-kal kevesebbet fizetni a kötelezőért. A tarifaváltozás azoknak kedvezhet, akik nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.
A társaság az új rendszer zökkenőmentes bevezetése érdekében közel százmilliós IT fejlesztést hajtott végre. A társaság nem számít a kgfb-díjak korábbi években tapasztalt mértékű csökkenésére, a biztosítók közötti árverseny vélhetően inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig a teljes piacra.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A piaci várakozások szerint egy új és egy régi-új szereplő kavarhatja fel az állóvizet. A KGFB-tóba most ugrik fejest az Astra Biztosító, amely - mint új szereplő - várhatóan beszáll az árversenybe és ezzel az eszközzel próbál majd megfelelő ügyfélbázist kiépíteni Magyarországon. A másik ilyen biztosító a tavalyi kampányból kizárt és idén visszatérőWabard, amely kötési lehetőség híján az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) saját kgfb-tarifáló rendszert indít, melynek tesztelése során már az utolsó simításokat végzik. A szövetség adatai szerint 2009-ben 31 330 forintos átlagdíj mellett 4,15 millió szerződést kötöttek a kgfb-piacon, összesen 1,47 millió autós váltott biztosítót szemben az egy évvel korábbi 695 ezerrel.
A szövetség több fontos jótanácsot is megfogalmazott a fogyasztók számára, ezekről ITT olvashatsz, ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy idén egymástól jelentősen eltérő konstrukciókkal találkozhatnak a fogyasztók, továbbá az árverseny fokozódása a szolgáltatás színvonalának csökkenését eredményezheti.

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint érdekes, ám nem feltétlenül kellemes meglepetéseket tartogat a hamarosan startoló kampány az autósok számára. A szervezet várakozásai szerint a változások miatt minden korábbinál nagyobb díjszámítási láz várható, ám a váltók száma nem nő, a díjak pedig nem csökkennek tovább jelentősen.
A PSZÁF október 20-tól megtiltotta az AIM Általános Biztosító Zrt. számára újabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) kötését. A tiltás a biztosító kgfb-alágazatra vonatkozó tevékenységi engedélyének visszavonásáig hatályos. Az AIM egyéb biztosítási tevékenységét a határozat nem érinti, a biztosító így továbbra is működhet a magyar biztosítási piacon. A biztosító köteles az általa már korábban megkötött kgfb-szerződésekből eredő valamennyi kötelezettségének teljesítésére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








