Majdnem 1400 közlekedő fordult kárigénnyel a Magyar Közúthoz a tavalyi évben, ez jóval több mint 2022-ben volt. Jellemzően beadványok kb. harmadát ítélték meg jogos igénynek.
Az autósok többsége az eddigi híradásokból és a már megjelent sajtóanyagokból értesülhetett arról, hogy melyek a legfontosabb változások a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacon. A tarifák meghatározása során az köbcenti-alapú számítás helyett a járművek teljesítményét veszik alapul, ami - bár lesznek hangsúlyos eltolódások a tarifálásban - a becslések szerint körülbelül annyi ügyfelet érint hátrányosan, mint ahányan jól járnak vele. Nézzük, hogy miről szólt az eddigi kampány, összefoglaljuk, hogy miről számoltak be a már megszólaló biztosítók, alkuszok, portálok és a szövetségek.
Az eddig megszólaló biztosítótársaságok általános véleménye, hogy - mivel az átlagos biztosítási díjak tekintetében már minimális a mozgástér lefelé - az előttünk álló hetekben felerősödhet a biztosítás mellé kínált szolgáltatások versenye. Bár az ügyfél-elégedettségre vonatkozó felmérések szerint az autósok négyötöde elégedett a biztosítójával, az alacsony díjak mellett a többletszolgáltatások is befolyásolhatják a választást.
A várakozások szerint a tavalyi évhez hasonlóan ebben az évben is körülbelül másfél millióan fogják lecserélni a biztosításukat, bár jelentek már meg olyan felmérések, melyek szerint a biztosítást váltók száma meghaladhatja a kétmilliót. Idén nem mindenki élhet ezzel a lehetőséggel. Az évfordulóra történő szerződés miatt, aki év közben vásárolt új vagy használt autót, az kimarad az év végi kampányból, de a némileg beszűkült piacon is legalább akkora versenyre számíthatunk, mint tavaly.
ASTRA Biztosító néven nyitotta meg első magyarországi fiókját Románia lakossági nem-életbiztosítási piacának vezető biztosítója, az ASTRA Asigurari. A társaság a kötelező gépjármű felelősségbiztosítással indítja hazai kampányát, ezen felül vagyonbiztosítással és cascóval is foglalkoznak majd. Az ASTRA csütörtöki bemutatkozó sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a fizetőképességet, a felelősségvállalást, a logisztikai környezetet, a kötvényesítési - és díjmegállapítási program hátterét az anyavállalat biztosítja.
A területi terjeszkedés tervezetét a biztosítási-és viszontbiztosítási tevékenységeket felügyelő szervek (PSZÁF, CSA) már jóváhagyták. A romániai vállalkozás két évtizede működik sikeresen a szomszéd országban. 2010-re piacvezetővé vált a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb), a légiközlekedési és a vagyonbiztosítások terén. A vállalat hazánkban elsősorban a lakossági szegmensre kíván koncentrálni.
Kedden a Groupama Garancia Biztosítómutatta be ingyenes többletszolgáltatásait. A társaság a nyugat-európai tapasztalatai mellett azokra a magyarországi felmérésekre is épít, melyek szerint az ár mellett egyre hangsúlyosabb a szolgáltatások szerepe a biztosítóválasztás során. A társaság szerint - mivel a gépjárművek nagy részénél a teljesítmény és a hengerűrtartalom szoros korrelációt mutat - a köbcentiről kilowatt-alapú tarifálásra váltás a díjak tekintetében nem hoz akkora változást a gépjármű tulajdonosok számára, mint azt néhány versenytárs prognosztizálja.
Az ingyenes garantált asszisztencia szolgáltatás elindítása mellett szólt az az üzleti döntés is, mely szerint a díjak irreális szintű csökkentése helyett a stabilan alacsony árak mellé kínált kiegészítő szolgáltatásokra fókuszálnak. Egy partneri együttműködésnek köszönhetően a szerződő saját autójának meghibásodása esetén is egy órán belül szerelőt küldenek a helyszínre, a további lehetőségekről ITT olvashatsz.
Egy nappal korábban a Generali-Providenciaarról számolt be, hogy kalkulációik szerint az új kilowatt alapú díjszámítás következtében az autósok harmada számíthat 10%-os díjemelkedésre, és szintén egyharmada fog majd 10%-kal kevesebbet fizetni a kötelezőért. A tarifaváltozás azoknak kedvezhet, akik nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.
A társaság az új rendszer zökkenőmentes bevezetése érdekében közel százmilliós IT fejlesztést hajtott végre. A társaság nem számít a kgfb-díjak korábbi években tapasztalt mértékű csökkenésére, a biztosítók közötti árverseny vélhetően inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig a teljes piacra.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A piaci várakozások szerint egy új és egy régi-új szereplő kavarhatja fel az állóvizet. A KGFB-tóba most ugrik fejest az Astra Biztosító, amely - mint új szereplő - várhatóan beszáll az árversenybe és ezzel az eszközzel próbál majd megfelelő ügyfélbázist kiépíteni Magyarországon. A másik ilyen biztosító a tavalyi kampányból kizárt és idén visszatérőWabard, amely kötési lehetőség híján az elmúlt évben korábbi személyautós ügyfeleinek jelentős részét elveszítette.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) saját kgfb-tarifáló rendszert indít, melynek tesztelése során már az utolsó simításokat végzik. A szövetség adatai szerint 2009-ben 31 330 forintos átlagdíj mellett 4,15 millió szerződést kötöttek a kgfb-piacon, összesen 1,47 millió autós váltott biztosítót szemben az egy évvel korábbi 695 ezerrel.
A szövetség több fontos jótanácsot is megfogalmazott a fogyasztók számára, ezekről ITT olvashatsz, ugyanakkor arra is figyelmeztetnek, hogy idén egymástól jelentősen eltérő konstrukciókkal találkozhatnak a fogyasztók, továbbá az árverseny fokozódása a szolgáltatás színvonalának csökkenését eredményezheti.
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint érdekes, ám nem feltétlenül kellemes meglepetéseket tartogat a hamarosan startoló kampány az autósok számára. A szervezet várakozásai szerint a változások miatt minden korábbinál nagyobb díjszámítási láz várható, ám a váltók száma nem nő, a díjak pedig nem csökkennek tovább jelentősen.
A PSZÁF október 20-tól megtiltotta az AIM Általános Biztosító Zrt. számára újabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) kötését. A tiltás a biztosító kgfb-alágazatra vonatkozó tevékenységi engedélyének visszavonásáig hatályos. Az AIM egyéb biztosítási tevékenységét a határozat nem érinti, a biztosító így továbbra is működhet a magyar biztosítási piacon. A biztosító köteles az általa már korábban megkötött kgfb-szerződésekből eredő valamennyi kötelezettségének teljesítésére.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás
- Hatházi Róbert: a húsvét minden kor emberének ugyanazt az üzenetet hordozza
- Nagy változás a gyógymedencéknél - részletesen indokolt az NNGYK
- Ha autót vezet, akkor egy életveszélyes jelenség fenyegeti
- Friss kutatás: súlyos veszélyt jelent a használt sütőolaj