Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
Tízezres spórolásért tuti váltunk Ötből négy magyar autós elégedett ugyan a jelenlegi biztosítójával, de éves szinten ötezer forintos megtakarítás esetén már váltana.
"Az ügyfelek 80%-a teljesen elégedett jelenlegi biztosítójával, tehát az idei kötelező felelősségbiztosítási kampány alatt sem fontolgatja a szolgáltató váltást. Azonban, ha a kalkuláció során akár csak ötezer forintot is spórolhat, az autósok 43%-a máris gond nélkül váltana biztosítót"- derül ki az AEGONdirekt.hu felméréséből.
A szolgáltató a hónap közepén, az interneten végzett nem reprezentatív, ugyanakkor több mint tízezer felhasználó által kitöltött kérdőíves kutatásból érdekes kép körvonalazódik a hamarosan következő novemberi biztosítóváltással kapcsolatban.
A megkérdezettek 43%-a már ötezer forint megtakarítás esetén is más biztosítót választana magának, tízezer forintos spórolási lehetőségnél pedig már 98% veszi fontolóra a cserét. A kgfb megkötésnél, kötelező jellegéből adódóan, még mindig az ár az elsődleges szempont. Az elmúlt évek tapasztalatai azt mutatják, hogy pár száz forintos eltérésnél az ügyfelek inkább a drágább társaság javára döntenek, mérlegelve az ár illetve a szolgáltatás arányát.
A gépkocsi tulajdonosok négyötöde nem teljesen biztos abban, hogy mikor tud biztosítót váltani. Aki ugyanis 2010-ben vásárolta meg kocsiját, annak már nem november a határidő, hanem a gépkocsi vásárlástól számított egy év lesz a váltás időpontja. A folyamatos tájékoztatás ellenére is hiányos a tudás arról, hogy a kgfb piacon milyen széleskörű a választék és, hogy a biztosítók milyen komoly árversenyt folytatnak az ügyfelekért. Azzal, hogy az AIM kivonult a magyar piacról 60-80 ezer ügyfél marad szolgáltató nélkül, akik számára idén ősszel kötelező lesz a váltás.
A felmérés a casco-biztosítás kötési motivációra is kitér. A casco szerződéssel is rendelkezők fele tart a közlekedési balesettől, a második helyen 30%-kal a törés veszélye áll, majd ezt követi az elemi kár és a rangsor legvégén pedig a lopástól való félelem szerepel. Az ijedtség ellenére mégis nagyon kevesen rendelkeznek casco biztosítással, ennek oka, hogy ez a szolgáltatás még mindig sokak számára drága: a piacon most tapasztalható évi átlagosan 70-90 ezer forintos díj igen megterhelő. Valószínű, hogy az alacsony kötelező díjak mellett több társaság extra kedvezményekkel és akciókkal próbálja majd az ügyfeleket casco váltásra is ösztönözni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Szlovákiában is megkezdi működését a Genertel
Háromévnyi sikeres működés után a legnagyobb magyar direkt biztosító, a
Genertel.hu, Szlovákiában is megkezdi működését. Ősztől már a szlovák
autósok is megköthetik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat olyan
biztosítónál, ahol az ügyintézés kizárólag telefonon és interneten
bonyolítható le. A Genertel.sk az első direktbiztosító Szlovákiában,
amely a Genertel.hu önállóan működő fióktelepe, független szlovákiai
vezetéssel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








