Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
Szombaton tárják a biztosítótársaságok nagyközönség elé a 2011-re várható kötelező gépjármű felelősség biztosítás (kgfb) tarifáit. A díjak változhatnak, mivel az idei évtől a tarifákat a kockázati tényező mellett az autó teljesítménye alapján számítják ki a társaságok.
A kgfb kategóriák az idei évtől nem a cm3 alapján lesznek meghatározva, hanem a motor teljesítménye alapján. A kötelező biztosításról szóló kormányrendelet megváltoztatására azért volt szükség, mert a gépjármű ipar hatalmas fejlődésen ment át és nagyobb kockázatot jelentett a biztosítóknak, hogy a motor hengerűrtartalmának növekedése nélkül is jelentős teljesítménynövekedés volt elérhető.

A Generali várakozása szerint az átállás újraosztja a piacot. Ilics László, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy az új kilowatt alapú díjszámítás következtében az autósok harmada számíthat tíz százalékosdíjemelkedésre, és szintén egyharmada fog majd tíz százalékkal kevesebbet fizetni a kötelezőért. Általánosságban elmondható, hogy a tarifaváltozás azoknak kedvez majd, akik régebbi, nagy hengerűrtartalmú motorral rendelkező, de kisebb teljesítményű autót vezetnek.

Ilics László
A Generali az új rendszer zökkenőmentes bevezetése érdekében közel százmilliós IT fejlesztést hajtott végre a társaságnál, hogy az ügyfelek januárban már érvényes kötelező biztosítással rendelkezzenek.
Ilics szerint a kgfb átlagos díja (ez 2008-ban évi 30 ezer forint volt, 2009-re pedig 25 ezer forintra csökkent) tekintetében 2010-ben nem várható a korábbi évekhez hasonlatos díjcsökkenés. A biztosítók közötti árverseny idén már inkább egy-egy adott célcsoportra fog irányulni, nem pedig valamennyi ügyfélre.
A másik újdonság az idei biztosításváltási időszakban, hogy várhatóan nem válik élesen el egymástól a kötelező és a casco biztosítás. A Generali például együttes gépjármű biztosítási konstrukciókat ajánl majd: a kgfb tarifáláshoz megadott adatokból az ügyfél egyúttal casco ajánlatot is kap.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az új díjakról a törvényben foglaltak szerint a biztosítók kötelesek ügyfeleiket 50 nappal a fordulónap előtt értesíteni.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








