Majdnem 1400 közlekedő fordult kárigénnyel a Magyar Közúthoz a tavalyi évben, ez jóval több mint 2022-ben volt. Jellemzően beadványok kb. harmadát ítélték meg jogos igénynek.
Hazánkban egyelőre folynak a találgatások, hogy az új számítási módszer következtében hogyan változnak a jövő évre vonatkozó gépjármű kötelező-felelősség biztosítási (kgfb) tarifák. Mint ismert az erőforrások lökettérfogata helyett már a jármű teljesítménye alapján számítják a díjakat, ennek következtében lesznek, akik jobban járnak, de magasabb díjra számíthatnak azok, akiknek a relatíve kisebb köbcentis motorjába vad lóerőket tuszkoltak bele a gyártók. A magyar szakújságírók Groupama-Garancia jóvoltából a múlt héten ismerkedhettek meg a Franciaországban alkalmazott új megoldásokkal, melyekről a Pénzcentrum.hu olvasói sem maradhatnak le.
Megtett kilométer alapján számított biztosítási díj
A francia biztosítótársaság által a közelmúltban bevezetett (pay-as-you-drive) szolgáltatást eddig körülbelül hatvanezer autós vette igénybe. A termék lényege, hogy az ilyen szerződéssel rendelkező ügyfeleknek az autóval megtett távolság alapján számítják a biztosítási díját. A biztosítónak nem kell tartani attól, hogy a trükkös ügyfél visszatekeri a kilométerórát, ugyanis a járműveket egy olyan speciális műszerrel szerelik fel, amely műholdas jeleket bocsát ki, így a kilométeróra állásától függetlenül pontosan le tudják mérni a járművel megtett távolságot.
Thierry Martel
Adja magát a kérdés, hogy ezt a szolgáltatást valószínűleg azok választják, akik az átlagostól kevesebbet autóznak. A kisebb megtett távolság miatt ők kisebb valószínűséggel szenvednek balesetet, vagyis nő a normál díjas ügyfelekre vonatkozó kockázat.
A Pénzcentrum.hu kérdésére - mely szerint a nem kilométer alapú számítással rendelkező ügyfeleknek mekkora díjemeléssel jár a kockázatok kiegyenlítése - Thierry Martel, a Groupama francia biztosítási és banki igazgatója elmondta, hogy az autósoknak egyelőre nem kell ettől tartaniuk.
A termék értékesítése egyelőre nem éri el a várakozásokat, a társaság közel négymillió ügyfele közül még csak körülbelül 1,5% élt ezzel a lehetőséggel, ami még nem borítja a biztosítási díjak egyensúlyát, így eddig még nem szükséges a normál számítású ügyfelek díjemelése.
Saját autójavító hálózat és alkatrészbeszerzés
A társaság jelenleg egy 760 műhelyből álló autójavító hálózattal rendelkezik, amit két éven belül ezer egységre kívánják bővíteni. A CapsAuto hálózatot 12 éve alapították, a biztosító társaság 2003-ban vásárolta meg a céget. A tavalyi évben 147 ezer ügyfelük volt és 0,7 millió eurós nettó nyereséget értek el.
Geneviéve Roudier
A javítások kapcsán Geneviéve Roudier partnerkapcsolati és a javítási szolgáltatások igazgatója elmondta, hogy a társaság maga szerzi be a szükséges alkatrészeket, ennek bevezetése óta pedig már 12%-kal sikerült csökkenteni a javítási költségeket.
A társaság foglalkozik még autóközvetítéssel is, ez a szolgáltatás nem csak a biztosítással rendelkező, hanem az "utcáról betérő" ügyfelekre is vonatkozik. Abban az esetben, ha a biztosító talál autót egy érdeklődőnek, akkor a kötelező és a casco biztosítás adja magát, autóhitel esetén pedig újabb ajánlatot tudnak tenni a vásárlónak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Jeleztük az igazgató asszonynak, hogy Magyarországon a kötelező biztosítások átlagos díja évi 100 euró alatt van, a casco biztosítások átlagdíja pedig valamivel kevesebb, mint évi 300 euró. Ebben a tekintetben a francia autósoknak sem kell sokkal magasabb kiadásokkal számolni, ugyanis cascóra és kötelezőre átlagosan 400 eurót költenek évente, bár ott a magyar 23%-kal szemben majdnem mindenki rendelkezik cascóval is.
Öltöny, karóra, bőrcipő, biztosítás: mi az a "butik-fiók"?
A társaság egy egészen új értékesítési csatorna kiépítését vette tervbe, Párizsban 300 millió eurós beruházással húsz butik-fiókot építenek, amiből 15 már el is készült. Az egység nem hasonlít sem egy bankfiókra, sem egy biztosítási ügyfélszolgálatra, inkább hajaz egy butikra, ahol divatos cikkeket lehet megvásárolni. A betérő ügyfelet a falakon található megvilágított reklámanyagok fogadják, ezek közül mindenki választhat, legyen szó autó-, élet- vagy vagyonbiztosításról. A kirakat után található egy asztal négy fotellel, az érdeklődők itt foglalhatnak helyet és a biztosító munkatársai az asztalon, ami gyakorlatilag egy érintőképernyős monitor, részletesebb tájékoztatást adnak a termékekről. A laptop csak akkor kerül elő, ha az ügyfél a biztosítás meg kötése mellett dönt.
Érdekesség, hogy akár a bankfiókok jó részében, itt sincs pénztár. Minden átutalással történik, ugyanis mindenkinek van bankszámlája. Patrick Weissier, az egyik ilyen biztosítási butik vezetője nem tudta leplezni meglepődöttségét, amikor arról tájékoztattuk, hogy Magyarországon a felnőtt lakosság 27%-a semmilyen bankkapcsolattal, így lakossági folyószámlával sem rendelkezik.
Kötelező autóvezetési gyakorlat
A biztosítótársaság szerződésben áll egy vezetéstechnikát oktató céggel (Centaure), melynek a tanfolyamai a jogosítvány megszerzéséhez kötelezőek. Évente legalább egyszer teljesíteni kell a viaszréteggel és vízátfolyással nehezített rutinpályát a hivatásos sofőröknek is. A biztosító 5-10%-os kedvezményt ad a biztosítási díjakból azoknak az ügyfeleknek, akik elvégzik a tanfolyamot, ugyanis kimutatható, hogy közülük kevesebben okoznak közlekedési balesetet.
Claude Legendarme, a központ igazgatója elmondta, hogy a nehezített autós feladatokat a tanfolyamon résztvevőknek sem hagyják a végtelenségig gyakorolni, mert nem Forma-1-es pilótákat képeznek, hanem a cél, hogy az autósok megfelelően tudjanak reagálni a váratlan helyzetekre.
A tavalyi évben 4262-en haltak meg a francia utakon, ami összevetve az 1983-as 12 ezres adattal, jelentős fejlődésnek mondható. Magyarországon körülbelül hetedannyi, vagyis 6-700 fő veszíti életét közlekedési balesetben, pedig csak tizede annyi autónk van.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert
- Bulgáriában újabb előre hozott parlamenti választásokat tartanak
- Kiderült, mikortól és mennyiért lehet megvenni az egynapos autópálya-matricát
- Napokon belül diplomáciai képviseletet nyit Magyarország Tanzániában
- A motorosokra is rászálltak az osztrák rendőrök
- Meghalt egy ember az ökörítófülpösi szociális intézményben