Már egy ideje lezárult a tavalyi KGFB kampány, azonban az eredmények még csak most látszanak. A kampány ideje alatt (előtt, meg persze utána is) sokat foglalkoztunk azokkal a kérdésekkel, hogy hányan váltanak biztosítót, ki lesz a nyertes, kell-e egyáltalán a kampány, mennyit keresnek az alkuszok, jó-e a tarifacsökkenés és miért nem jön meg időben a csekk. Most azonban álljanak itt tények! Megkértük a piaci szereplőket értékeljék, és számszerűsítsék a tavalyi évet.
Kezdjük a körképet egy új szereplővel a Genertel-el. Esetükben csak új szerződésekről beszélhetünk, azokból azonban több mint 70 ezer realizálódott náluk. Simon Péter, a Genertel marketing vezetője, pontos számot még nem tudott mondani, március közepére várják a végleges adatokat.
A Genertel szerződéseinek jelentős része online alkuszokon keresztül érkezett be, ugyanakkor a saját webes és call centeres kötések aránya is jelentős volt.
Megközelítőleg 85 ezer törölt és 28 ezer új szerződésünk van - mondta el kérdésünkre dr. Csermely Tibor, az UNIQA gépjárműbiztosításokért felelős területvezetője. Esetükben is az alkuszok hozták a legtöbb új kötést.
A januárban tapasztalt csekk-küldéssel kapcsolatos bizonytalanság is rámutatott néhány biztosítónál arra, hogy a biztosítók számára egyre nehezebben kezelhetők a kampányidőszakból eredő feldolgozási problémák. Véleményünk szerint ezért célravezető lenne a kampányidőszak megszüntetése, ehhez azonban - mint az köztudott - jogszabályi változtatás szükséges. Másrészről a kampányban tapasztalt általános és a korábbi éveknél is komolyabb díjcsökkenés jelentős veszélyeket hordoz magában, azt gondoljuk ez a piac hosszú távú érdekeivel nincs összhangban és hosszabb távon az ágazat financiális problémáihoz vezethet. - mondta dr. Csermely Tibor.
A Generalinál a 2007 novemberében lezajlott kgfb kampány során 90000 db feletti új kötés születet - mondta el Jákfalvi Zoltán, a Generali gépjármű üzletágának igazgatója.
Meglátása szerint nem szükséges a kgfb szerződések január 1-i évfordulójának fenntartása. Legfontosabb érve az, hogy Magyarországon lassan lehetetlenné vált a január 1-i évfordulóra megkötött szerződések feldolgozása.
A 2007-es teljesítményadatokkal megvilágítva tisztán látszik, hogy a biztosítóknak havonta kb. 100 ezer db szerződést kell gépre vinni, amelyeknél a kötés oka a gépjármű megvásárlása. Ezzel szemben a váltási időszakban kb. 500ezer db szerződést kellene december hónap folyamán feldolgozni. Ilyen mértékű hektikus megterhelésre véleménye szerint technikailag korrektül felkészülni nem lehetséges.
Az AEGON Magyarország 115 ezer darab szerződést kötött. Az újra szerződők aránya 25%, a többi új ügyfél. A legtöbb új szerződés az alkuszi csatornán keresztül jött létre. A internetes kötések aránya 30%, amiben benne vannak a saját oldalukon létrejött szerződések is.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A MÁV ÁBE-hoz benyújtott 2008.01.01-jei új ajánlatok száma meghaladja a 60 E db-ot. Felmondott szerződés szám 15095 db, de ebből visszakötött (maradt az Egyesületnél) 6839db - mondta el Szilágyi László, az egyesület tanácsadója. A szerződések csaknem 100 százalékát alkuszi csatornákon keresztül szerezte az egyesület.
A novemberi kampányban az UNION 28 ezer új szerződést kötött 23 ezer felmondás mellett, így nettó 5 ezer darabos pozitív mérleggel zárta a kötelező kampányt. A legtöbb szerződést az alkuszokon keresztül szerezték, ezen belül jelentős szerepük volt az on-line alkuszoknak náluk is, csakúgy, mint a teljes piacon.
Álláspontuk szerint a kötelező biztosítás akkor válna igazán európaivá, ha egyrészt szerződéskötéskor a valós bónuszfokozatnak megfelelően kerülne az ajánlat felvételre és az első díj befizetésre. Másrészt, ha a biztosítási évforduló nem január 1-re, hanem a szerződéskötés időpontjára esne, vagyis a más biztosítási termékekhez hasonlóan az év bármely napjára.
Az OTP Garancia Biztosító mintegy 55 ezer új egyedi GFB szerződést kötött az évfordulóval és a flotta szerződések esetében is pozitívan zártuk a váltási időszakot - nyilatkozta Csergőffy Tibor gépjárműbiztosítási főosztályvezető.
Megelégedésünkre, a 2007-re az OTP Garancia Biztosítót választók száma (55 ezer) jelentősen meghaladta a társaságunknál szerződésüket évfordulóra felmondók számát (46 ezer). Társaságunk szerzésében hagyományosan erős a saját hálózat, de az alkuszi teljesítmény tavalyhoz mérten magasabb volt, közel 25%-ot tett ki.
A MÁV ÁBE véleményével egybehangzóan Csergőffy Tibor szerint is, a kampány javítja a díjak átláthatóságát és kimondottan azon biztosítótársaságok részére kedvező, melyek piacszerzésre fókuszálnak. A kampány ellen az állomány megtartását prioritásként kezelő biztosítók érvelnek. A véleményt az is befolyásolja, hogy ki milyen teljesítményt tud elérni a váltási, és milyet az évközi időszakban. Társaságunk mind a két időszakban pozitív eredményeket ért el a legutóbbi két évben. Véleményünk szerint a kampányidőszak megtartása kívánatos, költséghatékony és a piac koncentrációjának csökkenésének irányába hat, ami megítélésünk szerint egészségesebb viszonyokat fog eredményezni - tett hozzá Csergőffy.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért