A Tesla bejelentette, hogy egy hónapos próbaidőszakot biztosít Full Self-Driving (FSD) vezetéstámogató technológiájának kipróbálására a meglévő és az új ügyfelek számára is.
Az autógyártók bizony meglehetősen nagy slamasztikában vannak a válság közepette, ami szerencsére sok esetben olyan innovatív megoldásokra ösztönzi őket, melyből a fogyasztók is profitálhatnak.
A legnagyobb autógyártók mindegyike megszorító intézkedésekre kényszerül: a General Motors több mint 1000 kereskedést készül bezárni, és az Egyesült Államokban a munkahelyek egyharmadát megszűnteti, de a Chrysler is hasonló lépéseket visz végbe. Ennek természetesen az állásukat elveszítők a legkevésbé sem örülnek, a karcsúsítás azonban a működési költségeket is csökkenti, és hatékonyabb működésre ösztönzi a vállalatokat.
1. üzemanyag-innováció
Az elmúlt években számos nagynevű autógyártó fogott olyan fejlesztésekbe, ami az alternatív üzemanyagok kidolgozását tűzte célul. Egy nemrégiben megjelent kutatás szerint az elektromos autók és a hagyományos meghajtású kocsik költsége 2012-re fog kiegyenlítődni, vagyis akkorra várható nagyobb térnyerésük. A kutatók azt jósolják, hogy 2030-ra az elektromos autók használatának köszönhetően jelentősen csökkenni fog az üvegházhatású gázok kibocsátása is, és az olajfelhasználás is.
2. megújult formatervezés
A mostani szűkös időszakban a formatervezők igyekeznek inkább a praktikára, mint a design-ra összpontosítani, konzervatívabb vonalvezetést alkalmazva - legalábbis iparági elemzők így vélik. Ez tehát azt jelenti, hogy külsejében inkább visszafogott autók kerülnek majd piacra. Másrészről az elektromos autók formatervezése új megközelítést igényel, hiszen az óriási akkumulátorokat valahol el kell bennük rejteni. Ez egyelőre nem épp a legszebb megoldásokat szüli, de kezdetnek nem rossz.
3. Hosszabb használati idő
A recesszió bizony a vásárlókat is megszorításokra készteti: felmérések szerint az USA-ban például közel 6 hónappal tovább használják a tulajdonosok autóikat, mint 2006-ban. Ennek a környezetvédők is örülhetnek, hiszen így kevesebb roncs kerül a szeméttelepekre.
4. Innovatív vállalatok születése
Fisker, Tesla, Coda, Aptera - csak néhány azok közül az új cégek közül, melyek környezetbarát autók gyártására jöttek létre. Amellett, hogy alternatív üzemanyagfelhasználású autókat gyártanak, az elosztásban is innovatív megoldásokra törekednek: a Coda például csak online bolthálózatot fog üzemeltetni az USA-ban, és a szervízelést is már létező cégeken keresztül fogja lebonyolítani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
5. Fokozott hatékonyság
Az alternatív meghajtású autók kifejlesztése mellett sok gyártó a jelenlegi motorok hatékonyságán is igyekszik javítani. A BMW mérnökei 10 százalékkal többet próbálnak kisajtolni a motorokból, többek között könnyebb anyagok felhasználásával, a mozgó részek modernizálásával, és hatékonyabb üzemanyagok kifejlesztésével.
6. új értékesítési formák
A gyorsabb gyártási folyamat, alacsonyabb működési költségek, és zökkenőmentesebb szállítói kapcsolatok kialakítása mind-mind komoly kihívást jelent a gyártók számára, de emellett az autók vásárlókhoz történő eljuttatásán is van mit finomítani. A már említett Coda például az online értékesítésben látja a jövőt.
7. Kreatív vásárlói ösztönzők
A Hyundai volt az első olyan autógyártó, amely azt ajánlotta vásárlóinak, hogy állásuk elvesztése esetén visszavihetik autóikat. Mivel az akció sikeresnek bizonyult, hamarosan a Ford és a GM is követte a példát. Azóta a Hyundai egyes piacain olyan akciókkal is előrukkolt, mint a fix áras üzemanyag vásárlási program, melynek keretében az új vevők egy évig fix áron juthatnak benzinhez.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert