Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
A váltási kampány első hetében félmillió díjszámítás történt a Biztosítók.hu honlapján, ez a szám már most meghaladja a tavalyi mindösszesen négyszázezer díjszámítást. Az idei átlagdíj 17 500 forint, ami 27%-os árzuhanást jelent a tavaly novemberi 24 000 forintos átlagdíjhoz képest.
Az online alkusz szerződéskötési rangsorában a dobogós helyeket az Allianz Hungária Biztosító (36,3%), a K&H Biztosító (18,6%), valamint az Astra Biztosító (13,3%) foglalja el. Az új kötések piacának majd 70%-át lefedő triót a Magyar Posta Biztosító, az Union, a KÖBE, valamint az MKB Általános Biztosító követi.
Amennyiben nem csak az új kötéseket, hanem az elvándorlásokat is figyelembe vesszük, és így képezünk egy bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutatót, a nyertesek sorrendje a következő: Astra Biztosító, MKB Általános Biztosító, K&H Biztosító, Allianz Hungária Biztosító, Union Biztosító, Magyar Posta Biztosító.
A fenti bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutató alapján az idei kampány legfőbb vesztesei az Aegon Magyarország Általános Biztosító, a Genertel Biztosító, a Groupama Garancia, valamint az Uniqa Biztosító. Ezeket a biztosítókat több mint háromszor annyi régi ügyfél hagyja el az adatok szerint, mint amennyi új ügyfelet szerezni tudnak.
Mi alapján választunk biztosítási alkuszt?
A társaság megbízásából az NRC Piackutató Kft. október közepén 1000 fős online kutatást végzett a kötelező és casco piaccal kapcsolatban. A kutatás megvizsgálta többek között, mi alapján választunk biztosítási alkuszt, mennyire vagyunk tisztában az alkuszok szolgáltatásaival. A célcsoportra reprezentatív internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó, a biztosítás megkötéséről legalább részben önmaga döntő autósok véleményét tükrözi.
Mi alapján választunk alkuszt?
Megszokás és vak szerencse, illetve keresőoptimalizálás és online kampány - ezek lehetnek a legfőbb tényezők az online biztosítási alkusz kiválasztásánál. A válaszadók 59%-a saját korábbi tapasztalatai alapján választ alkuszt, 30%-a internetes keresőt hív segítségül a kötelező biztosítás megkötésekor. A reklám és mások ajánlása kis szerepet játszik az alkusz kiválasztásában - derül ki a kutatásból.

Simon Péter
"Teljeskörű ügyintézés, árgarancia, egyszerűen kezelhető online felület. A kötelezőjüket online alkusznál megkötő autósok számára ez a 3 legfontosabb dolog, amit az alkusztól elvárnak. Míg az árgarancia 96% számára fontos a biztosítási alkusz kiválasztásánál, addig a telefonos ügyfélszolgálat már csak 78% számára, az alkusz TV-s jelenléte pedig már csak 11% részére lényeges. Az árgarancia fontos ugyan a felhasználóknak, az azonban szintén kiderül a kutatásból, hogy a többség nem tudja, mit is jelent pontosan az árgarancia fogalma" - nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Online alkuszok ismertsége
A kutatás részeként az NRC megkérdezte válaszadóit, a felsorolt online alkuszi oldalak közül melyeket ismerik. Az online alkuszok támogatott ismertségi rangsorát 79%-os ismertséggel a Netrisk vezeti, 49%-kal második a Biztosítás.hu, míg 36%-kal harmadik a Biztosítók.hu.
Lehet-e különböző díja 2 alkusznak ugyanarra a biztosításra?
A megkérdezettek 53%-a szerint lehet különbség 2 online alkuszi oldal kötelező biztosítási díjai között. Ez a tévhit is mutatja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a kötelező biztosítás meghirdetett díjaitól egyetlen közvetítő sem térhet el. A válaszadók 22%-a ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy lehet eltérés a díjak között, ezt ki is próbálta. Erre az esetre érvényes ugyanakkor az árgarancia. Amennyiben egy alkusz nem a hivatalosan meghirdetett díjat ajánlja ki, az árgaranciát meghirdető alkusz állja a valódi díj és a kalkulált díj közötti különbséget, így nem érheti hátrány az ügyfelet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








