Tavasszal megsokszorozódik a közutakon a traktorok száma, hiszen a vetési munkálatok még tartanak.
Nem sok jót jelent a magyar biztosítók számára, ha a román Astra megveti a lábát a piacon - mondta a Portfolio.hu-nak a díjhirdetést megelőző napokban a romániai biztosítási piac jó ismerője. Forrásunk a biztosító rendkívül alacsony kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjaival indokolta álláspontját, mondván, Romániában agresszív és szerinte veszélyes árképzéssel utasította maga mögé versenytársait az Astra. A hazai biztosítók október végén közzétett tarifái úgy tűnik, igazolják véleményét: magyarországi indulásának első évében máris a legalacsonyabb díjakat kínáló piaci szereplők közé lépett a román biztosító. Akár már az idén jól megbolygathatja a kgfb-piacot a cég, amire az elmúlt években nem volt példa.
Nagypályás szereplő érkezett
Mivel az Astra egyelőre ismeretlen szereplő Magyarországon, a névre nem alapozhat, így versenyelőnye egy ideig kizárólag az alacsony díjon fog alapulni. Ebben máris jól áll: az online alkuszok szerint az ügyfelek többsége számára az Astra kínálja az egyik legalacsonyabb díjat. Ennek köszönhetően akár már az idén felkavarhatja a hazai kgfb-piac állóvizét a román biztosító.
Amint az ábrán is látszik, a verseny fokozódása és az átlagdíjak csökkenése ellenére nem történt jelentősebb átrendeződés az elmúlt években a hazai kfgb-piacon, legalábbis a díjbevételek alapján.
Román név a díjkalkulátorban - Piacot robbant az Astra?
Idén ez másképp lehet, amit nemcsak az Astra érkezése válthat ki: a gépjármű motorjának hengerűrtalma szerinti besorolásról a teljesítmény alapján történő díjszámításra történő áttérés önmagában is jelentős piaci változásokat generálhat egyes piaci szereplők szerint. Az autósok mintegy 30%-a esetében ugyanis a díjak az új számítás miatt kevésbé lesznek összehasonlíthatók a korábbival, márpedig ez a tömeges váltásnak, ezáltal pedig egy új piaci szereplő részesedésszerzésének is kedvez. Ellentétben az elmúlt öt évvel, amikor a MABISZ díjbevétel-statisztikái szerint alig lépett új biztosító erre a piacra (a kfgb-piacon érdekelt Wabard nem tagja a MABISZ-nak, így a statisztikákban sem szerepel).
Az Astra magyarországi indulásának időzítése a magyar piac szempontjából sem kiugróan jónak, sem kiugróan rossznak nem mondható.
Érvek mellette:
* 2000 óta először ismét nyereséges volt tavaly a termék a magyar piacon
* a hazai biztosítók működését számos nehézség övezi, többek között a különadó
* a nagyobb kampány és a jogszabályi változás váltásra ösztönözheti az autósokat
* az éles verseny ellenére továbbra is van mozgástér az átlagdíjak csökkentésére
* mára sikerült jelentős költségcsökkentést elérnie az Astrának a folyamatok elektronizálásával
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Érvek ellene:
* rekord alacsony gépjármű-értékesítés, visszaeső piac
* a már piacon lévő biztosítók korábban megképzett kgfb-tartalékaikból is "gazdálkodhatnak"
* az éles árverseny ma már "öngyilkossá" tehet egy "gyilkos" stratégiát
* a magyar piacon a jobb minőségű úthálózat dacára magasabb kárkifizetési igénnyel számolhat a biztosító, mint Romániában
Az elmúlt évek piacra lépői közül egyedül a Genertel díjbevétele haladja meg a teljes piaci díjbevétel 3%-át, ami az anyacég piacismerete mellett leginkább a direktbiztosítói létből fakadó előnyöknek köszönhető. Amint azonban a Genertel példája is mutatja, rendkívül nehéz számottevő piaci díjbevétel-részesedést elérni új szerzéssel. Ennek oka, hogy a díjbevételeknek jelenleg is mindössze közel harmada származik frissen szerzett állományból.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni