18 °C Budapest

e-GFB az Allianztól: az interneten robbantott a piacvezető

2010. november 2. 13:38

Az eddigi online felmérések egyhangúan állapították meg, hogy a piacvezető Allianz tarifái a díjszámítások többségében idén is ott vannak a dobogós helyek valamelyikén. Horváth Andrea nem-életbiztosítási vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy nem az az elsődleges céljuk, hogy a legolcsóbb konkurensekkel versenyezzenek, hanem, hogy a piacon elérhető előnyöket alacsonyabb díjak formájában továbbadják az ügyfeleiknek.

Pásti Zoltán értékesítési és hálózatirányítási vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy az internet térnyerése az élet minden területén megfigyelhető. Ma már szinte nincs olyan termék, vagy szolgáltatás, amely ne lenne elérhető a világhálón, nincs ez másként a gépjármű kötelező-felelősségbiztosítások területén sem. A biztosító továbbment és nem csak a kötést, hanem a teljes biztosításhoz kapcsolódó ügyintézést elektronikus formában (is) kínálja.

Az első Allianz online sajtótájékoztató résztvevői: Pásti Zoltán, Horváth Andrea és Lenkei Anikó


Régi és új ügyfeleknek egyformán 20%-kal lehet alacsonyabb a jövő évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (gfb) díja a biztosítónál, ha a teljes mértékben elektronikus ügyintézésen alapuló, úgynevezett e-GFB nevű módozatot választják. Ennél a terméknél nemcsak a szerződés megkötése lehetséges az interneten keresztül, hanem minden további ügyintézés: a módosítás, a díjfizetés, valamint a kárbejelentés is elektronikusan, teljesen automatizáltan történik a 2011. január 1-jétől induló ügyfélportálon keresztül. Ez, valamint a magyarországi személyi sérüléses közúti balesetek számának csökkenése nagyarányú díjcsökkentést tett lehetővé.

Minden eddiginél mozgalmasabb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás váltási időszakra számít az Allianz, annak ellenére, hogy az év végi kampányok fokozatosan megszűnnek. Ennek oka, hogy bár a szerződések már nem csak január 1-jei évfordulóval rendelkeznek és így a váltások már nem csak az év végére esnek, a biztosítóknak továbbra is október 30-áig kell meghirdetniük a jövő évi tarifákat, a január elsejével forduló szerződések pedig csak hosszú évek alatt "pörögnek ki".


Horváth Andrea

"Az Allianz ezért kiemelt figyelemmel készül erre az időszakra, és a gazdasági válság hatásait szem előtt tartva minden eddiginél kedvezőbb díjakat kínál, elsősorban az online szerződőknek" - mondta el Horváth Andrea nem-életbiztosítási vezérigazgató-helyettes, hozzátéve: az Allianznál nincs különbség a meglévő és az új ügyfelek, valamint a "kampányos" és az évközi szerződések díja között.

Az elmúlt években az interneten keresztül szerződők aránya folyamatosan emelkedett a kampány időszakban, amely a piacvezető gépjármű-biztosító várakozásai szerint tovább fokozódik a jövőben. Ezért döntött a társaság egy új, a piacon jelenleg egyedülálló, teljes mértékben elektronikus ügyintézésen alapuló termék, az e-GFB bevezetése mellett. Ennél a módozatnál valamennyi törvényileg előírt kommunikációt, amelyek eddig postai úton történtek, az e-GFB esetében felváltja az elektronikus kapcsolattartás. Így például a díjigazoláshoz elektronikus formában jutnak az ügyfelek, amit bármikor - akár többször is - letölthetnek és kinyomtathatnak.

"Árazásunkban célként tűztük ki, hogy segítsük ügyfeleinket a piacon elérhető legjobb ár-érték arányú termék választásában. Az automatizált munkafolyamatok révén elérhető jelentős költségcsökkentés pedig lehetővé tette a 20%-kal kedvezőbb díjat az e-GFB ügyfelek számára" - hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes. A társaság a jövő évre vonatkozó díjstruktúra kialakításánál ugyanakkor figyelembe vette azt a két éve erősödő tendenciát is, hogy az ügyfelek rendszerint a legkedvezőbb szolgáltatás-ár kombinációt választják.


A sajtótájékoztatót Lenkei Anikó kommunikációs vezető moderálta

Erre válaszként született meg a 2011. évi díjstruktúra, ami szakított a korábbi Allianz és a piaci hagyományokkal azáltal, hogy idén a legolcsóbb díjat (az e-GFB díját) tekinti alapdíjnak, és a díjtarifa többi eleme erre jön rá pótdíjként. A biztosító nem tesz különbséget a meglévő és az újonnan szerződő ügyfelek között, azaz mindenki hozzájuthat az e-GFB által biztosított kedvező díjakhoz. A meglévő ügyfeleknek csupán annyit kell tenniük, hogy a társaság internetes oldalán külön erre a célra kialakított menüpontban meglévő szerződésük módosításával áttérnek az e-termékre, ahol rögtön megtekinthetik módosított jövő évi díjukat, és szükség esetén pótolhatják meglévő szerződésük adatait is. Ezzel a megoldással - a rendkívül kedvező díj mellett - a szerződéssel kapcsolatos ügyintézés is gyorsabbá és egyszerűbbé válik.

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

A vezérigazgató-helyettes 2011. évi díjszabásával kapcsolatban rámutatott, hogy az Allianznál az elmúlt években végbement szervezet-átalakítási programnak köszönhetően egy hatékonyabb szervezet szolgálja ki az ügyfeleket. Másrészről a személyi sérüléses közúti balesetek száma 2010 első félévében közel 14%-kal csökkent a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva. Ezeknek köszönhetően az Allianz úgy tudta csökkenteni az átlagdíjakat, hogy az ügyfeleik 90%-a az új díjtarifával 2011-ben kedvezőbb helyzetbe kerülhet a 2010. évihez képest. "Az első független piaci elemzések alapján is látszik, hogy az egyik legkedvezőbb tarifákat az Allianz kínálja ügyfeleinek a piacon" - összegezte Horváth Andrea, majd hozzá fűzte: igencsak megéri éves vagy féléves díjfizetésre váltani, illetve lehívásos vagy bankkártyás díjfizetést választani, mert a díjak így jelentősen kedvezőbbek.

Az Allianznál például egy 37 kW teljesítményű, 796 ccm-es Chevrolet (Spark) esetében a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás éves díja 4560 forint* lesz a 2011-es évben. Amennyiben a példában említett ügyfél nem az e-GFB terméket választja, és a havi díjlehívásos fizetés mellett dönt, akkor a havi díj 520 forint lesz.


Pásti Zoltán

Felmérések szerint egyébként az ügyfelek "kedvezményvadászata" lecsengőben van, hiszen háromból két autós véli úgy, hogy a díjak már jelentősen nem mennek lejjebb. Mivel a többség nem számít díjcsökkenésre, ezért kevesebben fognak új ajánlatot keresni. A piaci helyzetet viszont megbolygathatja a hengerűrtartalomról a teljesítményalapú díjkalkulációra való átállás, illetve a feltörekvő szereplők, új belépők aktivitása. Habár az autósok úgy gondolják, 35%-kal kedvezőbb díjakkal lennének a legelégedettebbek, már 15%-os díjkedvezményt is méltányolnának. "Ezt a tendenciát már a tavalyi év is bizonyította, és az idén sem elsődleges célunk a legalacsonyabb ár kínálása, társaságunk továbbra is a szolgáltatás minőségét helyezi előtérbe" - mutatott rá Pásti Zoltán értékesítési és hálózatirányítási vezérigazgató-helyettes.

Ami a piacot illeti, az Allianz 2010 első félévében elért 35,2%-os piaci részesedésével továbbra is Magyarország vezető gépjármű-biztosítója, a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) adatai szerint a gfb-szegmensben 22,956 milliárd forintos bevételt ért el, miközben az összes magyarországi gfb-bevétel 64,104 milliárd forintot tett ki. A MABISZ által megadott adatok szerint 1,5 millió ügyfél váltott biztosítót 2009 végén, ebből az Allianznak az új szerzések 28%-át sikerült megszereznie. "Emellett a díjképzésben kiemelten kezelt 25-35 éves korosztályú ügyfélkörünket sikerült megtartanunk" - fejezte be Pásti Zoltán.

 

NEKED AJÁNLJUK
EZT OLVASTAD MÁR?