A Praktiker országos hálózatában bevezeti a qvik mobilfizetést, a vásárlók így még több lehetőség közül választhatnak, ha bankkártya nélkül szeretnék rendezni a vásárlást.
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is – derül ki az EY legfrissebb, több mint 20 000 résztvevővel készített nemzetközi felméréséből. A kutatás szerint egyre kevésbé számít az elismert mákanév, mindennél fontosabbá vált az árazás.
A magas infláció és a bizonytalan gazdasági helyzet hatására az emberek több mint felét kifejezetten nyugtalanítják a növekvő megélhetési költségek. A nemzetközi felmérésben résztvevő válaszadók 47 százaléka aggodalommal tekint országa gazdasági helyzetére is, különösen az Y és a Z generáció tagjai. A vásárlók négyötöde számára már a termék ára a legfontosabb tényező a vásárlásnál, és a korábbiaknál jobban odafigyel arra, hogy milyen árut kap a pénzéért.
A folyamatos áremelkedés következtében tízből nyolc fogyasztónak megváltoztak a vásárlási szokásai. A válaszadók kétharmadának már ugyanúgy megfelelnek saját márkás termékek, mint a neves gyártók kínálata. Sőt a fogyasztók 30 százaléka egyáltalán nem figyeli a márkaneveket bevásárláskor. Az ismert cégek termékfejlesztéseit – például új összetevők vagy receptúra bevezetését – a válaszadók 42 százaléka inkább költségcsökkentési megoldásnak, semmint valódi innovációnak tartja. A megkérdezettek döntő többsége szerint a márkák üzenetei nem illeszkednek saját elvárásaikhoz, és 54 százalékuk kizárólag akkor vásárol ismert terméket, ha az leértékelve kapható – vagyis a kedvezmények gyakran felülírják a márkahűséget.
„Az elmúlt évek folyamatos társadalmi és gazdasági sokkhatásai jóval tudatosabbá tették a fogyasztókat. Mindenhol a kedvező ár-érték arányt keresik, és emiatt gyengül a márkák iránti elköteleződésük. A gyártóknak és forgalmazóknak sokkal személyesebb kapcsolatot kell kialakítaniuk a vásárlókkal, fel kell mérniük, és meg kell érteniük a megváltozott igényeket. Ebben jelentős segítséget adhatnak a globális és a hazai trendeket és innovációkat is jól ismerő szakértők” - emeli ki László Roland, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások partnere.
A felmérés arra is rávilágít, hogy a hagyományos kiskereskedelem, vagyis a bolti értékesítés ma már nem a márkák egyetlen meghatározó piaca. A digitális és közösségi média csatornák alapjaiban változtatták meg, hogyan fedezik fel és kedvelik meg a fogyasztók a termékeket. A vásárlók könnyedén váltogatnak a fizikai üzletek és az online felületek között, miközben egyre szívesebben kerülik meg a hagyományos márkakommunikációs csatornákat. A cégek számára emiatt egyre nagyobb kihívást jelent, hogy folyamatosan észrevehetőek legyenek.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Többet várunk a márkáktól
Miközben sokan hátat fordítanak a márkáknak, a válaszadók csaknem fele nyitott lenne egy prémium kategóriás termék újbóli kipróbálására, ha az jobb ízt vagy minőséget nyújt. Emellett a fogyasztók egyharmada hajlandó lenne többet fizetni olyan fejlesztésekért, amelyek érezhetően jobbá teszik a kínálatot.
„A felmérésünk szerint a vevők 58 százaléka már márkaváltónak számít. Tehát egyáltalán nem elkötelezettek egy-egy termék vagy szolgáltatás iránt. Ezek a vásárlók könnyebben elcsábíthatóak, ugyanakkor el is pártolhatnak az adott cégtől, ami egyszerre jelent hatalmas kockázatot és lehetőséget. Most kritikusan fontos, hogy a megfelelő kereskedelmi, marketing és értékesítési stratégiát állítsák fel a döntéshozók. Ebben pedig jelentős támogatást adhat egy tapasztalt tanácsadó cég” – mondta el Palincsár László, az EY Customer & Growth területének igazgatója.
Műfenyő vagy igazi? Pont kerülhetett az ősi vita végére: tisztul a kép, minden ebbe az irányba mutat
A karácsonyi időszak közeledtével egyre többen foglalkoznak a karácsonyfa-választás kérdésével.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








