A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Az élelmiszeripari vállalatok az elmúlt években különböző stratégiákat alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére, amelyek közül a zsugorítás és a szűkítés váltotta ki a legnagyobb felháborodást a fogyasztók körében. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalatok most kezdenek reagálni a panaszokra, és néhányan már lépéseket tesznek a fogyasztói bizalom helyreállítására- írja a CNN.
Az élelmiszeripari cégek az elmúlt években két fő stratégiát alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére: a zsugorítást és a szűkítést. A zsugorítás során a termék méretét vagy mennyiségét csökkentik, miközben az ár változatlan marad vagy akár nő. A szűkítés esetében pedig olcsóbb összetevőkkel helyettesítik az eredetieket a költségek csökkentése érdekében.
Ezek a gyakorlatok jelentős felháborodást váltottak ki a fogyasztók körében, akik a közösségi médiában adtak hangot elégedetlenségüknek. A vállalatok sokáig figyelmen kívül hagyták ezeket a panaszokat, vagy óvatosan megfogalmazott nyilatkozatokkal próbálták csillapítani a kedélyeket.
A helyzet azonban kezd megváltozni. Például a Whole Foods, miután a közösségi médiában kritikák érték ikonikus bogyós Chantilly-tortájának megváltoztatása miatt, gyorsan reagált és bejelentette, hogy visszatér az eredeti recepthez.
A PepsiCo, számos népszerű chipsmárka tulajdonosa, szintén lépéseket tett a fogyasztói elégedetlenség kezelésére. A vállalat bejelentette, hogy több chipset tesz bizonyos zacskókba, amelyek korábban könnyebbek lettek.
A Tostitos és a Ruffles 'bónusz' zacskók 20%-kal több chipset tartalmaznak majd ugyanannyiért, mint a normál zacskók bizonyos helyeken
- nyilatkozta a PepsiCo szóvivője. A szakértők szerint ezek a lépések valószínűleg más snackgyártókat is hasonló intézkedésekre késztetnek majd. Chris Hydock, a Tulane Egyetem Freeman School of Business marketingprofesszora szerint: "Ez az ő módjuk, hogy nagyobb értéket adjanak a vásárlóknak."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Azonban Hydock figyelmeztet, hogy ez nem jelenti feltétlenül a fogyasztói manipuláció végét. "Arra számítanak, hogy (az élelmiszeripari vállalatok) megváltoztatják a stratégiájukat, és találnak egy másik elmejátékot, amelyet talán az emberek még nem igazán figyelnek" - mondta.
Bár ezek a változások pozitív lépésnek tűnnek a fogyasztói bizalom helyreállítása felé, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az élelmiszeripari vállalatok valószínűleg továbbra is keresni fogják a módját annak, hogyan optimalizálhatják bevételeiket és költségeiket a fogyasztók kárára.
Kutatás az előrehozott szezonális akciókról
Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








