A sütő a konyha egyik legfontosabb berendezése, de ritkán kell újat választanunk belőle, leginkább egy új lakás berendezésekor, vagy amikor az előző javíthatatlanná válik.
Az élelmiszeripari vállalatok az elmúlt években különböző stratégiákat alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére, amelyek közül a zsugorítás és a szűkítés váltotta ki a legnagyobb felháborodást a fogyasztók körében. Úgy tűnik azonban, hogy a vállalatok most kezdenek reagálni a panaszokra, és néhányan már lépéseket tesznek a fogyasztói bizalom helyreállítására- írja a CNN.
Az élelmiszeripari cégek az elmúlt években két fő stratégiát alkalmaztak a költségnövekedés kezelésére: a zsugorítást és a szűkítést. A zsugorítás során a termék méretét vagy mennyiségét csökkentik, miközben az ár változatlan marad vagy akár nő. A szűkítés esetében pedig olcsóbb összetevőkkel helyettesítik az eredetieket a költségek csökkentése érdekében.
Ezek a gyakorlatok jelentős felháborodást váltottak ki a fogyasztók körében, akik a közösségi médiában adtak hangot elégedetlenségüknek. A vállalatok sokáig figyelmen kívül hagyták ezeket a panaszokat, vagy óvatosan megfogalmazott nyilatkozatokkal próbálták csillapítani a kedélyeket.
A helyzet azonban kezd megváltozni. Például a Whole Foods, miután a közösségi médiában kritikák érték ikonikus bogyós Chantilly-tortájának megváltoztatása miatt, gyorsan reagált és bejelentette, hogy visszatér az eredeti recepthez.
A PepsiCo, számos népszerű chipsmárka tulajdonosa, szintén lépéseket tett a fogyasztói elégedetlenség kezelésére. A vállalat bejelentette, hogy több chipset tesz bizonyos zacskókba, amelyek korábban könnyebbek lettek.
A Tostitos és a Ruffles 'bónusz' zacskók 20%-kal több chipset tartalmaznak majd ugyanannyiért, mint a normál zacskók bizonyos helyeken
- nyilatkozta a PepsiCo szóvivője. A szakértők szerint ezek a lépések valószínűleg más snackgyártókat is hasonló intézkedésekre késztetnek majd. Chris Hydock, a Tulane Egyetem Freeman School of Business marketingprofesszora szerint: "Ez az ő módjuk, hogy nagyobb értéket adjanak a vásárlóknak."
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Azonban Hydock figyelmeztet, hogy ez nem jelenti feltétlenül a fogyasztói manipuláció végét. "Arra számítanak, hogy (az élelmiszeripari vállalatok) megváltoztatják a stratégiájukat, és találnak egy másik elmejátékot, amelyet talán az emberek még nem igazán figyelnek" - mondta.
Bár ezek a változások pozitív lépésnek tűnnek a fogyasztói bizalom helyreállítása felé, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az élelmiszeripari vállalatok valószínűleg továbbra is keresni fogják a módját annak, hogyan optimalizálhatják bevételeiket és költségeiket a fogyasztók kárára.
Kutatás az előrehozott szezonális akciókról
Évek óta megfogyelhető trend, hogy egyre korábbra hozzák a kereskedelmi láncok a szezonális ajánlataikat. Így egyre gyakoribb, hogy már szeptember végén megjelennek a boltok polcain a karácsonyi desszertek, a puszedlik, a fahéjas kekszek, egy-egy divatos karácsonyi manó, sőt akár a püspökkenyér is. A bátrabb kerekedők pedig már augusztus végén ledobják a karácsonyi bombát. Te mit gondolsz erről a kereskedelmi gyakorlatról? A Pézcentrum és a Debreceni Egyetem friss kutatásában arra keressük a választ, mit gondolnak a vásárlók arról, hogy enyire siet a kereskedők órája. Kérjük, töltsd ki az alábbi kérdőívet!
Óriási dugó alakult ki a Lidl legújabb húzása miatt: szabályosan megrohamozták az üzletlánc boltjait
A német tulajdonú Lidl szupermarketlánc innovatív lépésre szánta el magát Csehországban: megnyitotta első outlet üzletét Prágában.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.
-
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain (x)
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!