Az euró jegyzése reggel hat órakor 384,77 forinton állt az előző este hat órai 384,55 forint után.
A 2022 végi és 2023 eleji inflációs csúcsokhoz képest a tavalyi év elejétől kezdődően jelentősen lelassult Magyarországon az árszínvonal-emelkedés üteme. 2024-ben már 4% alatti inflációs adatokat láthattunk éves szinten mérve, egyedül júliusban ugrott 4,1%-ra nagyrészt egy infláció számítási-módszertani ok, a bázishatás miatt - írja az Oeconomus.
Csillapodott idén az élelmiszer-infláció is, a KSH adatai szerint a tavalyi év azonos időszakához képest 0,7-3,6% között nőttek átlagosan a fogyasztói árak idehaza. Az inflációt elsősorban nem a termékek, hanem a szolgáltatások árai hajtják.
Ami a kilátásokat illeti:
- a jelenlegi információk alapján októbertől gyorsulhat ismét a hazai infláció, év végére 4% fölé kerülhet az árszínvonal-romlás, megközelítve az 5%-ot.
- 2024 éves átlagában az infláció 3,7-4% között alakulhat (2022 éves átlag: 14,5%, 2023 éves átlag: 17,6%).
Az Európai Unió 27 tagállamának átlagában az idei első nyolc hónapban 2,7% körül alakult az infláció.
A legújabb, augusztusi inflációs adatokat vizsgálva legnagyobb mértékben Romániában, Belgiumban és Lengyelországban nőttek átlagosan a fogyasztói árak egy év alatt. Magyarország az európai uniós rangsornál az első ötöd végén foglalt helyet az augusztusi inflációs szintet tekintve. A teljes cikk itt olvasható.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








