Old clothes a row in a flea market

Óriási bejelentés jött a Zara üzletekből: örülhetnek a magyar vásárlók is, ilyen ritkán van

2024. június 5. 12:46

Az Inditex, a Zara tulajdonosa, 7%-kal növelte forgalmát a pénzügyi év első negyedévében, ami összhangban áll az elemzői várakozásokkal, bár ez lassulást jelent az előző év azonos időszakához képest, amikor a pandémia utáni vásárlási hullámot kihasználva növelte bevételeit - írta meg a Reuters.

Az Inditex, a Zara márkájának tulajdonosa, bejelentette, hogy pénzügyi évének első negyedévében 7%-kal növelte forgalmát. Ez az eredmény összhangban áll az elemzők által előre jelzett várakozásokkal. A vállalat ezzel lassabb növekedést mutatott, mint az előző év azonos időszakában, amikor a pandémia utáni vásárlási hullám kedvezett neki.

Az Inditex, mely más népszerű márkák, mint a Pull&Bear és a Massimo Dutti tulajdonosa is, folyamatosan igyekszik lépést tartani a divatirányzatok gyors változásaival és hatékony szállítással, hogy megőrizze pozícióját a piaci versenyben. Különösen fontos ez az a H&M-hez hasonló riválisok erős konkurenciája mellett.

A vállalat kiemelkedő teljesítményt nyújtott az elmúlt időszakban a versenytársaihoz képest, részben köszönhetően az új bolti és online élményekbe történő befektetéseinek. Emellett szembe kell néznie a Shein és Temu kínai online kiskereskedők által jelentett növekvő versennyel.

Az Inditex árbevétele 8,15 milliárd eurót (8,87 milliárd dollár) ért el az áprilisig tartó háromhónapos időszakban, ami meghaladja az LSEG felmérése alapján várt 8,1 milliárd eurós átlagot.

A nettó nyereség ugyanebben az időszakban 11%-kal emelkedett 1,29 milliárd euróra (1,40 milliárd dollár), ami összhangban van az elemzők által várt 1,3 milliárd eurós átlaggal. Ez jelentős lassulást jelent a tavalyi első negyedévhez képest, amikor 54%-os nyereségnövekedést jelentettek. Továbbá az Inditex arról tájékoztatott, hogy május 1. és június 3. között az árbevétel változatlan árfolyamon számolva 12%-kal növekedett.

Berobbant a fast fashion

Mára nem túlzás azt állítani, hogy a kiterjedt ellátási láncoknak köszönhetően gyakorlatilag minden termék – legyen az Kínában, az Egyesült Államokban vagy Japánban gyártott – néhány kattintással elérhető bárki. Talán a divatipar használta ki legjobban az internetes vásárlás lehetőségeit, különösen a "fast fashion" (gyors divat) jelenségével és a hozzá kapcsolódó fogyasztói szokásokkal. Napjaink fast fashion piacának meghatározó szereplői közé tartozik a H&M, a Primark, a Zara, valamint az agresszív árazást alkalmazó kínai Shein.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A fast fashion felemelkedése egyébként összefügg a nagyüzemi tömeggyártás elterjedésével, ami az árak mérséklődését eredményezte. Például az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban élők lényegesen több ruházati cikket birtokoltak, mint korábban bármikor, ruházkodásra fordított kiadásaik arányaikban csökkentek az elmúlt évtizedek során.

 

Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?

A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. július 15. hétfő
Henrik, Roland
29. hét
Július 15.
Bíróságok napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem