Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Kiderült a szörnyű igazság ezekről az élelmiszerekről: ezt etetik a multik a magyarokkal is
Az élelmiszeripari óriáscégek termékei kevésbé egészségesek a szegényebb országokban egy új jelentés szerint - írta a Reuters. A multik által forgalmazott élelmiszerek és italok tápértéke alacsonyabb az alacsony jövedelmű országokban, mint a fejlett piacokon - állapították meg. A nonprofit szervezet által készített felmérés rávilágít az élelmiszeripari cégek felelősségére a globális elhízási válság kezelésében.
Az Access to Nutrition Initiative (a táplálkozáshoz való hozzáférés kezdeményezés, ATNI) által közzétett globális index 30 nagy élelmiszeripari vállalat termékeit vizsgálta. Az elemzés során az Ausztráliában és Új-Zélandon használt csillagértékelési rendszert alkalmazták, amely 1-től 5-ig pontozza a termékeket egészségességük alapján.
Az eredmények azt mutatják, hogy az alacsony jövedelmű országokban forgalmazott termékek átlagosan 1,8 pontot értek el, míg a magas jövedelmű országokban 2,3 pontot. A 3,5 feletti pontszámot tekintik egészségesebb választásnak ebben a rendszerben.
Mark Wijne, az ATNI kutatási igazgatója a Reutersnek nyilatkozva kiemelte: "Ez egy nagyon világos képet mutat arról, hogy amit ezek a vállalatok a világ legszegényebb országaiban árulnak, ahol egyre aktívabbak, azok nem az egészségesebb termékeik."
A jelentés különös jelentőséggel bír, mivel a csomagolt élelmiszerek egyre nagyobb szerepet játszanak a globális elhízási válságban. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint több mint egymilliárd ember él elhízással világszerte, és a Világbank becslése alapján a túlsúlyos vagy elhízott emberek 70%-a alacsony és közepes jövedelmű országokban él.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A vizsgált vállalatok közül néhányan reagáltak a jelentésre. A Nestle szóvivője elmondta, hogy elkötelezettek a táplálóbb élelmiszerek értékesítésének növelése mellett, és olyan termékeket is dúsítanak, amelyek segítenek a fejlődő országokban a tápanyaghiányok megszüntetésében. A Danone, amely az index legjobban teljesítő vállalata volt, elismerte a további fejlődés szükségességét. Isabelle Esser, a cég kutatási, minőségi és élelmiszerbiztonsági vezetője kijelentette: "Elismerjük, hogy mindig van mit tenni, mind üzleti, mind iparági szinten."
Az ATNI szerint az index eredményei figyelmeztetésként szolgálnak az alacsony jövedelmű országok kormányai számára, hogy fokozott figyelemmel fordítsanak az élelmiszeripari vállalatok tevékenységére és termékeik minőségére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








