A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
Gyorsan begyűrűzött a gyengélkedő forint okozta árdrágulás a magyarok pénztárcáiba. Az Eurojackpot szelvénye eddig 660 forintba került a múlt héten, ma viszont már 680 forintot kell fizetni érte. Mutatjuk, mi áll a háttérben.
Húszezernél is több magyar szokott rendszeresen nyerni kisebb-nagyobb összegeket az európai szuperlottón, az Eurojackpoton. A játék keretein belül egy 50-es mezőből 5 számot kell eltalálni, egy 10-es mezőből pedig kettőt. A sorsolást péntek esténként tartják, a főnyeremény ezen a héten bruttó 90 millió euró, tehát 29,6 milliárd forint.
- írta a Pénzcentrumnak küldött levelében egy olvasónk. Találomra megnéztük, hogy egy másik országban mennyibe kerül az Eurojackpot-szelvény, Spanyolországban például 2 euró. Ez azt jelenti, hogy ott olcsóbb az Eurojackpoton játszani, hisz még a jelenlegi árfolyam mellett is két euró csupán 658 forint.

Megkerestük a Szerencsejáték Zrt-t is az árváltozással kapcsolatban. Kérdésünkre megerősítették, hogy az Eurojackpot alapjátékának ára a 25. heti euró árfolyam-változása miatt módosult 2018. június 23-tól 680 forintra. Az alapjáték árának változása egyben azt is jelenti - írják válaszukban -, hogy a forintban meghatározott nyeremények értéke is magasabb lesz, azaz nagyobbak lesznek az alsó nyerőosztályok nyereményei.
A forint gyengélkedésével mi is foglalkoztunk már. Pont tegnapi cikkünkben írtunk arról, hogy vannak olyan szektorok vagy termékek, melyek szinte azonnal drágulnak, ha gyengül a forint, és vannak olyan területek, ahol már nem ennyire egyértelmű az összefüggés. Ezzel magyarázható, hogy az árstabilitás felett őrködő Magyar Nemzeti Bank egyelőre nem avatkozik bele a forint történelmi mélyrepülésébe.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egy másik cikkünkben pedig arról írtunk, hogy a gyengélkedő forint hogyan befolyásolja a családok nyaralási költségeit. Végkövetkeztetésünk még mindig áll, aki olcsóbban szeretne nyaralni, mint tavaly, annak a török riviérán lehet keresnivalója, a török líra ugyanis még a forintnál is jóval gyengébb évet produkált, az infláció mértéke pedig nem követte le ezt az értékváltozást.
Borítókép forrása: MTI Fotó / Máthé Zoltán
KATTINTS! Friss hírek, nyerőszám kereső EUROJACKPOT aloldalunkon
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







