3 °C Budapest

Az emberek 82 százaléka már csinálta online

Pénzcentrum
2008. január 29. 08:45

A magyar internethasználók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón, ezzel csaknem elértük a Nielsen piackutató 48 országban mért 86 százalékos átlagát. Legtöbben könyvet vettek, majd a számítógépes eszköz, a ruházati cikk és a szórakoztató elektronikai eszköz következik. A legnagyobb különbség a fizetés módjai között van, a magyarok jobban szeretik a készpénzes, csekkes fizetést, mint a bankkártyás utalást - írja a Népszabadság.

A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video, DVD, számítógépes játék, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis a Nielsen által megkérdezett európaiak 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónap során repülőjegyet vagy foglalta le a helyét, addig a magyarok mindössze 11 százaléka használta erre az internetet.

Amikor a Nielsen két évvel ezelőtt felmérte az internetes vásárlási szokásokat, akkor a világ lakóinak mintegy 10 százaléka, 627 millió ember vásárolt a világhálón. Mindössze két év alatt az online vásárlók aránya 40 százalékkal, hozzávetőleg 875 millióra emelkedett.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 17. szerda
Lázár, Olimpia
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?