A magyar internethasználók 82 százaléka vásárolt már valamit a világhálón, ezzel csaknem elértük a Nielsen piackutató 48 országban mért 86 százalékos átlagát. Legtöbben könyvet vettek, majd a számítógépes eszköz, a ruházati cikk és a szórakoztató elektronikai eszköz következik. A legnagyobb különbség a fizetés módjai között van, a magyarok jobban szeretik a készpénzes, csekkes fizetést, mint a bankkártyás utalást - írja a Népszabadság.
A magyarok online vásárlásainak összetétele különbözik a többi országétól. Európában ugyanis a legtöbbek által vásárolt könyv után ruházati cikk jön, harmadik a video, DVD, számítógépes játék, negyedik pedig a repülőjegy. Nálunk különösen utóbbinál nagy a lemaradás: Amíg ugyanis a Nielsen által megkérdezett európaiak 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónap során repülőjegyet vagy foglalta le a helyét, addig a magyarok mindössze 11 százaléka használta erre az internetet.
Amikor a Nielsen két évvel ezelőtt felmérte az internetes vásárlási szokásokat, akkor a világ lakóinak mintegy 10 százaléka, 627 millió ember vásárolt a világhálón. Mindössze két év alatt az online vásárlók aránya 40 százalékkal, hozzávetőleg 875 millióra emelkedett.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








