14 °C Budapest

Mennyit ér a diszkréció? Fizetünk, csak maradjon titok...

Pénzcentrum
2007. június 8. 13:00

Érdekes kutatási eredményeket publikált a Carnegie Mellon University, melyből kiderült, hogy a felhasználók többsége hajlandó magasabb árat fizetni online vásárlásnál, amennyiben biztosabb lehet benne, hogy személyes adataival nem élnek vissza a site üzemeltetői.

A kísérlet keretein belül 18-71 éves emberek online vásárlási szokásait vizsgálták úgy, hogy adtak nekik pénzt és meghatározták, hogy pontosan miket kell beszerezniük. Motiválva voltak a spórolásban, a megmaradt összeget ugyanis megtarthatták. A kísérletet úgy folytatták le, hogy minden alany gépén futott a PrivacyFinder.org keresőmotorja, mely a keresési eredmények mellett mindig feltünteti a talált site biztonsági szintjét.

A tapasztalatok szerint egy 15 dolláros vásárlás esetén az emberek átlagosan 60 centtel hajlandók többet fizetni, hogy adataikat bizalmasan kezeljék. Az alanyoknak többek között egy erotikus eszközt is be kellett szerezniük, mely esetében kiemelten fontos a diszkréció.

Az eredmények megerősítették az induló hipotézist, miszerint a személyes adatok védelme érdekében a többség hajlandó többlet áldozatot hozni az internetes vásárlások alkalmával.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem