26 °C Budapest

Mennyit költöttél karácsonykor? Megvannak a számok...

Pénzcentrum
2008. január 16. 09:41

A Kirakat.hu termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál a Szonda Ipsos-szal együttműködve megvizsgálta, hogy a magyar felnőttek novemberben felmért karácsonyi vásárlási tervei megvalósultak-e. A januári kutatás azt mutatja, hogy a Top4 karácsonyi ajándék csak sorrendjében változott: az átlag magyar felnőtt elsősorban ruházati cikket, kozmetikai termékeket, könyvet vagy gyermekjátékot vásárolt legfeljebb 30 ezer forint értékben. Ugyanakkor a felmérés szerint az internet-felhasználók közel fele 30 ezer forint felett költött és sokkal elégedettebb volt a vásárlás során, a kézhez kapott termékekkel, mint az internetet nem használók.


A 2008. január 3. és 2008. január 6. között a felnőtt magyar lakosságra reprezentatív, 1000 fős mintán végzett kutatás fő célja annak kiderítése volt, hogy a 18 évesnél idősebb korúak milyen fogyasztási cikkeket vásároltak karácsony alkalmából, és összesen mekkora összeget költöttek ajándékokra. Továbbá, hogy mennyire voltak elégedettek az ajándékokkal, találtak-e hibát azokban, valamint tapasztaltak-e visszaéléseket a kereskedők, áruházak részéről a vásárlások során.


A legnépszerűbb karácsonyi ajándék a ruha lett


A Kirakat.hu megbízásából végzett novemberi kutatás eredményei szerint a felnőtt magyar lakosság elsősorban kozmetikai termékeket, ruházati cikket, könyvet, valamint gyermekjátékot tervezett vásárolni karácsonyra. A januári kutatás eredményei azonban azt mutatják, hogy a ruha lett a slágertermék az ünnepi ajándékozások alkalmával.


Top10 megvásárolni tervezett és megvásárolt fogyasztási cikk


Forrás: Kirakat.hu/ Szonda Ipsos kutatás, 2007. november Forrás: Kirakat.hu/ Szonda Ipsos kutatás, 2008. január

Kattins a képre a nagyításhoz!


A korábban jelzettnek megfelelően népszerű ajándéknak számítottak még a konyhai eszközök, a CD-k, DVD-k is, valamint az idei felmérés azt mutatja, hogy műszaki cikkek, fehérneműk is szép számmal kerültek a fa alá.


Érdekesség, hogy majdnem mindegyik vizsgált fogyasztási cikket az internet-használók jóval nagyobb aránya vásárolta meg, mint az internetet nem használóké, ez alól kivételt mindössze a fehérnemű képez.


Az internetet-használók többet költöttek karácsonyi ajándékokra és elégedettebbek voltak a kézhez kapott termékekkel
Az ajándékozók 44%-a vásárolt 10 és 30 ezer forint között, mely a korábbi felmérés adataihoz képest csak kis eltérést mutat. Ugyanakkor jóval magasabb lett azon vásárlók száma (24% helyett 39%), akik 30 ezer forintnál nagyobb kiadást könyveltek el.


Forrás: Kirakat.hu/ Szonda Ipsos kutatás, 2007. november Forrás: Kirakat.hu/ Szonda Ipsos kutatás, 2008. január

Kattins a képre a nagyításhoz

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


A kutatás eredményei igazolták, hogy az internetet használók jóval nagyobb összeget költöttek ajándékokra karácsonykor, mint az internetet nem használók. Az előbbiek közel fele vásárolt 30 ezer forint felett szemben az internetet nem használók 28%-val.


A felmérés szerint egyre jelentősebbek az online vásárlások: a felnőtt magyar lakosság 5%-a, azaz közel 400 ezer ember vásárolt karácsonykor valamilyen ajándékot interneten keresztül, és a vásárlók 86%-a pozitív tapasztalatokat szerzett. A kedvező benyomások közül a válaszadók az alábbi három pontot különösen hangsúlyozták:


1. Időben megérkezett az áru (75%)
2. Pontos tájékoztatást kaptak (69%)
3. Olcsóbban jutottak az áruhoz (58%)

Egyre kevesebb az elégedetlen vevő


A felnőtt magyar lakosok mindössze 3%-a vitte, illetve vitette vissza a karácsonyra átadott vagy kapott ajándékot az üzletbe, a többség elégedett volt a vásárolt termékekkel.


Az elégedetlenséget a válaszadók szerint leginkább az okozta, hogy nem tetszett a kiválasztott ajándék, illetve minőségi kifogások merültek fel, vagy nem működött a termék (pl. a termék elszakadt, nem lehetett beindítani stb.). A problémát azonban kivétel nélkül minden esetben orvosolták: az ajándékokat kicserélték vagy az árát adták vissza.


A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az internetet használók tudatosabb vásárlóknak számítanak, körültekintőbben tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékről, mint az internetet nem használók. Ez a vásárlói tudatosság pedig megelőzi azt a veszélyt, hogy a vevő esetleg csalódjon az adott termékben növelve elégedettségét.


Nem történt bankkártya-visszaélés a karácsonyi vásárlások során


A karácsonyi vásárlók mindössze 5%-a tapasztalt valamilyen visszaélést az üzletekben, boltokban. Ők elsősorban azt kifogásolták, hogy hibás volt a termékeken az ármegjelölés, vagy pontatlanul számolták az árakat, illetve, hogy lejárt szavatosságú/rossz minőségű élelmiszert kaptak. A januári felmérés alapján azonban nem történt visszaélés bankkártyával vagy hitelkártyával sem a bolti, sem az interneten keresztül történő vásárlások során.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 29. hétfő
Péter
18. hét
Április 29.
A tánc világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm