Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Amit a micropaymentről tudni érdemes... Egyre gyakrabban hallhatunk a bankkártya alternatívájaként megjelenő fizetési formákról. Az újítások egy része az online fizetés biztonságosabbá tételét célozza, másik része költséghatékony és időkímélő megoldást szeretne nyújtani a banki szolgáltatásokat aktívan igénybe vevő, de újdonságokra nyitott ügyfelek számára. A micropayment, vagyis alacsony összegű fizetéseket, bonyolító rendszerek az előbbi célt szeretnék megvalósítani, biztonságot nyújtva az e-kereskedelem előnyeit kiaknázóknak.
Utoljára a tavalyi év őszén foglalkoztunk részletesen a hazánkban is elérhető P2P, vagyis person-to-person pénzküldő rendszerekkel. Az elmúlt 16 hónapban azonban jelentősen bővült a lehetőségek skálája, sőt a hazai bankpiac egyik legnagyobb szereplőjének várható piacra lépése azt is jelzi, hogy az egyébként kevéssé fogékony magyar lakosság körében is megvan az igény a micropayment szolgáltatások iránt.
Rettegés helyett: fizess biztonságosan!
Egy nemrégiben napvilágra került piaci pletyka szerint a hazai piac domináns szereplője, az OTP Bank a közeljövőben mikrofizetési szolgáltatás bevezetését tervezi. A pénzintézet illetékes kollégái nem cáfolták a hírt, de kérdésünkre csupán annyit árultak el, hogy "az OTP Bank többféle fejlesztési lehetőséget vizsgál a fizetési megoldások körében, beleértve az internetbanki, mobilbanki és mikrofizetési szolgáltatásokat is." Információink szerint a projekt készültsége foka olyan, hogy néhány hónapon belül való megjelenés sem zárható ki.
Azt azonban még egyáltalán nem lehet tudni, hogy a bank a micropayment szegmens mely részét szeretné kiaknázni, a virtuális pénztárca szolgáltatásokon kívül ugyanis az sms-fizetés, a telefonos fizetés és több olyan fizetési mód is ebbe a kategóriába tartozik, mely nem a fent említett P2P-rendszerek körébe tartozik.
Addig is, míg kiderül, hogy a mérlegelés végeredményeként megszületik-e maga a termék, érdemes megnézni, hogy milyen lehetőségek állnak manapság azok rendelkezésére, akik virtuális pénzküldő rendszereken keresztül szeretnék napi vásárlásaikat bonyolítani, csökkentve ezzel az adatlopás kockázatát. Ám mielőtt belevágnánk a jelenleg elérhető szolgáltatások részletezésébe, érdemes nagyító alá venni a potenciális ügyfelek körét, hogy megtudjuk, van-e egyáltalán tér ezen szolgáltatások számára, mit nyerhet a piacra elsőként belépő pénzintézet?
Nem szeretjük az alternatívákat, vagy mégis?
A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet II. e-money szimpóziumra készült felmérése arra enged következtetni, hogy a magyar lakosság jelentős, 50 százalékot meghaladó hányada teljesen elzárkózik az alternatív fizetési formáktól. Ez esetben azonban nem a cikkünk következő bekezdéseiben jelentős szerepet kapó elektronikus pénztárcákról van szó, hanem a mobilfizetésről.
Bár a helyzet enyhén javul, a teljes népesség 62 százaléka nem használná fizetésre a mobiltelefonját, ez az arány a mobiltelefonnal rendelkezők esetében valamivel alacsonyabb. Minden második mobilos idegenkedik ettől a fizetési formától, holott annak tesztelés alatt álló változatai biztonságosabb és gyorsabb fizetést tesznek lehetővé.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Látható tehát, hogy nem rajongunk a mobilos fizetésért, többségünk pedig az online vásárlástól is ódzkodik. A megkérdezettek 69 százaléka biztos benne, hogy nem adná meg bankkártyájának számát, inkább lemond az internetes vásárlás biztosította előnyökről és kényelemről. A felmérés azonban arra nem ad választ, hogy az ódzkodó bankkártyások között milyen arányban vannak azok, akiket a csalások riasztanak el.
Az online fizetésre nemet mondók magas aránya jelentős potenciált rejt magában, őket egy új, a biztonság mellett egyéb plusz előnyt is adó szolgáltatással lehet a piacra csábítani. A kereskedelmi bankok által ajánlott eszközök (virtuális kártyák) megoldást jelentenek az adatbiztonsági problémákra, nem teszik azonban lehetővé, hogy az e-kereskedelmre nyitottak kedvezményes formában egymás között kereskedjenek.
Jelenleg erre csakis külföldi rendszereken keresztül van lehetősége a magyar vásárlóknak, így egy alacsonyabb díjakkal dolgozó hazai szolgáltatónak bizonyosan lenne tér a piacon. S minden valószínűség szerint ebben az esetben is igaz, hogy a legnagyobb kockázatot felvállaló első belépő, amennyiben a piacra lépés sikeres, lefölözi a piacot.
Kérdés persze, hogy az első belépő milyen gátat állít majd a szolgáltató-váltás elé, a P2P rendszerek esetében ugyanis az egyszerű, online regisztráció a számlavezető bank lecserélésénél könnyedebb megoldást nyújt. (A micropayment számlaszolgáltatáshoz csatolásával a kisfizetést lehetővé tévő szolgáltatások előnyét semmisítenék meg, így ez a lehetőség nem valószínű.)
Megnéztük az árakat, leesett az állunk!
Megnyílt a Paypal a magyarok előtt...
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


