Egyre nagyobb területen kell borult, párás, ködös időre számítani december első hetében, helyenként szitálással, gyenge esővel, havas esővel, a hegyekben havazással.
Sokan alkalmazzák a régi trükköt, hogy elkerüljék a büntetést a vezetés közbeni mobilozásért: vállal szorítják a fülükhöz a mobilt vezetés közben, mert úgy gondolják, ha mind a két kezük szabad, akkor nem követnek el szabálysértést. Ám ez korántsem így van, még ha a KRESZ konkrétan nem is tiltja, de ugyanolyan veszélyes, mintha a kezünkben tartanánk a telefont. Erről nemrégiben precedens értékű ítélet is született Németországban: a bíróság kimondta, a fenti esetben is jogos a büntetés.
Az már eddig is köztudott volt, hogy Magyarországon szigorúan tilos vezetés közben mobilozni. A KRESZ konkrétan így fogalmaz:
Igen, de mi a helyzet akkor, ha nem a kezünkben tartjuk a telefonunkat, hanem mondjuk a vállunkkal szorítjuk a fülünkhöz, úgy telefonálunk. Hiszen szabályosnak tűnhet a dolog, a kezünk a kormányon van, nincs benne eszköz. Ezzel a kérdéssel foglalkozott a német autóklub is, az ADAC példaként egy németországi bírósági ítéletet hozott fel: egy nő pontosan így telefonált, meg is büntették. A bíróságon azzal védekezett, hogy az utazás megkezdése előtt kapott egy telefonhívást, úgyhogy már elinduláskor a vállával szorította a mobilt a füléhez.
Úgy vélte, hogy nem követett el szabálysértést, mert nem tartotta a kezében a telefont. A kölni felsőbb bíróság elutasította a panaszt, mivel szerintük még ez is rendkívül veszélyes, hiszen a mobiltelefon menet közben leeshet. A sofőr így a mobiltelefon keresésére összpontosítaná a figyelmét, és nem a forgalmi helyzetre. A bíróság szerint ugyan tény, hogy - a magyarhoz hasonlóan - a szabályozás csak a telefon kézben tartását tiltja, ám a helyzet veszélyessége miatt a fenti cselekmény is szabálysértésnek minősül.
Mi a helyzet itthon?
Magyarországon vélhetően ugyanaz lenne a kimenetele egy hasonló pernek, mint a német példában is volt. Ugyanis a KRESZ azt is kimondja, hogy:
Az pedig igencsak veszélyes, ha valaki a leesett mobilját keresgélu az ülés alatt, de már maga a telefonbeszélgetés is elvonja a figyelmünket valamilyen szinten - főképp, ha arra is koncentrálni kell, hogy ki ne essen a vállunk a és a fülünk közül. Ha valaki Magyarországon megszegi a mobilozásra vonatkozó szabályokat, az 10 ezer forintos helyszíni bírságra és 3 büntetőpontra számíthat. Szabálysértési eljárásban 20 ezer forint lehet a büntetés.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Tesznek a szabályokra a magyarok
Az autóbalesetek jelentős része a sofőr figyelmetlensége, illetve a gyorshajtás miatt következik be: a K&H Biztosító korábbi felmérése szerint a magyarok is osztják ezt a véleményt. A megkérdezettek 79 százaléka szerint a hazai autósok a sebességhatárra, illetve 84 százalék szerint a vezetés közbeni telefonhasználatra vonatkozó előírásokat nem tartják be.
Mint kiderült, nem is érezzük a súlyát annak, hogy mennyire veszélyes a telefonozás: a magyarok 40 százaléka bevallottan pötyög a volán mögött. Az Aegon biztosító felmérésében a megkérdezettek többsége azt mondta, hogy veszélyes telefonozni vezetés közben, de 24 százalék szerint nem kockázatos bizonyos szituációkban mobilt nyomkorászni. Ugyanakkor a válaszadók 90 százaléka jelentette ki, hogy lelkiismeret-furdalást érez, ha vezetés közben telefonozik - de többségük így is nyomkodja tovább. 7 százalék mondta csupán azt, hogy egyáltalán nem veszélyes a mobilozás.
Holott 50 kilométers tempónál a sofőrök 40-70 métert mennek teljesen vakon, egy üzenet elolvasása alatt. Az autópályán ez még rosszabb, mert 130-nál akár 200 métert is megtehet úgy a kocsi, hogy a sofőr figyelme le van foglalva a mobillal, és közben nem érzékeli, mi zajlik előtte az úton.
Itt a brutál fordulat az időjárásban: havazással, viharos széllel csap le a rettenet, ez kemény lesz
Változékony idő várható a hétvégén; pénteken még többfelé lehet zápor, hózápor és a szél is erős, olykor viharos lesz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mire költenéd a lakásszámládat?
Arra keressük a választ, hogy olvasóink milyen célra fordítanák szívesen lakás-előtakarékossági szerződésüket.
-
Videó: kipróbáltuk, hogy működik a házhozszállítás a magyar diszkontláncnál
November közepétől a Penny vásárlói már országos szinten intézhetik akár nagybevásárlásaikat is a foodora applikációján keresztül.
-
Kiábrándító tény: 10-ből 8 magyar nem készül a nyugdíjas évekre
Jelentősen le vagyunk maradva a nyugdíjbiztosítások terén a nyugat-európai átlaghoz képest.
-
Nissan X-Trail: fektessen be okosan, vásároljon céges autót jobb áron! (x)
Közeleg az üzleti év vége, amikor a vállalkozásoknak számot kell adniuk az előző évi teljesítményükről. De mi a helyzet akkor, ha az elszámolás közben előbukkan némi elköltetlen szabad pénzügyi forrás? A Nissan a következőkben erre az esetre ad egy jó tippet!
-
Elege van a szemüvegből? Ezzel a csúcslézerrel éles látása lehet percek alatt, érintésmentesen (x)
Már a 80-as évek óta elérhető Magyarországon a lézeres szemműtét. A technológia folyamatosan fejlődik, az egyik legnépszerűbb eljárás az érintésmentes Sasszzem No-Touch.