A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
A TriflaFram szarvasgombái, Gyulai Évi Designer Szörpje, a Birsbirtok és a Tokaj-hegyaljai MyWine eredményes kampányai után újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, többeknek csak Főzelékes Feri, aki nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint, hogy javítson a főzelékek hazai megítélésén.
A túllisztezett, csomós, vagy túl folyós főzelékekről szinte mindenkinek vannak kellemetlen gyermekkori emlékei, sokak számára a főzelékkel szembeni ellenérzés az iskolai menzákról hozott beégett trauma. A főzelék emiatt sokáig a magyar gasztronómia mostohagyereke volt. Hivatalos leírása szerint a főzelék olyan „növényből készült főétel, amelyet rendszerint rántással, habarással sűrítve, többnyire fűszerrel ízesítve, különféle sűrűségűre főzve készítenek el”. De korántsem mindegy, hogy azt miként teszik.
A hazai konyhákban néhány éve szerencsére megjelentek azok az újszerű feldolgozások, melyek nyomán a főzelékek a korábban ismertekhez képest egészen más dimenzióban kerülnek az asztalra. A főzelékekről kialakult kép újra definiálásában élen jár Szatmári Ferenc, aki három szakácskönyvet is írt már a főzelékek, saláták izgalmas újraértelmezéséről. Ő például klasszikus értelemben véve soha sem rántja vagy habarja be főzelékeit. Nem lisztet, hanem keményítőt, vagy zöldségpürét használ, azzal keveri ki a sűrítésre használt tejszínt vagy kókusztejet. Egyrészt ettől, másrészt a friss fűszerektől, továbbá a szezonális zöldségektől lesznek olyan ízűek és állagúak, amelyek egészséges és tudatos étkezési alternatívát jelentenek bármely korosztály számára.
Sokakban nagyon mélyen élnek a rossz berögződések a főzelékekkel kapcsolatban, az én misszióm ezen a képen javítani. A küldetés szempontjából szinte mindegy, hogy ezeket az újszerű zöldségfeldolgozásokat főzeléknek hívjuk-e vagy sem, a lényeg, hogy az étel finom, tápláló és egészséges legyen. Nagyon örülök, hogy a Brancson futó kampányban ennyien előre is bizalmat szavaztak nekünk, azon leszünk, hogy ezt maximálisan megháláljuk"
- reagált kampánycél elérésére Főzelékes Feri, akivel nemrég a Pénzcentrum vlogja a CashTag is készített egy interjút:
A HIPPEACE főzelék- és salátabár november elején nyílik Budapesten a Klauzál téri piacnál, kínálatban nemcsak újhullámos főzelékeket találunk izgalmas feltétékkel, de lesznek gabonaalapú kevert saláták és levesek is. Az alapítók nem feledkeznek meg a fenntarthatóságról sem: szűkített választékkal csökkentik a pazarlást, és kizárólag környezettudatos csomagolásban szolgálják fel ételeiket. Van lehetőség náluk arra is, hogy a vásárlók egy rászorulónak biztosítsanak egy tál ételt, melyet a Józsefvárosi Családsegítő Szolgálaton keresztül adnak át.
A Brancs platformon, ami összeköti a jó ötleteket a leendő vásárlókkal, a TriflaFram szarvasgombái, Gyulai Évi Designer Szörpje, a Birsbirtok és a Tokaj-hegyaljai MyWine eredményes kampányai után a HIPPEACE főzelék- és salátabár már az ötödik olyan gasztronómiai sikertörténet, amely bizonyítja a közösségi finanszírozás létjogosultságát és erejét a hazai kickstarter piacon, a projektekre eddig összesen 8.7 millió forint gyűlt össze.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.