Az életmód apró változtatásai, tudatos táplálkozás, mozgás, társas kapcsolatok látványosan javíthatják a szerotoninszintet, és vele együtt a mindennapi jóllétünket.
A repoharak használata összhangban van a szórakozóhelyek vendégeinek környezetvédelmi igényeivel, ugyanakkor a jelenlegi repohár-rendszeren sokan változtatnának. A felhasználók számára a legnagyobb problémát a visszaváltási lehetőségek követhetetlensége jelenti – derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által összehívott munkacsoport nagy repohár-felméréséből, amelyet több mint 4 ezren töltöttek ki. A vendégek leginkább pénzért szeretnék visszaváltani poharukat, de egy repohár-automatát is jó ötletnek tartanának. A kutatás eredményeire alapozva a BKIK szakmai önszabályozó ajánláscsomagot állít össze a vendéglátóipari vállalkozások számára.
A BKIK tavaly alakult repohár munkacsoportjának célja, hogy önszabályozó piaci megoldást keressen a repohár, azaz a rendezvénykörnyezetben használt erős falú újrahasználható pohár visszaváltásával kapcsolatos visszásságokra. Ennek részeként 2022 végén felmérést végeztek, amelyben a felhasználók igényeire keresték a választ. Az online felmérés nagy érdeklődést váltott ki: a kérdőívet egy hónap alatt több mint 4 ezren töltötték ki.*
A fenntarthatósági szempontok a legfontosabbak
A felmérés egyik tanulsága, hogy a környezetvédelmi szempontok kiemelt jelentőségűek a válaszadók számára: a potenciális vendégek 85 százaléka mondta, hogy fontos számára a téma. Ennek az igénynek az újrahasznosítható poharak teljes mértékben megfelelnek, így a mostani repohár-rendszer értékelésénél is kiemelkedő eredményeket kaptak annak fenntarthatósági céljai.
Átláthatóbb rendszert szeretnének a vendégek
Ugyanakkor a válaszadók mindössze 8 százaléka elégedett a repoharak jelenlegi rendszerével. 60 százalékuknál jelenik meg az az igény, hogy legyen egyértelmű, mely helyek használnak repoharat, és hol milyen tokeneket fogadnak el.
56 százalék mondta, hogy a jelenlegi rendszer nem veszi figyelembe az egyszeri vendégek (pl. turisták) igényeit. A szórakozóhelyek rendszeres látogatóinak többsége (56 százaléka) szerint az is problémás, hogy vagy a poharat vagy az ehhez kapcsolódó tokent maguknál kell tartaniuk. A felhasználói kényelmetlenséget jól jelzi az is, hogy jelenleg a tokeneket és a poharakat mindössze a válaszadók 25-30 százaléka őrzi meg és viszi a későbbiekben magával.
Ezeket a megoldásokat tartanák jónak a felhasználók
A válaszadók által szorgalmazott legfontosabb változás (83 százalék) a helyszínek közötti minél szélesebb körű átjárhatóság lenne, vagyis az, hogy az adott repoharat ne csak egy adott helyszínen lehessen használni – ez kiemelten fontos lenne a szórakozóhelyek, koncertek, fesztiválok esetén.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az utolsó ital elfogyasztása után a repohár pénzre váltásának lehetősége a legnépszerűbb (63 százalék szerint lenne jó megoldás).
51 százalékuk jó ötletnek tartana például egy olyan automatát, amely a repoharat pénzért vagy tokenért váltaná vissza. (A letéti díjat 80 százalék inkább bankkártyára, 20 százalék inkább készpénzben kérné vissza.) Ugyanennyien mondták, hogy szívesen használnák a Revo Token applikáció egy olyan funkcióját, amely a bankkártyáról csak 72 óra után vonja le a használati díjat, amennyiben a repoharat nem váltják vissza. A legkevésbé népszerű ötletnek a helyszínen hagyandó, de ingyenes repohár bizonyult (a válaszadók 44 százaléka látna szívesen egy ilyen rendszert).
Készül a javaslatcsomag a vállalkozások számára, hogy jól indulhasson az idei szezon
A BKIK és szakmai partnerei kiemelten fontosnak tartják, hogy a fenti problémákra mielőbb megnyugtató megoldás szülessen. A fogyasztói felmérés eredményei és a piaci szereplőkkel folytatott egyeztetések alapján április elejéig szakmai ajánláscsomagot állítanak össze azzal a céllal, hogy segítsék a vendéglátóipari vállalkozások fogyasztóbarát önszabályozását. Amennyiben ezt sikerül széles körben elfogadtatni a vállalkozók között, úgy az idei szabadtéri szezon már a korábbi problémák kiküszöbölésével indulhat el.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








