27 °C Budapest
Ennyit kereshetsz vasutasként a MÁV-nál: diploma sem kell hozzá

Ennyit kereshetsz vasutasként a MÁV-nál: diploma sem kell hozzá

2016. július 1. 06:00

Nem rejtette véka alá a MÁV, hogy munkaerő-problémákkal küzd, és bőven akad a vállalatnál betöltetlen pozíció. Néhány hete a Keleti-pályaudvaron toborzott, és a hangosbemondóban is arra biztatták az utasokat, hogy vállaljanak munkát a vasúttársaságnál. Utána jártunk, mi áll a létszámhiány hátterében, és mit kínál a MÁV a jelenlegi és leendő kollégáinak.


A május végi helyzet szerint 360 betöltetlen állásra keres embert a vasúttársaság, ami elsőre ugyan soknak tűnhet, de ahhoz képest, hogy majdnem 38 ezer főt foglalkoztat a MÁV-csoport, már nem is olyan óriási. A vállalat kommunikációs igazgatósága arról tájékoztatott, hogy folyamatos a toborzás, és jelenleg is 271 főt foglalkoztatnak gyakornoki státuszban. Tehát a hatósági vizsgához kötött munkakörbe jelentkezők felvétele - a szükséges vizsgák megszerzéséig - gyakornoki beosztásban történik, a képzésük folyamatban van, és szeptemberben több tanfolyam is lezárul.

A toborzás és a felvétel folyamatos, függően a szükséglet és a képzési kapacitásoktól. A gyakornoki programba bekerülő, leendő vasutasok oktatását a MÁV saját tanintézete, a Baross Gábor Oktatási Központ valósítja meg, a munkáltató finanszírozza, a munkavállalót nem terheli fizetési kötelezettség.

Mennyit fizet és mit ad?

Idén vasutas-sztrájkoktól volt hangos a média, jelenleg viszont úgy tűnik, hogy csitultak a kedélyek.

Átlagosan 3 százalékos alapbérfejlesztés kaptak január 1-jei visszamenőleges hatállyal azok, akiknek az alapbére nem haladja meg a bruttó 350 ezer forintot. 

A választott szakmától, képzettségtől és a munkaviszony idejétől függő alapfizetésen túl a béren kívüli juttatás keretösszege évi bruttó 271 400 forint, a SZÉP-kártyára alanyi jogon járó összeg pedig 92 700 forint. Az önkéntes nyugdíjpénztári tagsággal rendelkezők számára pedig 2,5 százalékát tagdíj-kiegészítést is ad a cég. Korábbi értesüléseink szerint

egy mozdonyvezető bruttó 386 079 forintot, egy kalauz bruttó 227 656 forintot, egy vasútijármű-vezetéshez kapcsolódó foglalkozású pedig 227 133 forintot kap havonta.

A vállalat egyébként a vasutas életpálya-modell kialakítása mellett szeretne kialakítani egy olyan bértáblázatot is, ami figyelembe veszi a gyakorlati időt és a teljesítményt is. Ez átlagosan nettó 11 és 25 ezer forint pluszt jelentene a dolgozóknak, elsőként a jegyvizsgálóknak.

A hosszú hónapok óta tartó egyeztetések után a szakszervezetek azonban indokolás nélkül visszautasították a foglalkoztatási és bérreformot, és a társaság gazdasági lehetőségeihez képest irreális követelésekkel álltak elő. Ennek ellenére a MÁV-START vezetése a szakszervezetek támogatása nélkül továbbra is keresi a munkavállalók jobb kereseti lehetőségeit biztosító megoldásokat

 - tájékoztatott a MÁV kommunikációs igazgatósága.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Miért van munkaerőhiány a MÁV-nál? 

A vasúttársaság kérdésünkre azt válaszolta, hogy a szakmunkásképzés korábbi átalakítása (a vasutas szakközépiskolák egy részének megszüntetése) miatt a MÁV Zrt.-nél és a MÁV-START Zrt.-nél körülbelül 300-300 szakember hiányzik.

A tömeges elvándorlásról, naponta történő felmondásokról szóló hírek viszont teljesen alaptalanok, a vasúttársaság a szakszervezetek által említett munkakörökben, pozíciókban (szakértők, mérnökök, közép- és felsővezetők) egyetlen ilyen esetről sem tud

- írják közleményükben.

A magas szintű, megbízható szakmai tudással rendelkező utánpótlás biztosítása érdekében a vasúttársaság megkezdte az egyeztetéseket a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal, a Nemzetgazdasági Minisztériummal, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a szakképző iskolákkal, továbbá az érintett felsőoktatási intézményekkel. Ezzel párhuzamosan újraszervezik a belső továbbképzési rendszerüket is. Összehangolva, folyamatos szakemberképzéssel szeretnék biztosítani a munkaerő-szükségletet.

NEKED AJÁNLJUK
Ez lehet a 2022-es nyár új slágeritala Magyarországon? Hihetetlen, mennyien kattantak rá

A magyar piacon is megjelennek az enyhén alkoholos, gyümölcsös italok, egy felmérésből pedig kiderült, hogy a fiatalok különösen nyitottak ezekre az alkoholos frissítőkre.

Láthatáron a nyugdíjösszeomlás: rengeteg magyarnak lehet kemény nélkülözés az időskor

Sokan gondolják, hogy teljesen tudatosan szervezik a pénzügyeiket, és nem értik, hogy hova folyik a pénzük a hónap végére.

Ez lehet a jövő igazi sikerszakmája: rommá keresheti magát a gyerek, ha kitanulja?

Csak úgy, mint a többi technikai vívmányt, úgy a 3D nyomtatót is ajánlják szakértők a gyerekeknek is, hiszen rengeteget tanulhatnak, miközben alkotnak.

Őrült drágulás a magyar zöldségeseknél: sokan már így védik ki a kegyetlen inflációt

Nem járunk az élen abban, hogy elegendő zöldséget és gyümölcsöt együnk. A napi közel fél kiló gyümölcsöt és zöldséget pedig egyre nehezebb beszerezni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. június 25. szombat
Vilmos
25. hét
Június 25.
Vitiligo világnapja
Június 25.
Barlangok napja
Június 25.
Tengerész világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?