Ma éjfélkor véget ér az idei kötelező kampány felmondási időszaka. Az előrejelzések - mint eddig minden évben - rekord számú átkötést prognosztizáltak. Az utolsó felmondásokat az alkuszok szombat délig továbbítják a biztosítók és az egyesületek felé. Azonban most megnézzük, ki hogyan értékeli az első félidőt!
A felmondásokról közel végleges számokat a jövő hét folyamán tudunk adni. Mindenképpen megemlítendő, hogy míg a felmondások határideje hamarosan lejár, addig a szerződések jelentős része csak decemberben kerül megkötésre. Éppen ezért az idei kampány végleges kiértékelése jövő év elején válik aktuálissá.
Menet közben sok szó esett a kampány jelentőségéről, esetleges eltörléséről, illetve az új szabályokról, na és persze a becslésekről, hogy hányan is váltanak valójában és ki nyeri az évente megrendezett "ámokfutást"?
Az online brókerek folyamatos térnyeréséről megkérdeztük Rácz Istvánt a Biztosítás.hu ügyvezető igazgatóját. A portál seígtségével várhatóan 100 ezer felett lesz az átszerződők száma, a tavalyi 51 ezerhez képest. A látogatószám a kampány alatt a tavalyi 600 ezerről 900 ezerre növekedett.
A Biztosítás.hu adatai szerint az élmezőny a következőképen alakul: MÁV 22%, Genertel 20%, AEGON 14%, KÖBE 13% (többiek nettó vesztők, vagyis kevesebbet kötnek mint szereznek, persze csak az Interneten, mert aki erős értékesítési hálózattal bír, az offline-ban javíthat).
A vesztesek: Allianz 17%, Posta 13%, Uniqa 12% (itt is igaz ami fent, de ezek a számok már az offline adatokat is közelítik)
Ezek közül talán a Posta szorul magyarázatra, aki a díjemelését portfólió szinten szerencsétlenül a Genertel indulásához és az Allianz "átlagosan kedvezőbb" díjszintjéhez időzítette .
Rácsz István szerint, várhatóan 250-300 ezren váltanak az Interneten (és 2-2,5 millióan ellenőrzik díjukat) összes piaci adatra csak februárban a biztosítók offline adatainak a közzétételét követően lehet majd számítani, de a 700 ezer váltó nagyságrendileg meglehet. Ez azt mutatja, hogy az online biztosítás áttörését hozta az idei év, hiszen az előző években az arány 20-25%-on mozgott, míg most egy hónap alatt 30-40-re emelkedett. Ennek okai az alacsony díjak és az online kedvezmények mellett, hogy az emberek látják, hogy az Internet működik. És itt nem csak a biztosításra gondolok, de a többi szolgáltatásra is (jegyrendelés, vásárlás, étel-ital, bevásárlás kiszállítás, stb.) A hazai Internetes forgalom exponenciálisan nő.
Ami szintén figyelemre méltó, hogy a díjakat idén az autósok több mint a fele ellenőrizte. Ami ha figyelembe vesszük az Internet lefedettségét, szinte minden olyan autós, aki hozzáfér az Internethez, kikalkulálta a jövő évi tarifáit.
A jövő érdekes kérdése a Generali és a Genertel által bevezetett - kár esetén évközi pótdíjban végződő kedvezmény - mely bár némileg ellentmond a biztosítás elvének, nagyon ráillik a magyar fogyasztói magatartásra és szemléletre.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A kedvezménnyel kapcsolatban a felügyelet (PSZÁF) arra az álláspontra helyezkedett, hogy amennyiben az ügyfél ezen feltételekkel találkozik és azokat elfogadja, akkor ez a technika nem kifogásolható, várható hogy a jövő évi kampányra követői akadnak az év közben visszavonásra kerülő kármentességi engedménynek, amely a díj-összehasonlítás pillanatában ajánlati szinten alacsonyabb díj révén jól eladható.
Tegnap déli adatok szerint a Genertel igazi villámrajtot vett és mintegy 62000 megkötött szerződésnél tart. Természetesen az adatok nem véglegesek, de mindenképpen beszédesek...
Az Aegon-nál első három hétben annyi szerződést kötöttek, mint az elmúlt évi kampányban összesen. Becsléseket nem tudtak adni az összes új szerzésről, de a várakozásainknak megfelelően mindenképpen pozitív egyenlegre számítanak.
Az OTP Garancia Biztosító munkatársai által kötött új GFB-szerződések száma az elmúlt évinél kedvezőbben alakul, az internetes alkuszok esetében is mindenhol pozitív a szaldó és a piaci részesedésüknél jóval magasabb a részesedésük az új szerződésekből. Felmondások hasonló számban érkeztek, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Az eddigi adatok alapján az új szerződések száma összességében minden bizonnyal meg fogja haladni a felmondások számát, így az OTP Garancia Biztosító GFB-állománya az átkötések eredményeképpen várhatóan bővülni fog.
Jövő hét folyamán, az összesítéseket követően, áttekintjük, hogy kinek, hogyan sikerült az idei kampány.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








