"Bár sok biztosító az idén átláthatóbbá tette díjtáblázatait, az idén is igen bonyolult, számtalan kategóriával, kedvezménnyel és díjszorzóval kombinált rendszerrel szembesülhet, aki belelapoz a biztosítók ma megjelent kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáit tartalmazó 36 oldalas kiadványba." - ad értékelést Buczolich Antónia, a CLB Független Biztosítási Alkusz ügyvezető igazgatója. "A különféle kedvezmények száma ismét tovább növekedett, miközben a biztosítók - piaci stratégiájuk részeként - az egyes célcsoportok felé egyre eltérőbb mértékű tarifákat határoznak meg. Egy nagyvárosban élő, fiatal autós számára a kínált tarifák közötti különbség például akár az évi 300 ezer forintot is elérheti."
A mai napon 2008-ra immár 15 társaság hirdette meg tarifáit, közülük az idei kampány során 14-nél lehet kötelező biztosítást kötni. A díjtáblázatok áttekintése nyomán az idei kgfb-kampányt a következő tendenciák jellemzik majd:
o Az egyes biztosítók a korábbinál határozottabban céloztak meg egy-egy jól behatárolható szegmenset (több lett a korcsoport és terület szerinti besorolás). Ily módon szinte mindegyikük esetében található olyan csoport, amelyeknek képesek a legkedvezőbb díjakat biztosítani.
o A nem preferált célcsoportok esetében sem emeltek árak a biztosítók 5-10 százaléknál nagyobb mértékben, egy biztosító kivételével, amelyik a tavalyi nagyon kedvező díjaihoz képest 20-30 százalékkal lett drágább.
o Továbbra is jelentős, akár 3-4-szeres különbségek az egyes biztosítók árai között.
o Általánosságban elmondható, hogy ebben az évben is a kisebb részesedéssel bíró biztosítók és egyesületek kínálják a legkedvezőbb díjakat.
o Több biztosító is egyszerűsítette a struktúrát, azonban ezek egymás között még mindig nehezen összehasonlíthatóak
o Az egyes biztosítók által nyújtott speciális kedvezmények száma tovább növekedett
o A legtöbben fenntartották a meglévő és új ügyfeleknek kínált tarifák közti különbséget (az újak javára).
o Összességében a tavalyi szinten maradtak az online-kötéseknél érvényesített (4-30 százalékig terjedő) kedvezmények.
A díjak összehasonlításában, illetve a biztosítóválasztáshoz kapcsolódó mérlegelésben a korábbi évekhez hasonlóan kulcsszerepet játszanak az alkuszok. Az internetes szolgáltatások szerepe a gépjármű-biztosítások területén számottevően felértékelődött. Ezt felismerve a CLB a www.biztositastipp.hu oldalon már a meghirdetés másnapján, azaz október 31-én lehetővé teszi mindenki számára a tarifaszámítást. A kalkulátor segítségével az autós - ha úgy dönt -, akár azonnal meg is kötheti új biztosítását. Buczolich Antónia elmondta: "Tavaly a CLB oldalán több mint 300 ezren tarifáltak, közülük 12 ezren online váltottak biztosítót. Idén azzal is segítjük ügyfeleinket, hogy aki nálunk köt kötelező biztosítást, annak a jövő év elejétől - a hazai gyakorlatban elsőként - átfogó ingyenes kárügyintézési szolgáltatást is biztosítunk."
Az autósoknak a tavalyi évhez hasonlóan egy hónapjuk lesz a döntésre, az érvényes szerződés felbontásáról 2007. december 1-jéig kell értesíteniük meglévő biztosítójukat (mivel ez szombati nap, gyakorlatilag november 30. a határidő). Az új szerződés megkötésére ez év végéig lesz lehetőségük, ehhez - idén első ízben - kérni fogják tőlük az előző biztosításuk kötvényszámát is. A kártörténeti igazolásokat az idei évtől kezdve viszont már a biztosítók feladata lesz egymástól bekérni.
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak