A Biztosítás.hu szakértői szerint ki fognak egyenlítődni a casco és kötelező biztosítások díjai. Ezt az online verseny kiéleződésé miatt tartják indokoltnak, illetve azért mert Nyugat-Európában is így van. Véleményünk szerint azonban ez rövidtávon egyelőre elképzelhetetlen.
A fent említett cég adatai alapján a hazai casco biztosítások átlagdíja évente 125 ezer forint, míg a kötelezőért negyvenezer forintot kell átlagosan fizetni. Merőben mások az arányok a szomszédos Ausztriában. Ott egy 1,3 literes Suzuki kötelezője 759 euróba (191 ezer forint) kerül egy esztendőre és nyolcszáz euró (200 ezer forint) ugyanennek az autónak a cascója. Tehát amíg idehaza majdnem háromszor annyiba kerül a casco, mint a kötelező, addig az osztrákoknál ez a két szolgáltatás csaknem azonos áron vehető igénybe.
A probléma csak az, hogy amíg a hazai autósok 8(!) százalékának van casco biztosítása, addig nyugaton ez az arány jóval magasabb. Ráadásul hazánkban a szerződések, nagy része valamilyen finanszírozási konstrukcióhoz kapcsolódik, nem pedig egy-egy magánszemély "önálló" döntéséhez. Természetesen a kiéleződött árverseny rákényszerítheti a társaságokat arra, hogy valamelyest csökkentsék a díjaikat, ezáltal azonban kétségtelenül a "fapados" konstrukciók irányába fog elmozdulni a piac, ami viszont, hosszú távon az ügyfeleknek sem kedvez. Valamint a casco biztosítások eladási statisztikái nagyban függnek az autópiac fejlődésétől és az adott országban található autópark átlagéletkorától. Nálunk mindkettő elmarad a nyugati országok szintjétől. Tehát a casco termékek esetében lehet számítani némi árcsökkenésre, azonban az igazi áttörést az okozhatja, ha rohamos tempóban elkezd növekedni a szerződésszám (erre még később visszatérünk). Ehhez azonban a már említett feltételeken kívül a biztosítási szokások változásának és a reálbérek növekedésének is be kell következnie.
A kötelező termékek esetében kétféle változásra lehet számítani. Egyrészt, ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy néhány év múlva megszűnhet a kampány időszak, akkor ez automatikusan a díjak emelkedéséhez vezet. A szektorban szinte nincs olyan szereplő, aki ne panaszkodna arra, hogy veszteséges a kötelező ágazat. Sokan már az elmúlt két évben nem is szálltak be az egyesületek által diktált árháborúba, hanem az adott díjszinten a szolgáltatások körét próbálták meg bővíteni.
Az eddigi években tapasztalt díjcsökkenéshez tehát nagymértékben hozzájárult a kampányidőszak, az, hogy évente 300 ezer autós vált biztosítót, valamint az egyesületek jelenléte (míg ez a casco esetében nem jellemző).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az elkövetkezendő években, tehát elképzelhető, hogy a két termék díjai közelíthetnek egymáshoz, azonban kiegyenlítődésről közel sem beszélhetünk. Ennek talán ékes bizonyítéka a következő két adat: hazánkban jelenleg 3 650 653 darab kötelező szerződés van, míg casco-ból 849 073... És mivel a kötelező szerződésszám drasztikusan nem fog csökkenni (mivel mindenkinek kötelező megkötni), ezért a díjak csökkenésének, illetve emelkedésének a mértéke a biztosítók és az egyesületek "harcában" fog eldőlni, azaz meddig bírják csökkenteni a díjaikat a egyesületek. Ilyen alapon akkor számíthatunk a casco piacon is drasztikus árcsökkenésre, ha az egyesületek itt is megjelennek alap konstrukcióikkal és elkezdik terjeszteni ezeket online és egyéb közvetítői csatornákon keresztül. Ez már valóban kikényszeríthet egy dinamikus szerződésszám növekedést, illetve díjcsökkenést. Azonban a kiegyenlítődés, még így is nagyon messze van...
-jf-
A fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Férfiválogatott - Tökéletes főpróba a hoki-vb előtt az olaszok vendégeként
- Őrizetben az orosz védelmi miniszter helyettese
- Továbbra is korlátozások és vám nélkül jöhetnek az unióba az urkán termékek
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke