A Biztosítás.hu szakértői szerint ki fognak egyenlítődni a casco és kötelező biztosítások díjai. Ezt az online verseny kiéleződésé miatt tartják indokoltnak, illetve azért mert Nyugat-Európában is így van. Véleményünk szerint azonban ez rövidtávon egyelőre elképzelhetetlen.
A fent említett cég adatai alapján a hazai casco biztosítások átlagdíja évente 125 ezer forint, míg a kötelezőért negyvenezer forintot kell átlagosan fizetni. Merőben mások az arányok a szomszédos Ausztriában. Ott egy 1,3 literes Suzuki kötelezője 759 euróba (191 ezer forint) kerül egy esztendőre és nyolcszáz euró (200 ezer forint) ugyanennek az autónak a cascója. Tehát amíg idehaza majdnem háromszor annyiba kerül a casco, mint a kötelező, addig az osztrákoknál ez a két szolgáltatás csaknem azonos áron vehető igénybe.
A probléma csak az, hogy amíg a hazai autósok 8(!) százalékának van casco biztosítása, addig nyugaton ez az arány jóval magasabb. Ráadásul hazánkban a szerződések, nagy része valamilyen finanszírozási konstrukcióhoz kapcsolódik, nem pedig egy-egy magánszemély "önálló" döntéséhez. Természetesen a kiéleződött árverseny rákényszerítheti a társaságokat arra, hogy valamelyest csökkentsék a díjaikat, ezáltal azonban kétségtelenül a "fapados" konstrukciók irányába fog elmozdulni a piac, ami viszont, hosszú távon az ügyfeleknek sem kedvez. Valamint a casco biztosítások eladási statisztikái nagyban függnek az autópiac fejlődésétől és az adott országban található autópark átlagéletkorától. Nálunk mindkettő elmarad a nyugati országok szintjétől. Tehát a casco termékek esetében lehet számítani némi árcsökkenésre, azonban az igazi áttörést az okozhatja, ha rohamos tempóban elkezd növekedni a szerződésszám (erre még később visszatérünk). Ehhez azonban a már említett feltételeken kívül a biztosítási szokások változásának és a reálbérek növekedésének is be kell következnie.
A kötelező termékek esetében kétféle változásra lehet számítani. Egyrészt, ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy néhány év múlva megszűnhet a kampány időszak, akkor ez automatikusan a díjak emelkedéséhez vezet. A szektorban szinte nincs olyan szereplő, aki ne panaszkodna arra, hogy veszteséges a kötelező ágazat. Sokan már az elmúlt két évben nem is szálltak be az egyesületek által diktált árháborúba, hanem az adott díjszinten a szolgáltatások körét próbálták meg bővíteni.
Az eddigi években tapasztalt díjcsökkenéshez tehát nagymértékben hozzájárult a kampányidőszak, az, hogy évente 300 ezer autós vált biztosítót, valamint az egyesületek jelenléte (míg ez a casco esetében nem jellemző).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az elkövetkezendő években, tehát elképzelhető, hogy a két termék díjai közelíthetnek egymáshoz, azonban kiegyenlítődésről közel sem beszélhetünk. Ennek talán ékes bizonyítéka a következő két adat: hazánkban jelenleg 3 650 653 darab kötelező szerződés van, míg casco-ból 849 073... És mivel a kötelező szerződésszám drasztikusan nem fog csökkenni (mivel mindenkinek kötelező megkötni), ezért a díjak csökkenésének, illetve emelkedésének a mértéke a biztosítók és az egyesületek "harcában" fog eldőlni, azaz meddig bírják csökkenteni a díjaikat a egyesületek. Ilyen alapon akkor számíthatunk a casco piacon is drasztikus árcsökkenésre, ha az egyesületek itt is megjelennek alap konstrukcióikkal és elkezdik terjeszteni ezeket online és egyéb közvetítői csatornákon keresztül. Ez már valóban kikényszeríthet egy dinamikus szerződésszám növekedést, illetve díjcsökkenést. Azonban a kiegyenlítődés, még így is nagyon messze van...
-jf-
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








