A Biztosítás.hu szakértői szerint ki fognak egyenlítődni a casco és kötelező biztosítások díjai. Ezt az online verseny kiéleződésé miatt tartják indokoltnak, illetve azért mert Nyugat-Európában is így van. Véleményünk szerint azonban ez rövidtávon egyelőre elképzelhetetlen.
A fent említett cég adatai alapján a hazai casco biztosítások átlagdíja évente 125 ezer forint, míg a kötelezőért negyvenezer forintot kell átlagosan fizetni. Merőben mások az arányok a szomszédos Ausztriában. Ott egy 1,3 literes Suzuki kötelezője 759 euróba (191 ezer forint) kerül egy esztendőre és nyolcszáz euró (200 ezer forint) ugyanennek az autónak a cascója. Tehát amíg idehaza majdnem háromszor annyiba kerül a casco, mint a kötelező, addig az osztrákoknál ez a két szolgáltatás csaknem azonos áron vehető igénybe.
A probléma csak az, hogy amíg a hazai autósok 8(!) százalékának van casco biztosítása, addig nyugaton ez az arány jóval magasabb. Ráadásul hazánkban a szerződések, nagy része valamilyen finanszírozási konstrukcióhoz kapcsolódik, nem pedig egy-egy magánszemély "önálló" döntéséhez. Természetesen a kiéleződött árverseny rákényszerítheti a társaságokat arra, hogy valamelyest csökkentsék a díjaikat, ezáltal azonban kétségtelenül a "fapados" konstrukciók irányába fog elmozdulni a piac, ami viszont, hosszú távon az ügyfeleknek sem kedvez. Valamint a casco biztosítások eladási statisztikái nagyban függnek az autópiac fejlődésétől és az adott országban található autópark átlagéletkorától. Nálunk mindkettő elmarad a nyugati országok szintjétől. Tehát a casco termékek esetében lehet számítani némi árcsökkenésre, azonban az igazi áttörést az okozhatja, ha rohamos tempóban elkezd növekedni a szerződésszám (erre még később visszatérünk). Ehhez azonban a már említett feltételeken kívül a biztosítási szokások változásának és a reálbérek növekedésének is be kell következnie.
A kötelező termékek esetében kétféle változásra lehet számítani. Egyrészt, ha abból a feltételezésből indulunk ki, hogy néhány év múlva megszűnhet a kampány időszak, akkor ez automatikusan a díjak emelkedéséhez vezet. A szektorban szinte nincs olyan szereplő, aki ne panaszkodna arra, hogy veszteséges a kötelező ágazat. Sokan már az elmúlt két évben nem is szálltak be az egyesületek által diktált árháborúba, hanem az adott díjszinten a szolgáltatások körét próbálták meg bővíteni.
Az eddigi években tapasztalt díjcsökkenéshez tehát nagymértékben hozzájárult a kampányidőszak, az, hogy évente 300 ezer autós vált biztosítót, valamint az egyesületek jelenléte (míg ez a casco esetében nem jellemző).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elkövetkezendő években, tehát elképzelhető, hogy a két termék díjai közelíthetnek egymáshoz, azonban kiegyenlítődésről közel sem beszélhetünk. Ennek talán ékes bizonyítéka a következő két adat: hazánkban jelenleg 3 650 653 darab kötelező szerződés van, míg casco-ból 849 073... És mivel a kötelező szerződésszám drasztikusan nem fog csökkenni (mivel mindenkinek kötelező megkötni), ezért a díjak csökkenésének, illetve emelkedésének a mértéke a biztosítók és az egyesületek "harcában" fog eldőlni, azaz meddig bírják csökkenteni a díjaikat a egyesületek. Ilyen alapon akkor számíthatunk a casco piacon is drasztikus árcsökkenésre, ha az egyesületek itt is megjelennek alap konstrukcióikkal és elkezdik terjeszteni ezeket online és egyéb közvetítői csatornákon keresztül. Ez már valóban kikényszeríthet egy dinamikus szerződésszám növekedést, illetve díjcsökkenést. Azonban a kiegyenlítődés, még így is nagyon messze van...
-jf-
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








