A korai húsvét miatt az EU-ban márciusban 5,2%-kal csökkentek az új autók eladásai az előző év azonos időszakához képest.
Ki a bérelt autóval nyaralni induló magyar archetípusa? Az autót valaha már bérlők közt jelentősen nagyobb a nők aránya, többen vannak a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, akik leginkább 2 fős háztartásban élnek, jellemzően 46-55 év közöttiek, és rendszeres kiadásaik mellett rendelkeznek pénzügyi tartalékokkal. A bérlés iránti legnagyobb motivációt mégis a saját jármű meghibásodása jelenti - derül ki egy friss kutatásból.
A Budget Magyarország megbízásából készített felmérés eredményei szerint a magyarok többsége az egyénileg szervezett utazásokat preferálja, azonban az esetek közel negyedében, helyzettől függően, szervezett utazásokra is nyitottak. Belföldön a legtöbben saját autójukkal vágnak neki az útnak, külföldre pedig legszívesebben repülővel utaznak, ugyanakkor az autóbérlés a legnagyobb arányban az országhatáron kívül eső nyaralások esetén merül fel lehetőségként.
A megkérdezettek körülbelül 80 százaléka szokott saját, vagy bérelt autóval nyaralni, hosszabb útra menni. A válaszadók túlnyomó többsége egyébként alkalmasnak tartja saját járművét egy hosszabb út megtételére: a legnagyobb arányban a 36-45 év közöttiek, valamint az ország nyugati részében élők vélekednek így.
És melyek a főbb jellemzőik azoknak a magyaroknak, akik valaha már béreltek autót? Érdekes módon jelentősen nagyobb arányban vannak köztük nők, valamint a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, többen vannak közöttük a két fős háztartásban élők, legnagyobb hányaduk pedig 46-55 év közötti.
A kutatásban megkérdezettek 63 százaléka abban az esetben bérelne autót, ha a sajátja meghibásodik, 26 százalékuk pedig akkor, ha saját járműve műszaki állapotát nem tartja megfelelőnek. A válaszadók negyede azért is kölcsönözne, hogy nagyobb csomagterű vagy utasterű gépjárművel utazhasson. Azok közül, akik valaha már béreltek autót, 39 százalék választana egy nagyobb utastérrel, csomagtérrel bíró járművet.
Nagyon ritka, hogy valaki egyedül indul útnak bérelt járművel, de az sem megszokott, hogy ötnél többen utaznak együtt. Leggyakrabban ketten (39%), vagy négyen (28%) indulnak el, a háromfős társaságok aránya ennél valamivel alacsonyabb (23%).
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legnépszerűbb hazai célpontok nem korlátozódnak egyetlen területre, hanem a teljes országot lefedik. Leginkább a vizekhez, borvidékekhez kapcsolódó országrészek a kedveltek, ha az úti cél kiválasztásáról van szó. Az elutazni vágyók legnagyobb része - több mint egyharmada - legszívesebben a Balatont választja, míg az ország keleti felén élők inkább a fővárosba látogatnának el. A megyeszékhelyek közül Debrecen (21%), Eger (18%), Szeged (17%), Sopron (15%) és Pécs (14%) a legnépszerűbb desztinációk.
Az európai célpontok tekintetében Bécs népszerűsége kiugróan magas (35%), csak ez után következik Horvátország (21%), Prága (17%) és Olaszország (13%).
Nem csupán a nyaralás idejére bérelnének kocsit a magyarok: a válaszadók közel fele próbálna ki egy adott autótípust annak megvásárlása előtt. Azok, akik már béreltek autót, kimagaslóan nagyra értékelik a kölcsönzés során azt, hogy a szervizelés nem az ő gondjuk, és tökéletes műszaki állapotban indulhatnak el - akár hosszabb útra is - a kiválasztott járművel.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza