12 °C Budapest
Ezek a magyarok kedvenc autói 2017-ben: itt a toplista

Ezek a magyarok kedvenc autói 2017-ben: itt a toplista

2017. december 3. 13:00

Egy három földrészen átívelő szavazásból kiderült, hogy melyek a magyarok kedvenc autói 2017-ben. Az eladási statisztikák ugyanakkor csak részben fedik a voksolás eredményeit, pedig van, hogy a kategória győztesek olcsóbbak, mint az itthon vásárolt hasonló kategóriájú járművek. Ennek okán a Pénzcentrum annak járt utána, hogy a magyarok megengedhetnék-e maguknak a legjobbnak ítélt autókat vagy voltaképpen pontosan azokat szavazzák be ezek közé, amiket maguk is használnak. Összehasonlításunkból továbbá kiderül az is, hogy hazánk legnépszerűbb autója vajon miként muzsikált a legjobbnak tartott vetélytársával szemben.

Az Auto Motor und Sport (AMS) egy három földrészen átívelő, nagyszabású szavazáson kérdezi ki a világ autószerelmeseit, hogy a különböző kategóriákon belül, melyik a kedvencük. A 2016-os évben a magyar voksolók is szép számmal képviseltették magukat, így szavazataikból átfogó képet alkothatunk arról, hogy melyek a hazai kedvencek. Ezzel együtt pedig lehetőség nyílik arra, hogy legjobbnak tartottakat összevessük a valóságban megvásárolt darabokkal.

Kategória győztesek

A legutóbbi AMS szavazás szerint 2017 legjobb alsó középkategóriás személygépkocsija a magyarok szerint a Mazda 3 volt, amit a Skoda Octavia, illetve a Mercedes CLA követett. A negyedik, ötödik helyen pedig az Opel Astra és a Honda Civic futott be.

A középkategóriát az igen impozáns megjelenésű Alfa Romeo Giulia vitte, ami mögött megjelent még a Skoda Superb, a Mazda 6, valamint a Jaguar XE is.

A crossoverek mezőnyében a Ranger Rover Evoque bizonyult a legjobbnak, ezt a modellt a Volkswagen Tiguan és a Suzuki Vitara követte. A topplistára azonban felfért a BMW X1 és a Toyota RAV 4 is.

A grafikákon szembetűnő, hogy a magyar szavazók általában igen magas szintre, 7 és 11 milliói közé lövik be a legjobbnak tartott modelleket. Ez pedig nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy ha valaki a számára legtökéletesebbnek tartott járgányt akarja, bizony mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Nehéz azonban mellé lőni, hiszen adott esetben egész embertömegek szavazata állhat egy-egy választás mögött.

220 felett észre sem veszed...

A jegybanki alapkamat 2016 májusa óta soha nem látott alacsony szinten van (0,90 %). Ennek okán, ha valaki manapság szeretne új autót venni és mindezt hitelből finanszírózná, akkor igencsak kedvező ajánlatok közül válogathat. Egyfelől lehetősége van rendkívül alacsony (akár 0 - 5,1 százalék) lízingszerződést kötni. Ám ennek egyik hátulütője, hogy a jármű tulajdonjoga a finanszírozónál marad a szerződés teljesítéséig (ez az oka egyébként annak, hogy alacsonyabb kamatokkal lehet hozzájuk jutni, mint egy személyi kölcsön esetében, hiszen kisebb a kockázat a forgalmazó részéről).

Másfelől, ha valaki nem szeretné lízingre megvenni álmai kocsiját, hanem már az első pillanattól sajátjáénak akarja mondani, az válaszathatja a mindig rugalmas személyi kölcsönt. Fontos ugyanakkor, hogy hitelfevételkor a lehető legkörültekintőbben járjunk el azért, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb konstrukciót. Ebben lehet nagy segítség a Pénzcentrum Kalkulátora, ami gyorsan és egyszerűen hasonlítja össze a bankok ajánlatait, amiket aztán egyetlen kattintással elérhetővé tesz. A jó választás nagyon fontos, hiszen egy megfelelően döntéssel több tíz, de akár százezer forintot is meglehet takarítani a futamidő teljes hossza alatt.

Példakalkulációnkban 3 millió forintot adtunk meg 72 hónapos futamidőre. A THM-ek alapján a három dobogós a K&H (10,80 %), a Sberbank (10,90 %) és a Cib Bank (11,73 %) ajánlata lett. Törlesztő részletük pedig a következőképpen alakult: a K&H esetében 55 562, a Sberbanknál 55 984, míg a Cibnél 57 322 forintot kell visszafizetni havonta. A három ajánlaton kívül érdemes még megemlíteni a Cofidis (THM: 13,90 %), az Erste és Cetelem (THM: 15,51 %), valamint a Budapest Bank ajánlatát is (THM: 20,50%).

Vesszük az új autót, mint a cukrot

Magyarországon 2015-2017 között közel 38 százalékkal nőtt az új autó eladások száma. 2017 nyarán hazánkban 688 szalonból, 399 telephelyen folyt értékesítés. A szalonok közötti versenyt toronymagasan a Suzuki vezeti 69 értékesítőállomással, őket követi az Opel és a Ford 46, illetve 41 szalonnal. A dobogóról nem sokkal csúszik le a Renault (40), a Skoda (39) és a Dacia (39) sem.

MOST ÉRHETI MEG IGAZÁN LAKÁST, HÁZAT VENNI!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor most jött el a Te időd! Egyrészt azért, mert a lakáspiaci mutatók szerint egyértelműen megtört az elmúlt évek brutális áremelkedése. Jelenleg leginkább stagnálnak az árak, de van, ahol már árcsökkenést is tapasztalhatunk. Mindeközben a finanszírozási költségek még rekord alacsony szinten vannak. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum megújult lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 2,74 százalékos THM-el, és havi 81 188 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 3,03% a THM; a Budapest Banknál 3,10%; az MKB Banknál 3,12%; míg az OTP Banknál 3,23%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a K&H Bank, az ERSTE Bank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A szalonok számából  következtetni lehet arra, hogy melyek a magyarok legtöbbet vásárolt márkái. Az új személygépjármű eladások listáját Magyarországon, az első nyolc hónap adatai szerint a Suzuki vezeti 9408 értékesített autóval, amit 7128 darabszámmal követ második helyen a Ford. A dobogó legalsó fokán pedig az Opel tanyázik 6534 értékesített autóval.

Ha számokat típusokra bontjuk, akkor még szembetűnöbbek a különbségek. A sort ugyanis toronymagasan, a már régóta töretlen népszerűségnek örvendő Suzuki Vitara vezeti 5440 eladott darabszámmal. Második a Skoda Octavia, harmadik pedig az Opel Astra (J, K) 3451, illetve 2877 eladott járművel. A dobogósok után, közvetlenül a negyedik helyen a Dacia Duster (2432), míg az ötödiken a Ford Focus (1969) tanyázik.

A legjobbnak tartott és ténylegesen vásárolt listákat összevetve kiderül, hogy előbbiek győztesei egyáltalán nem jelennek meg az utóbbiak között.

Persze vannak átfedések, bár ezek jellemzően az olcsóbb kategóriájú autókra igazak. Itt ugyanis a kiinduló árak alig haladják meg az 5 millió forintot. Nehéz tehát elképzelni, hogy a több mint 12 millió forintoról induló Range Roverrel partiban legyen a legjobbnak tartottak versenyében a maga szerény számaival (majd harmad annyiba kerül) megbúvó Suzuki Vitara.

Ami a középkategóriát illeti, szorosabb az állas. A győztes Alfa Romeo ugyanis, csupán 2 millióval indul drágábról mint a VW Passat, és utóbbi a 8. legtöbbet értékesített autó volt idén Magyarországon. Ebben a kategóriában ráadásul a Skoda Superb felvért a legtöbbet értékesíett 30 listájára, igaz éppen az utolsó helyre csusszant be.

Az alsó középkategória ugyanakkor érdekes képet mutat, hiszen a legjobbnak megszavazott Mazda 3 alacsonyabb árról indul, mint a magyarok nagy kedvence, a Skoda Octavia, ennek ellenére Mazdát egyáltalán nem találni a 2017-es Top 30 értékesített autó között, míg az Octavia a 2. legnépszerű személyautó hazánkban.

Hiába, ki kell jelenteni, hogy a "legjobb" egyénfüggő jelző marad, és a technikai tudás és megbízhatóság mellett bizony a néplélek is masszívan odateszi magát akkor, ha személyes lehetőségeit és pénztárcájának mélységét is megméretteti egy szavazáson. Pedig a kategória győztesek néhány esetben nem is maradnak el a valóságtól, sőt, ott kopogtatnak a leendő vásárlók ajtaján.

NEKED AJÁNLJUK
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?