Kitört a pánik az autóiparban: rengeteg magyar állása forog kockán, nem csak a rezsiválság a gond
Milyen jövő elé néz az autógyártás Németországban, és milyen következményei lehetnek az energiaválságnak a magyar munkahelyek szempontjából?
Milyen jövő elé néz az autógyártás Németországban, és milyen következményei lehetnek az energiaválságnak a magyar munkahelyek szempontjából?
Elkészült a legmegbízhatóbb autómárkák listája idén: első helyen végzett a Toyota és a Lexus.
Nem a Geely lesz az első kínai gyártó a magyar autópiacon, hiszen idén kezdte meg működését az angol eredetű, ám szintén kínai tulajdonban lévő MG is.
Az idei első 9 hónapban 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac. A rezsiválságot pedig az autószalonok is rendesen megérzik.
A Datahouse adatai alapján a tavalyi azonos időszakhoz képest az elektromos autók száma jelentősen nőtt.
Az év eleje óta több autóimportőr többször is árat emelt a gyenge forint miatt, ráadásul számos modellre már fél éves várólista van, ha nem a raktáron lévő készletből választunk.
Kismértékben bővül a háztartások új autó iránti kereslete 2022-ben, viszont a számok még így is bőven elmaradnak a Covid-válság előtti időszaktól.
2022 első félévében majdnem 6%-kal nőtt a használtautó-piac a tavalyi év azonos időszakához képest.
Évekig is eltarthat az autóipar talpraállása, a helyzet a járvány, a chiphiány és az ukrajnai háború miatt kaotikus.
Egyre többen preferálják hazánkban a személyszállítási szolgáltatásokat és egyre kevesebb autó áll forgalomba.
A használtimport túlsúlya idén tovább ronthatja ezt az értéket
Az új kocsik hazai átlagára 5 millió forinttól akár 46 millióig is terjedhet.
2021-ben a DataHouse adatai szerint 132 205 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami 1,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet.
Nem túl jók az előjelek, hónapok óta masszívan elmarad a korábbi évektől a forgalomba helyezések száma.
Kiemelkedően jól teljesített az egyik kereskedő értékesítése az év első három negyedévében, ráadásul tapasztalataik szerint a szervízszolgáltatásokat is egyre több magyar keresi.
Négyhavi növekedést követően július után augusztusban is csökkent az előző évihez képest a forgalomba helyezett új autók száma.
Jelentős mértékben emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban júniusban is, immár a negyedik egymást követő hónapban.
Autókban mérve is hatalmas a bérolló Magyarországon az egyes ágazatok között. A szociális ágazatban dolgozóknak már egy élet is kevés lehet egy új kocsihoz.
Tavaly megháromszorozódott a nagycsaládosok autóvásárlási támogatásával kötött szerződések száma.
Visszasírjuk még a 340-es eurót...