Türk arra figyelmeztetett, hogy a béketárgyalások ellenére a háború tovább fokozódik, nő az áldozatok száma és a pusztítás mértéke.
A brexit óta először térhet vissza Nagy-Britannia az Európai Unió egyik legnépszerűbb oktatási programjába: brit diákok 2027-től újra részt vehetnek az Erasmusban, írja a BBC.
Nagy-Britannia visszatérhet az Európai Unió Erasmus-programjához, amelyet még a brexit következményeként hagyott el. A BBC kormányközeli forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy az új megállapodás értelmében brit diákok 2027 januárjától vehetnek részt ismét az uniós oktatási és szakképzési csereprogramban. A Telex szemléje szerint az értesüléseket több forrás alapján a Guardian is megerősítette.
Az Egyesült Királyság 2020. január 31-én lépett ki az Európai Unióból, majd az átmeneti időszak lezárultával az egységes belső piacot és a vámuniót is elhagyta. Ezzel együtt megszűnt a brit részvétel az Erasmus-programban is, mivel az akkori konzervatív kormány nem vállalta az uniós feltételek teljesítését, köztük az EU-állampolgárok szabad letelepedési, munkavállalási és tanulási jogát.
A kilépés évében még közel 9900 brit diák vett részt Erasmus-ösztöndíjjal külföldi tanulmányokon, miközben több mint 16 ezer uniós hallgató érkezett brit felsőoktatási és szakképzési intézményekbe. A program megszűnése után Boris Johnson kormánya elindította a brit finanszírozású Turing-programot, amely jelenleg is működik, ám jóval szűkebb keretek között biztosít nemzetközi tanulási lehetőségeket.
Egyelőre nem világos, mi lesz a Turing-program sorsa az Erasmus esetleges visszatérésével. A diákérdekképviseletek ugyanakkor régóta szorgalmazzák a csatlakozást. Alex Stanley, a Nemzeti Diákszövetség (NUS) képviselője szerint a döntés „hatalmas győzelem” a brit diákmozgalom számára, amely a brexit óta folyamatosan kampányolt a programhoz való visszatérésért.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Keir Starmer brit miniszterelnök már májusban jelezte, hogy az EU-val kötendő új megállapodás részeként napirenden van a fiatalok mobilitásának kérdése. Akkor még arról beszélt, hogy egy esetleges Erasmus-részvétel időben és a résztvevők számát tekintve is korlátozott lehet, a mostani értesülések azonban ennél átfogóbb visszatérést vetítenek előre.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








