A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Brutális rekordot döntött Elon Musk vagyona: ő lehet az első ember, akinek 1000 milliárd dollárja van
Elon Musk vagyona a Forbes becslése szerint minden eddigi rekordot megdöntve átlépte a 600 milliárd dollárt, amire korábban még senki sem volt képes. A növekedést elsősorban a SpaceX értékének megduplázódása hajtja, miközben a Tesla és az xAI Holdings is további százmilliárdokkal járul hozzá az üzletember vagyonához. A számok alapján Musk már belátható időn belül a világ első ezermilliárdos magánszemélyévé válhat.
A Forbes szerint Elon Musk vagyona meghaladta a 600 milliárd dollárt: értéke elérte a 677 milliárd dollárt - azaz a majdnem 222 000 milliárd forintot. Ilyen nagyságrendű vagyonra eddig még senki sem tett szert, még átmenetileg sem lépte át más az 500 milliárd dolláros küszöböt. Viszonyításképpen: Magyarország GDP-je 2024-ben nominálisan 81 447 milliárd forint volt
Musk vagyonának növekedését jelenleg elsősorban a SpaceX értékének ugrásszerű emelkedése hajtja. A rakétagyártó és magánűripari vállalatban Musk 42 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik. A cég legutóbbi nyilvános vételi ajánlata a korábbi 400 milliárd dollárról 800 milliárdra emelte a SpaceX értékelését. A vállalat évente kétszer hirdet ilyen tranzakciót, amelynek során a részvényesek – köztük a munkavállalók – eladhatják részvényeiket vagy további tulajdont vásárolhatnak. Az így kialakuló ár fontos iránymutató a cég piaci értékére, és már előrevetíti azt is, mekkora lehet a SpaceX kapitalizációja a jövőre tervezett tőzsdei bevezetéskor.
A Forbes szerint Elon Musk rövid időn belül billiomossá, azaz ezermilliárdos vagyonú üzletemberré válhat. Ennek több lehetséges útja is van. A Teslában birtokolt mintegy 12 százalékos részesedése jelenleg közel 197 milliárd dollárt ér, emellett a vállalat részvényesei novemberben jóváhagytak számára egy rendkívüli méretű javadalmazási csomagot. Amennyiben a Tesla a következő tíz évben eléri az előírt célokat, ez akár 1 billió dollár értékű részvényt is jelenthet Musk számára. A SpaceX-ben meglévő tulajdonrésze jelenleg mintegy 336 milliárd dollárt ér, amely a tőzsdei bevezetéssel tovább növekedhet, szintén közelebb juttatva őt a billiós vagyonhoz.
Mindezek mellett Musk érdekeltségébe tartozik az xAI Holdings is, amely a mesterséges intelligenciával foglalkozó xAI startupot és az X közösségi médiaplatformot (korábban Twitter) fogja össze. A cég a hírek szerint jelenleg 230 milliárd dolláros értékelés mellett keres új befektetőket, miközben márciusi alapításakor még 113 milliárd dollárra taksálták. Musk 53 százalékos tulajdonrésszel bír az xAI Holdingsban, amelynek értékét a Forbes mintegy 60 milliárd dollárra becsüli.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








