Karácsonyfaárusok szerint évek óta visszatérő gond, hogy az ünnepek közeledtével egyre több fenyőfa tűnik el a standokról:
Az idei ünnepi szezonban egyre több magyar család kényszerül tudatosabban megtervezni a karácsonyi kiadásokat: bár a PwC kutatása szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a praktikus, megfizethető meglepetések felé fordulnak. A vásárlói magatartás kettőssége jól érzékelhető: miközben nő az online tér szerepe és a korai akcióvadászat, a fogyasztók egyre inkább igyekeznek elkerülni az elszálló ünnepi kiadásokat.
A gazdasági nehézségek ellenére is jelentős összeget szánnak idén a magyar háztartások a karácsonyra – derül ki a PwC Magyarország legújabb kutatásából.
A felmérés alapján a magyarok továbbra is kiemelt fontosságúnak tartják az ünnepet, ugyanakkor egyre többen érzik úgy, hogy szűkebb kerettel kell gazdálkodniuk, és az ajándékokra fordított összeg csökken vagy tudatosabbá válik. Ahogy arról a Pénzcentrum is beszámolt, idén kevesebben terveznek nagyobb összeget költeni, és sokan egyszerűbb, praktikusabb meglepetéseket választanak a korábbi évekhez képest.
A felmérés azt is mutatja, hogy az online vásárlás súlya tovább nő, és az ajándékokra, illetve az ünnepi menüre szánt kiadások jelentős részét a digitális térben költik el. A kutatás kiemeli: a Black Friday-hez kapcsolódó kedvezmények már hetekig tartanak, és a vásárlók egy része korábban kezdi a felkészülést, hogy jobban kihasználja az év végi leárazásokat.
Ugyanakkor egyre nagyobb különbségek mutatkoznak a tervezett és a tényleges költekezés között: sokan érzik, hogy az ünnepi kiadások gyorsan elszaladhatnak, ezért többen váltanak olcsóbb alternatívákra vagy csökkentik az ajándékozás körét.
Bár egyre jellemzőbb a tudatosabb hozzáállás, az impulzusvásárlás továbbra is erősen jelen van – az akciók és a folyamatosan változó online ajánlatok sokaknál befolyásolják a döntéseket.
Ezzel párhuzamosan a Penny reprezentatív felmérése arra is rávilágít, hogy ami a karácsonyi ebédet illeti, a családok jelentős része már előre meghatározott költségkeretből dolgozik: a válaszadók 40 százaléka 20–40 ezer forintból, minden negyedik vásárló pedig 40–60 ezer forintból állítja össze az ünnepi menüt. Bár egyre többen már november végén elkezdik a hozzávalók beszerzését, a többség – 69 százalék – továbbra is az ünnep előtti egy-két hétben intézi a nagybevásárlást, míg 9 százalék az utolsó pillanatra, szenteste napjára hagyja azt.

A megtakarítás szempontjából kulcsfontosságú a tudatos tervezés: a válaszadók 74%-a figyeli aktívan az akciókat, és 42% választ egyre gyakrabban saját márkás termékeket a kedvező ár-érték arány miatt. A hűségpontgyűjtés különösen az egyszülős, gyermekes háztartásokban jelent segítséget, ahol 74% jelölte meg hasznos eszközként.
Összességében elmondható, hogy a magyarok számára a karácsony továbbra is kiemelt esemény, amelyre komoly összegeket fordítanak – még akkor is, ha egyre többen próbálják visszafogni vagy jobban megtervezni az ünnepi költéseket. Ugyanakkor fontos látni, hogy a kiadások növekedése mögött nem mindig tudatos tervezés áll, így sok háztartás könnyen nehezebb anyagi helyzetben találhatja magát az ünnepek után.
Az ünnepi asztal tartalmából nem engednek a magyarok
A kutatásokból és a Penny Magyarország eladási adataiból is egyértelműen látszik, hogy a magyar családok ragaszkodnak a hagyományos karácsonyi ízekhez – még akkor is, ha a költségek emelkednek.
A Penny adatai szerint ilyenkor többszörösére nő a tejföl és a sütőmargarin forgalma, a trappista sajt eladásai pedig megduplázódnak. A klasszikus sütési alapanyagok – sütőpor, vaníliás cukor, pudingpor, porcukor, mazsola, darált mák, kókuszreszelék, liszt – iránti kereslet 30–50 százalékkal is nőhet az adventi időszakban. Ugyanakkor a karácsonyi sütés-főzés alapanyagainak beszerzésekor a magas élelmiszerárak miatt egyre többen részesítik előnyben a sajátmárkás termékeket.
A gazdasági helyzet miatt sok vásárló tudatosabban válogat, és kifejezetten keresi a megbízható, jó minőségű, kedvező árú alternatívákat. A saját márkás termékek ebben óriási szerepet játszanak, ugyanis megbízható minőséget nyújtanak jelentős megtakarítással a márkás termékekhez képest”
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- tájékoztatta a Pénzcetrumot a Penny.
Az élelmiszerlánc sajátmárkás portfóliójában megtalálhatók a legnépszerűbb tejtermékek, húsok, fűszerek, felvágottak, tartós élelmiszerek, valamint zöldségek és gyümölcsök is.
A menü összeállításakor továbbra is a szárnyas a legnépszerűbb választás (71%), ezt követi a sertés (62%) és a hal (53%) – derül ki az élelmiszerlánc kutatásából. A halfogyasztás ilyenkor tetőzik, a klasszikus halászlé és a rántott hal mellett egyre több család próbál ki különlegesebb halfiléket is. Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály étkezési szokásai is megjelennek az ünnepi kínálatban: a 16–29 évesek 13 százaléka egyáltalán nem tervez húst venni a karácsonyi menühöz.
A hagyományos élelmiszerek mellett a Penny polcain a készülődéshez szükséges ajándékok is megtalálhatók: márkás air fryer, tévé, konyhai gépek, serpenyők, tortaformák, kávéfőzők vagy a mikrohullámú sütők éppúgy kaphatók az üzletekben, mint a népszerű ajándéknak számító szépségápolási eszközök, vagy a különféle kozmetikai szettek. A vásárlók a sűrű ünnepi időszakban jobban értékelik, ha minden egy helyen beszerezhető, amihez a kereskedelmi lánc teljes körű kínálata ideális.
Az édességkínálatban elérhető szaloncukor, bejgli, teasütemény, pralinék, és a különleges dubai csokoládé is. A halászlé alapanyagai – pontyszelet, belsőség, halászlékocka – szintén egy helyen beszerezhetők, így az ünnepi menü elkészítése egyszerűbb és kiszámíthatóbb.
A Penny prémium saját márkás Selection kínálata 64 terméket foglal magában, köztük az idei újdonságokat, a burratát és a ricottát. A legnépszerűbb árucikkek – mint a piramis tea, a gyümölcskenyér vagy a salame milano – jól mutatják, hogy a vásárlók egyre inkább keresik a minőségi, mégis elérhető árú termékeket.

A Penny tapasztalai szerint a prémium termékeket a vásárlók nem csak alapanyagként, hanem sokszor karácsonyi gasztro ajándékként is választják.
A karácsonyi időszakban jól látszik, hogy a magyar vásárlók egyszerre keresik a hagyományos, jól bevált ünnepi alapanyagokat és ilyenkor még nyitottabbak a különlegesebb, prémium termékek iránt is. Ez a kettős trend azt mutatja, hogy miközben az árérzékenység továbbra is meghatározó, az ünnepekkor többen engednek meg maguknak prémium élményeket – például a Selection termékcsalád kínálatából.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








