Berlin, Németország - 2020. szeptember 21.: Volkswagen ID.3 elektromos járművek egy nyilvános utcai parkolóban. Az elektromos járművek a jövőben a belsőégésű autók helyébe lépnek az utcán.

88 év után megtörtént a sokk: németországi autógyárat zár be a Volkswagen

2025. december 16. 19:17

Leáll a Volkswagen drezdai üzeme, ami mérföldkő a konszern történetében: 88 év után először zár be németországi autógyárat a vállalat, írja a G7.

Leáll a Volkswagen drezdai üzeme, ezzel a vállalat 88 éves történetében először fordul elő, hogy Németországban zár be autógyárat. A döntés hátterében a gyengülő európai és kínai kereslet, valamint az amerikai vámok okozta nehézségek állnak.

Az úgynevezett Üveggyárban az elmúlt években az ID.3 elektromos modell készült, amely jelenleg a negyedik legsikeresebb teljesen elektromos autó Európában. A gyártás súlypontja azonban nem Drezdában volt: az ID.3 jóval nagyobb darabszámban a zwickaui üzemben készül, ahol a már 2019-ben kizárólag elektromos modellek gyártására állt át. Bár akkoriban a döntést ambiciózusnak és előremutatónak tartották, már ekkor is megjelentek a kételyek az elektromos átállás gyorsaságával kapcsolatban.

A drezdai üzem a kétezres évek elején a Volkswagen egyik presztízsprojektjeként indult. Eredetileg a Phaeton luxuslimuzin összeszerelésére hozták létre, később pedig egy ideig Bentley modellek is készültek itt. Az Üveggyár jövője azonban rendszeresen kérdésessé vált a vállalat nehezebb időszakaiban, például a dízelbotrányt követően is.

A gyártás leállítása már korábban is napirenden volt: két éve végül az autógyártás helyett új technológiák tesztelésére használták az üzemet. Tavaly év végén ismét felmerült a bezárás, ám a Volkswagen és az IG Metall szakszervezet megállapodott abban, hogy a telephely fennmarad, miközben az autógyártást 2025-ben megszüntetik.

A számok jól mutatják a drezdai üzem másodlagos szerepét: a 2002-es nyitás óta kevesebb mint 200 ezer autó készült itt, miközben a wolfsburgi központi gyár évente önmagában mintegy félmillió járművet állít elő. Ugyanakkor az Üveggyár fontos turisztikai és rendezvényhelyszín is volt.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A jövőben az üzem új funkciót kaphat: a Drezdai Műszaki Egyetem bérelheti az épületet egy mesterséges intelligenciával, robotikával és chipfejlesztésekkel foglalkozó campus kialakítására. A Volkswagen a következő hét évben összesen 50 millió eurót fektethet a projektbe, miközben az épület továbbra is látványosságként és autóátadási helyszínként működhet.

Bár az Európai Unió korábban elkötelezte magát a belső égésű motorok 2035-ig történő kivezetése mellett, a javaslat a közelmúltban – részben német politikai nyomásra – lekerült a napirendről. Eközben a kínai gyártók egyre erősebb pozíciókat szereznek az európai piacon, még akkor is, ha az idei első tíz hónap értékesítési toplistáját továbbra is a Volkswagen vezette.

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
A kommentkezelési szabályzatot itt találod.
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 16. kedd
Etelka, Aletta
51. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. december 16. 20:32