Az ajándékozás nem minden esetben jár adómentességgel, ezért különösen fontos tisztában lenni az ajándékok adózási szabályaival.
Súlyos karácsonyi terrortámadást tervezett az ISIS: egy diák gyilkolt volna, fel akarta robbantani a vásárt
A lengyel hatóságok meghiúsítottak egy karácsonyi vásár ellen tervezett terrortámadást, amelyet egy egyetemi hallgató készített elő az Iszlám Állam támogatásával - írta meg a Daily Mail.
A lengyel biztonsági szolgálatok őrizetbe vettek egy diákot, aki terrortámadást tervezett - közölte kedden Jacek Dobrzynski, a lengyel különleges szolgálatok szóvivője.
A Lublini Katolikus Egyetem hallgatója, Mateusz W. robbanóanyagokkal akart támadást végrehajtani és terrorista szervezethez kívánt csatlakozni.
A bűncselekmény célja sok ember megfélemlítése és az Iszlám Állam támogatása volt. A nyomozás során a Belbiztonsági Ügynökség tisztjei adathordozókat és iszlámmal kapcsolatos tárgyakat foglaltak le
- írta Dobrzynski az X platformon.
Az ügyészség azzal vádolja Mateusz W.-t, hogy "előkészítő lépéseket tett egy olyan terrortámadás végrehajtására, amely sok ember halálát vagy súlyos sérülését okozhatta volna". Emellett lépéseket tett, hogy kapcsolatba lépjen egy terrorista szervezettel, és támogatást szerezzen a támadás végrehajtásához.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A sajtótájékoztatón Dobrzynski elmondta: "A férfi nagyon érdeklődött az iszlám iránt, kapcsolatot próbált létesíteni az Iszlám Állammal, és egy karácsonyi vásáron tervezett támadást Lengyelország egyik városában."
A gyanúsítottat novemberben tartóztatták le lublini lakásában, Kelet-Lengyelországban. A szóvivő nem árulta el, melyik városban tervezték a támadást, hogy "ne keltsen pánikot". A hatóságok egyelőre nem közöltek további részleteket a gyanúsítottról, akit előzetesen három hónapra őrizetbe vettek.
Júniusban a lengyel hatóságok három 19 éves férfit vádoltak meg pirotechnikai anyagok felhalmozásával és terrortámadások tervezésével, köztük egy észak-lengyelországi iskola elleni feltételezett tervvel. Dobrzynski erre utalva megjegyezte: "Ismerik az olsztyni esetet, most pedig egy újabb példa van a karácsony előtti támadás előkészítésére."
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








