Aggasztó adatokat közölt a Lidl: a magyar vásárlók egészsége a tét

2019. február 6. 13:03

A magyar felnőtt lakosság több mint harmadának nincs pontos információja arról, hogy naponta mennyi zöldség, gyümölcs és rost fogyasztása ajánlott. A WHO zöldség- és gyümölcsfogyasztásra irányuló ajánlásával összhangban a magyar áruházlánc integrált kampányt indít.


A Lidl és a Magyarország és a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének (MDOSZ) közel háromezer résztvevő bevonásával készült kérdőíves kutatása a magyar lakosság zöldség- és gyümölcsfogyasztással kapcsolatos ismereteire, tudatosságára fókuszált.

A válaszadók nagy többsége (90%) tudja, hogy a zöldségek, gyümölcsök fogyasztása a magas rosttartalmuk miatt is fontos, több mint egy harmadának (42%) azonban nincs pontos ismerete arról, hogy egy nap mennyi rost bevitele szükséges. A WHO által ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiség, valamint a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott hazai táplálkozási irányelvvel ellentétben a válaszadók közel fele (48%) vallja azt, hogy minél nagyobb mennyiségben érdemes gyümölcs- és zöldséglevet fogyasztani, azonban a szakemberek ezt csak alkalmanként, a folyadékbevitel színesítésére tanácsolják.

Az egészséges és kiegyensúlyozott étrend része többek között a megfelelő mennyiségű gyümölcs- és zöldségbevitel, melyet a Lidl Magyarország február hónapban hétről hétre folyamatosan bővülő friss gyümölcs- és zöldségkínálattal teszi elérhetővé vásárlói számára. A rostban és vitaminokban gazdag táplálkozás népszerűsítése mellett a vállalat célja egy olyan tudatos vásárlói attitűd kialakítása, mely révén a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása a mindennapok részévé válik, ennek érdekében közösségi média felületein Friss Február mozgalmat indít, melynek célja a zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítése.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A legfrissebb hazai felmérések szerint az élelmi rostbevitel férfiaknál és nőknél egyaránt elmarad az ajánlásokban szereplő napi legalább 25 g mennyiségtől, az pedig különösen kedvezőtlen, hogy a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása 2009-hez képest csaknem ötödével csökkent Magyarországon. Éppen ezért fontos és támogatandó minden olyan kezdeményezés, így a Lidl programja is, ami a tendencia pozitív irányban történő elmozdulását szolgálja

 - mondta Kubányi Jolán a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.

"A Lidl Magyarország évek óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges és tudatos táplálkozás népszerűsítésére. Fontos számunkra, hogy kezdeményezéseinkkel vásárlóink minél több információhoz jussanak a megfelelő tápanyag és vitaminbevitel tekintetében is, ezzel megőrizve egészségüket." - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm