Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Mégse ment ki a divatból a borravaló? Úgy jattolnak a magyarok a futároknak, mintha nem lenne holnap
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami az ételrendelések esetében is látszik. Az egyik hazai ételkiszállító cég saját adatai szerint a rendelések több mint 21 százalékánál adnak online borravalót a megrendelők, amivel a magyarok az első helyet szerezték meg a több mint 70 országot magába foglaló cégcsoport tagja között. A legtöbben már megelőlegezve, a kiszállítás előtt adnak és a rendelésszámokhoz arányosan Budapesten kapják a legtöbb borravalót a futárok.
Fontos a magyaroknak, hogy borravalót adjanak és ez a szokásuk, az adott borravaló nagysága nem áll összefüggésben a jövedelmi helyzetükkel egy kutatás szerint. Sőt, a legalacsonyabb nettó átlagjövedelműek közül kerültek ki azok, akik borravalót adnak a személyzetnek az éttermekben a szervízdíjtól függetlenül.1 A borravalóadás legfőbb területei a fodrász, kozmetikus és a vendéglátás, így az ételrendeléseknél sem marad el, ebben ráadásul élen járnak a magyarok a foodora adatai szerint.
Az ételfutár cég saját adataiból kiderült, hogy a magyarországi rendelések több mint 21 százalékánál adtak borravalót a futároknak. Ez pedig a legmagasabb arány a vállalat anyacége a Delivery Hero által lefedett több mint 70 ország közül. Világszinten átlagosan a rendelések csupán 9 százalékához járt borravaló, a magyarok után a csehek és az osztrákok járnak elől a ranglistán.
Magyarországon egyébként a legtöbben a 250 forintos opciót választják, és már a rendelés kiszállítása alatt kiválasztják ezt az opciót. Amióta elérhető a lehetőség azóta volt olyan is, aki 20 ezer forintos borravalót adott a kiszállító futárnak. Hazai viszonylatban Budapesten adják a legtöbb borravalót, a fővárost pedig Debrecen és Szeged követi.
“Azt mindenképpen fontos kiemelni, hogy a 21 százalék csupán az online adott borravaló mennyiségét mutatja, ebbe nem tartozik bele a készpénzes és a nem pénzbeli borravaló. Futár partnereink visszajelzése alapján kaptak már csokoládét, kedves gyermekrajzot, házi süteményt is - tehát összeségében elmondható, hogy a magyar foodora megrendelők gálánssága világraszóló. A borravaló azonban minden esetben önkéntes, így azt elvárni nem szabad. Ez egybecseng a futárpartnereink által elmondottakkal: a kapott borravaló mennyisége naponta változó, és sok - akár tőlük független - tényező is befolyásolhatja, mint például az időjárás vagy az étterem távolsága" - tette hozzá Garay Péter, a cég ügyvezetője.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








