A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Véget vet a költekezés szabadságának a válság: eltűnhetnek a fizikai boltok és a készpénz is
2022-ben sem dőlhetnek hátra a kiskereskedelmi szektor szereplői – az elmúlt két év kihívásai után a változó vásárlási szokásokhoz és fogyasztói elvárásokhoz történő adaptálódás kulcsfontosságú a növekedés fenntartásához. A hazai számok egyelőre biztatóak: a KSH adatai szerint 2022. január-februárban a kiskereskedelmi forgalom volumene 7 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakához képest.
A vásárlási szokásainkat folyamatosan alakítja a modern technológia fejlődése. Az új technológiák megjelenése megkönnyíti a vásárlók dolgát, melynek hatására egyre többen és biztonságosabban használják az online platformokat a vásárlásaik során.
Az e-kereskedelem tekintetében egy másik érdekes jelenséget is megfigyelhetünk: a 60 év feletti korosztály képviselői rendszeresen és tervezetten vásárolnak online, míg a fiatalokra inkább az ad hoc vásárlás jellemző
- hangsúlyozta Dr. Aracsi Bernadett, a Deloitte magyarországi Retail-FMCG iparági csoportjának menedzsere. Mindemellett egyre gyakrabban találkozunk azzal a jelenséggel is, hogy a világ vezető márkái félreteszik a verseny okozta kényszert, hogy nagyobb társadalmi és környezeti problémákkal (pl. a klímaváltozással) foglalkozzanak.
2022 és a várható kiskereskedelmi trendek
- COVID-19 hatásai
Természetesen nem hagyhatjuk figyelmen kívül a COVID-19 okozta világjárvány eddigi és ezután jelentkező hatásait. Bár talán egyre kevésbé halljuk napi szinten a vírus által okozott gazdasági és egyéb következményeket, a különböző variánsok és azok terjedése továbbra is aggodalomra adnak okot. Az ellátási problémák (különösen a chiphiány) mellett - a Deloitte UK felmérése szerint - egyre nagyobb teher nehezedik a háztartásokra a mindennapi megélhetés biztosítása és a megszokott életszínvonal fenntartása kapcsán, visszavetve ezzel a költekezés szabadságát.
- A Z-generációban rejlő potenciál
Az 1995 és 2010 között született generáció tagjai mostanra már nem csak saját vásárlóerővel bírnak, hanem határozott, egyedi igényekkel és szükségletekkel is rendelkeznek, melyekkel a márkáknak és a kiskereskedőknek is lépést kell tartania.
- A kiskereskedelem online térszerzése
Ma már nem csak a startup-ok és az online vállalkozások privilégiuma az internetes jelenlét - a kiskereskedelmi vállalkozások digitális térnyerése egyre nagyobb mértéket ölt. A webshopok kialakítása, online marketing tevékenységek, digitális termékek és a metaverzum felfedezése hozzájárulhatnak a kiskereskedelmi forgalom bővüléséhez a vásárlói élmény növelésén keresztül.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
- A kényelem mindenek felett
A vásárlók részéről jelentős igény mutatkozik a gördülékeny, lehetőség szerint érintésmentes vásárlás, a kasszamentes üzletek, a gyors és önműködő (emberi beavatkozást nem igénylő) szállítási módok iránt, melyek várhatóan egyre általánosabbá válnak majd a vásárlói élmény növelése érdekében. Az okoseszközökön nevelkedett generáció(k) fizetőképes fogyasztóként való megjelenésével fokozatosan feledésbe merülhet a hagyományos készpénzzel történő fizetés, helyét a mobiltelefonnal/okosórával és bankkártyás érintéssel történő fizetés, online vásárlás esetén pedig a virtuális fizetési módok (pl. PayPass) veszik át.
Aktuális divat másodkézből
A vásárlók számára egyre fontosabb szempont a környezettudatosság, melynek része a fenntartható divat – olyannyira, hogy a Deloitte UK felmérése alapján a használtruha-kereskedelmi szektor várhatóan gyorsabban növekszik majd, mint a fast fashion ágazat.
„Ma már különösebb erőfeszítés nélkül megtehetjük, hogy divatosak legyünk és a bolygónkat is óvjuk egyszerre. Amennyiben nem szeretnénk használt ruhadarabokat vásárolni, csupán meg kell találnunk az általunk preferált üzlet környezetkímélő módon előállított darabjait, hiszen egyre több (akár fast fashion) márka kínál ilyen ruhaneműket is” - mondta Kerékgyártó Emese, a Deloitte magyarországi Retail-FMCG iparági csoportjának szenior adótanácsadója.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján