A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
Részben a kínálat szűkössége, valamint a szemestermények és a tejtermékek drágulása miatt novemberben már a negyedik egymást követő hónapban nőttek az élelmiszerárak a világon az előző hónaphoz képest.
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) által csütörtökön ismertetett adatok szerint a novemberi árindex - 2011 júliusa óta a legmagasabb - 134,4 pont lett, 1,2 százalékkal (1,6 ponttal) meghaladva az októberit és 27,3 százalékkal (28,8 ponttal) felülmúlva az egy évvel korábbit. A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag - növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor - nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.
Novemberben a szemestermények árindexe átlagosan 3,1 százalékkal (4,3 ponttal) 141,5 pontra nőtt októberrel összevetve, éves összevetésben pedig 23,2 százalékkal (26,6 ponttal) múlta felül a tavaly novemberit. Idén novemberben már az ötödik egymást követő hónapban emelkedett a globális búzaár, ami így 2011 májusa óta a legmagasabb szintre jutott. A búza árát különösen az hajtja fel, hogy a szűkös kínálat mellett erős a kereslet elsősorban a nagyobb exportálók jobb minőségű búzája iránt.
A FAO tejtermékek árindexe havi összevetésben 3,4 százalékkal (4,1 ponttal) 125,5 pontra nőtt, éves összevetésben az ármozgást követő mutató 19,1 százalékkal (20,2 ponttal) emelkedett. Novemberben a vaj és a tejpor nemzetközi jegyzései már a harmadik egymást követő hónapban meredeken emelkedtek, a szűkös globális kínálat és a kimerült készletek miatt, miközben több nagy tejtermelő nyugat-európai országból visszaesett a kivitel.
A cukor árindexe 1,4 százalékkal (1,6 ponttal) 120,7 pontra emelkedett, miután októberben először jegyeztek fel visszaesést hat hónap töretlen növekedés után. Idén novemberben a mutató mintegy 40 százalékkal állt magasabban tavaly novemberhez képest.
A novemberi növényi olaj árindexe minimálisan, 0,2 százalékkal (0,3 ponttal) 184,6 pontra csúszott vissza az októberi rekordszintről. A novemberi mutató gyengülését a szója- és repceolaj árának mérsékelt csökkenése okozta, miközben a pálmaolaj jegyzései gyakorlatilag nem változtak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A hústermékek novemberi árindexe októberhez viszonyítva 0,9 százalékkal (1 ponttal) 109,8 pontra süllyedt, negyedik hónapja tart a csökkenés, de így is 17,6 százalékkal (16,5 ponttal) meghaladta a tavaly novemberi értéket. Novemberben már ötödik hónapja estek a sertéshús nemzetközi jegyzései, aminek hátterében elsősorban az áll, hogy csökkennek Kína vásárlásai elsősorban az Európai Unióból. A juhfélék jegyzései is meredeken estek a megnövekedett, elsősorban ausztrál exportkészletek miatt. Eközben a szarvasmarha- és a baromfihús nemzetközi árai stabilak maradtak.
Az átfogó árindex tavalyi átlaga 97,9 pont, három éve a legmagasabb volt, 3,1 százalékkal meghaladta a 2019. évit, de több mint 25 százalékkal alacsonyabb volt a 2011-es történelmi csúcsnál.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








