Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Egyre meghatározóbb Magyarországon az online vásárlás, bevásárlás. De vajon mit hozhat a jövő, hogyan készülhetnek fel a kereskedelmi vállalatok arra, hogy a fogyasztók igényeit bármikor, bárhol kielégíthessék? Ezekre a kérdésekre keresték a válaszat szakértők, Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Digitalizációs váltás a kereskedelemben című sajtófórumán.
Magyarországon az internetezésre fordított idő napi értéke mára némiképp meghaladja a 200 percet, az internetezésre használt eszközök terén ráadásul komoly hangsúlyeltolódás történt az elmúlt években. Míg korábban az asztal mellett ülve böngésztek legtöbben, addig mára már 41 percre nőtt az okostelefonon végzett aktív böngészés időtartama, szemben a 2011-ben mért 3 perccel.
Nem meglepő módon az internetezés szabadságával arányos nőtt a digitális vásárlások szám is hazánkban. Napjainkra tíz internetezőből mintegy kilencen (87 százalék) már vásároltak az interneten, szemben a 2012-2013-ban mért 72 százalékkal -, ennél lényegesen szerényebb - mindössze 31 százalék - azoknak a hányada, akik havi rendszerességgel élnek az online vásárlás nyújtotta előnyökkel - derül ki az OKSZ megbízásából készített GfK kutatásból.
Az online csatorna súlya azonban rettentően eltérő a különböző piacakon, míg például
A digitális fejlődés mértékét figyelembe véve a kis- és középvállalkozásoknak tehát különösen fontos, hogy mozduljanak a korral, és valahogy összefésüljék az online és offline értékesítési csatornáikat.
- vonja le a konklúziót a GfK egyik nemzetközi tanulmánya.
Mi történik a Tescoban, Auchanban?
A hazai nemzetközi hipermarketek egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a vásárlók online, digitális mérésére. Ez azt jelenti, hogy saját adatbázisaik folyamatos kiértekelésével személyre szabhatóvá kívánják tenni a kiszolgálást.
- mondta el Szomolányi Márk, az Auchan digitalizációs igazgatója, aki hozzátette azt is, hogy a különböző technológiák, mint például a robotok, hologrammok már elérhetőek, a kérdés csak az, hogy a merketing fogáson túl ezeket mennyire és mikor lehet majd funkcionálisan a legmegfelelőbben bevetni. A digitalizció hatásáról hasonlóképpen számolt be Horti Zoltán, a Tesco online üzletág vezetője:
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az üzletágvezető hozzátette azt is, hogy a robotizációhoz köthető legnagyobb kérdés az, hogy az elérhető és bevetésre váró technológiák, mikor térülnek meg vállalati szinten. Ha ez megtörténik, akkor beszélhetünk szélessávú fejlődésről.
Egészen máshogy vélekedik a robotizációról Szigeti Ferenc, a Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója, szerinte
Az AliExpress és az Amazon már berúgta az ajtót
A Media-Markt/MS E-Commerce Kft. ügyvezető igazgatója arról is beszélt, hogy a legnagyobb külföldi e-kereskedők jószerivel már berúgták az ajtót Magyarországon
- mondta el a szakértő az OKSZ sajtófórumán, aki hozzátette, hogy a magyar piacon 3. leganagyobb műszaki olnine értékesítő Media-Markt-nak elsődleges célja - csak úgy, mint a Tesco, Auchan számára -, hogy vásárlóit a leghető legnagyobb mértékben megértse, feltérképezze azok szokásait, és a kinyert adatokból a lehető legjobban személyre tudja szabni szolgáltatásait.
Ugyanerre a nagymértékű kínai áru beáramlásra hívja fel a figyelmet Dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató igazgatója:
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt
- Újfajta táblákat láthatnak a sofőrök az autópályákon, nagyon kell rájuk figyelni
- Közeledik a nyárias meleg, lehet vágni a centit - mutatjuk, mikor érkezik
- Nyugdíjjogosultság – így lehet szolgálati időt vásárolni
- Hajmeresztő videó: egy furgonos úgy vélte, vele van az erő
- Kiderült, mikor nyitja első magyarországi üzletét a Primark