Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Itthon is egyre megszokottabb a mindennapi vásárlások során hitelkártyával fizetni, hála a széleskörű kedvezményeknek és az extra szolgáltatásoknak - írja a Népszava.
Hazánkban is egyre többen és több helyen használják a hitelkártyát vásárláskor. Eddig leginkább szupermarketekben és benzinkutaknál fizettek a vásárlók hitelkártyával, de hála a széleskörű kedvezményeknek, mint például a költések utáni jóváírások, valamint a PayPass funkciónak, már az újságosnál vagy a pékségben is növekszik a hitelkártyás fizetések száma.
2013. első félévében minden negyedik forintot kártyás vásárlással költöttek el. Mivel a folyószámlás kártyákhoz képest számos előnnyel rendelkeznek a hitelkártyák, ezért nem meglepő, hogy az utóbbi években folyamatosan növekszik a hitelkártya-forgalom, évente átlagosan 18-20 százalékkal. A Cetelem becslése szerint a tavalyi évben már közel 300 milliárd forintot költöttek el hitelkártyával.
A többség hagyományos bevásárlások alkalmával használja a hitelkártyát, de benzinkutakon is gyakran használják fizetőeszközként. De elektronikai eszközök, ruhák, gyógyszerek, lakberendezési tárgyak és barkácsáru megvásárlására is sokan használják a kártyát. A tavalyi év első hat hónapjában egy-egy vásárlás alkalmával mintegy 7500 forintot költöttünk átlagosan hitelkártyánkkal.
Érdekesség, hogy közel tíz százalékkal több nő használ hitelkártyát, mint férfi. Ennek az lehet az oka, hogy a mindennapi bevásárlásokat általában a családanyák és feleségek végzik.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében