27 °C Budapest

Már nem csak külföldi hóbort a hitelkártya

2014. február 12. 10:30

Itthon is egyre megszokottabb a mindennapi vásárlások során hitelkártyával fizetni, hála a széleskörű kedvezményeknek és az extra szolgáltatásoknak - írja a Népszava.

Hazánkban is egyre többen és több helyen használják a hitelkártyát vásárláskor. Eddig leginkább szupermarketekben és benzinkutaknál fizettek a vásárlók hitelkártyával, de hála a széleskörű kedvezményeknek, mint például a költések utáni jóváírások, valamint a PayPass funkciónak, már az újságosnál vagy a pékségben is növekszik a hitelkártyás fizetések száma.

2013. első félévében minden negyedik forintot kártyás vásárlással költöttek el. Mivel a folyószámlás kártyákhoz képest számos előnnyel rendelkeznek a hitelkártyák, ezért nem meglepő, hogy az utóbbi években folyamatosan növekszik a hitelkártya-forgalom, évente átlagosan 18-20 százalékkal. A Cetelem becslése szerint a tavalyi évben már közel 300 milliárd forintot költöttek el hitelkártyával.

A többség hagyományos bevásárlások alkalmával használja a hitelkártyát, de benzinkutakon is gyakran használják fizetőeszközként. De elektronikai eszközök, ruhák, gyógyszerek, lakberendezési tárgyak és barkácsáru megvásárlására is sokan használják a kártyát. A tavalyi év első hat hónapjában egy-egy vásárlás alkalmával mintegy 7500 forintot költöttünk átlagosan hitelkártyánkkal.

Érdekesség, hogy közel tíz százalékkal több nő használ hitelkártyát, mint férfi. Ennek az lehet az oka, hogy a mindennapi bevásárlásokat általában a családanyák és feleségek végzik.

NEKED AJÁNLJUK
Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. július 19. péntek
Emília
29. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem