A virsli áránál érdemi csökkenésre csak hónapok múlva lehet számítani, hiába indult már el lefelé a sertésár a termékpályán.
Az élelmiszerek közül a hústermékek árát befolyásolhatja a legnagyobb mértékben az e-útdíj bevezetése. A takarmány, a növendék és a vágóállat szállítása esetén is felmerül az új költség, ami így a végtermékben halmozottan megjelenik - írja a Világgazdaság.
Az e-útdíj felülvizsgálatát, a kedvezményben részesülő mezőgazdasági termékek és élelmiszerek körének bővítését kérte a kormánytól az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetsége (ÉFOSZ) a napokban, támogatva a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) korábbi, a kedvezmények bővítésére vonatkozó kezdeményezését.
A múlt héten Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) titkára is kijelentette: az e-útdíj bevezetése 20-30 százalékkal növeli a sertésszállítás költségeit, ami tovább növeli az ágazat veszteségét. Mivel a változásra egyre kevesebb az esély, a termékpálya szereplői áremelésben gondolkodnak.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








