A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Izgalmas számok láttak napvilágot a magyar online kereskedelemről. A felmérések szerint a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak száma 5-6 ezerre becsülhető, azonban közülük mindössze 1200 olyan van, ami rendszeresen (legalább havonta) frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy a maradék 5 ezer mit is csinál pontosan, és persze az is, hogy megbízhatunk-e bennük... A Tesco felelőssége ugyanakkor óriási a netes kereskedelemben - hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón.
A magyarországi kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években szinte folyamatos csökkenést mutat, a kereslet ugyanakkor nem szűnt meg, a fogyasztók alternatív értékesítési csatornák után néztek, természetesen a leggyakoribb ilyen csatorna az internet, a webáruházak szegmense - mondta el Madar Norbert, a felmérést készítő eNET tanácsadója.
A magyar webáruházak a statisztikák szerint jól teljesítenek, átlagosan a regisztrált felhasználók, hírlevél-olvasók 60 százaléka egyszer vásárló is lesz. A csak online értékesítő áruházak esetében ezek az arányok jóval magasabbak, a kis áruházak is komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy tartós, állandó akciókkal fenntartsák az érdeklődést. A magyar netes boltok a látogatottság szempontjából is jól állnak, a honlapjukat meglátogatók közül százból ketten vásárolnak is náluk. Sokan terveznek mobilra optimalizált weboldalt is, ez pedig egyenes utat vezet a mobilvásárlások növekedése felé.
Az elmúlt három év a kuponozásról szólt, már nem csak szolgáltatások, hanem termékek esetében is egyre hatékonyabb az értékesítés a kuponos/bónuszos oldalakon keresztül.
Zombi webshopok és a Tesco
Webáruház alatt azokat a cégeket értjük, akik magyar nyelvű honlappal rendelkeznek, és kiskereskedelmi tevékenységet folytatnak - 5-6 ezer ilyen magyar nyelvű honlap lehet. Közülük a működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600. Közülük pedig 1200 olyan van, amely valóban él, tehát legalább havonta frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy milyen webshopokat takar a fennmaradó több ezres szám akik még havonta sem frissítik termékkínálatukat.
Mint azt a Pénzcentrum.hu kérdésére Kis Gergely, az eNET ügyvezető igazgatója elmondta, több ezer olyan webshop van, amelyek termékkínálata nem teszi szükségessé a gyakori frissítést (például azért, mert kandallót árulnak, ebben a szegmensben pedig ritka az új termék megjelenése). Egy részük ugyanakkor már beszüntette a netes árusítást, így egyfajta zombi webshopként él tovább a világhálón.
A szakemberek szerint a Tesco belépése a netes piacra a magyar internetes kereskedelemnek egy finom löketet fog adni, egy ilyen nagy szereplő alapvetően új internetes vásárlókat tud behozni. A Tesco esetében nagyon óvatos nyitásról van szó, kevés autóval, kis területen szállítanak házhoz, ugyanakkor sok olyan vevőt az online piacra csábíthat, akik eddig tartózkodtak ettől a vásárlási formától.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezzel együtt ugyanakkor hatalmas a Tesco felelőssége, ugyanis minden egyes vásárló, aki negatív élménnyel találkozik a Tescónál, jó eséllyel többet nem vásárol majd online. Azonban ha a Tescónál pozitív élménnyel találkozik a vevő, akkor más webshopok felé is nyitni fog - mondta el lapunk kérsdésére Palocsay Géza, az Árukereső.hu árösszehasonlító portál ügyvezetője.
A bónuszos/kuponos piac is fontos
A szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy a kuponos/bónuszos cégeknek is fontos szerepe van az online kiskereskedelemben, ugyanakkor elsősorban a szolgáltatások (például utazás, egészségügyi szolgáltatás) szempontjából. Termékeknél ugyanis hiába ad nagy kedvezményt a kuponos oldalon keresztül egy adott kereskedő, a vásárlók leginkább csak egyszeri látogatást tesznek webshopjában, nincs meg az a vásárlói élmény, ami visszacsábítaná őket. Így pedig hiába az egyszeri nagy kedvezmény, a bónuszos/kuponos cégeken keresztül elköltött marketingpénzek kis eséllyel térülnek meg.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








