Az Erste Bank teljesen kivezeti MasterCard bankkártyáit, és a következő hónapokban minden ügyfelének Visa kártyára cseréli a meglévő plasztikokat.
Komoly lehetőségek rejlenek a fizetési üzletágban, melyek akár néhány éven belül alapvetően is megváltoztathatják azt, ahogy most használjuk a pénzünket, pontosabban a készpénz-helyettesítő eszközöket - ez a legfőbb tanulsága annak a múlt heti nemzetközi sajtóbemutatónak, amelyen a Pénzcentrum.hu is részt vett. A fejlesztések egyik fő hangsúlya a fizetés biztonságának további növelésén van.
A nemzetközi sajtó számára bemutatott fejlesztések alapvetően az új fizetési megoldásokat, a bankkártya utáni jövőt helyezik előtérbe, nagy hangsúlyt fektetve az interaktivitásra, amely nagymértékben leegyszerűsíti a vásárlási folyamatot, ugyanakkor egyben vásárlásra, fogyasztásra is ösztönöz. A részben fejlesztés alatt álló, részben tesztidőszakban működő fizetési megoldások között van olyan, amely a bankkártyával történő készpénzfelvétel, fizetés - egyébként is kiemelten magas fokú- biztonságát sokszorozza meg, míg mások a közösségi oldalakkal harmonizálva teszik interaktívvá a vásárlói élményt.
Nehezebb valódi globális fizetési megoldásokat fejleszteni, mint a regionális piacokban gondolkozni - mondta el a Pénzcentrum.hu kérdésére Robb Reeg, a MasterCard Technologies elnöke Dublinban. Az elnök hozzátette: úgy látja, az egyes országok, régiók szabályozása továbbra is jelentős különbségeket mutat, így komoly nehézségekbe ütköznek az új fizetési technológiai fejlesztések elterjesztésénél. Ugyanakkor Robb Reeg azt is valószínűsítette, hogy lesznek olyan megoldások, amelyek kezdetben egy-egy országban, régióban válnak sikeressé, ez pedig olyan lökést adhat nekik, amely lehetővé teszi globális terjeszkedését.
A biztonság mindenek felett
A MasterCard által bemutatott egyik legérdekesebb - és már a gyakorlatban is működő példa- Dél-Afrikából származik, ahol a különböző szociális juttatásokat, öregségi nyugdíjakat, segélyeket nem készpénzben, hanem bankkártyán kapják meg a jogosultak, azaz több millió állampolgár rendelkezik egyfajta szociális kártyával.

Itt vezették be az első olyan betéti kártyaprogramot, mely biometrikus azonosítást használ. Az azonosítás beszédhang felismerés és ujjlenyomat minta alapján történik. A leendő kártyabirtokos a kártyaigénylésnél biztosítja ezeket az adatokat, melyeket a plasztik a chip-en tárol. A biometrikus azonosítás elsősorban olyan fizetési környezetben fontos, ahol gyakori a visszaélés, és a bankkártya nem jogszerű használata.
A biometrikus azonosításnak akkor van szerepe, amikor a segély a bankkártyára kerül, ekkor kell ujjlenyomat- és hangmintát adnia a kártyabirtokosnak, így biztosítva, hogy a pénz valóban ahhoz jut el, akihez szánták. A dél-afrikai kormány azt reméli, hogy az új kártyák jelentős segítséget nyújtanak majd a visszaélések és a jogosulatlan használat visszaszorításában.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A program márciusi indulása óta máig több mint 3 millió dél-afrikai kapott biometrikus kártyát. Jövő márciusra pedig több mint 10 millió jogosult - a teljes lakosság mintegy egyötöde - kapja majd ilyen bankkártyára a segélyeket, juttatásokat.
A dél-afrikai országban eddig súlyos problémát jelentett, hogy a segélyeket más vette fel, így a teljes kifizetések több mint egynegyede került illetéktelenekhez. A MasterCard becslése szerint az új rendszer az állam veszteségét közel a felére csökkentheti. Becslések szerint öt év alatt 360 millió dollárt - azaz közel 78 milliárd forintot- tudnak megspórolni ezzel a kártyával.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








