Az Erste Bank teljesen kivezeti MasterCard bankkártyáit, és a következő hónapokban minden ügyfelének Visa kártyára cseréli a meglévő plasztikokat.
Bár a statisztikák szerint egyre több embernek van bankkártyája Magyarországon, és egyre többször is használjuk a plasztikot, a hazai bankkártya-kultúrának még van hova fejlődnie. Ebben segít a következő napokban a Pénzcentrum.hu: olvasóink hasznos, gyakorlati tanácsokat kaphatnak a kártyahasználatról, bemutatjuk, miért biztonságos ez a fizetési módszer, és a legújabb technológiai fejlesztések izgalmas titkaiba is bepillantást nyújtunk.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint év első hat hónapjában Magyarországon közel 123 millió készpénzes fizetési tranzakciót bonyolítottunk le, ami 13 százalékkal több, mint tavaly, sőt, közel 27 százalékkal haladja meg a 2010-es adatokat. A pénzügyi tudatosság fejlődése szempontjából optimizmusra adhat okot kártyás vásárlások növekedése is: a 2010-es 717 és a tavalyi 815 milliárd forint után az idei első hat hónapban 930 milliárd forint értékben vásároltunk bankkártyával.
Ugyanakkor van még hova fejlődni, hiszen a vásárlási tranzakciók értékben továbbra is jócskán lemaradnak a - kimondottan magas- bankkártyás pénzfelvételi adatoktól: hat hónap alatt 3064 milliárd forintnyi készpénzt vettünk ki magyar automatákból, ez közel négyszerese a kártyás fizetésnek.
A számok mögött leginkább az áll, hogy Magyarországon sokan épp attól tartanak, elvesztik a pénzüket egy-egy kártyás tranzakció során, sokan valamilyen lehúzás, átverés veszélyezteti őket. Sokan szívesebben tartják pénzüket a párna alatt vagy a kredenc mögött, pedig a kártyahasználat - különösen a plasztikkal való fizetés- nem csak biztonságos, hanem összességében kifizetődő is. A technológia pedig egyre egyszerűsödik és egyre inkább hétköznapjaink részévé válik: nem véletlen, hogy már Magyarországon is tízezrek használják azt az okostelefonos alkalmazást, amellyel pillanatok alatt vásárolhatunk és fizethetünk, több tucat üzletben.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A következő napokban a Pénzcentrum.hu olvasói gyakorlati tanácsokat kaphatnak a kártyahasználatról, bemutatjuk, miért biztonságos ez a fizetési módszer, és bepillantást adunk a legújabb technológiai fejlesztésekbe is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








