Mennyit tudsz a szexről, a nemi vágyról, az orgazmusról vagy éppen a szeretkezés biológiai hátteréről? Tedd próbára tudásod, lássuk, valóban a téma szakértőjének számítasz-e!
Bookline: ezek lesznek a karácsonyi sikerkönyvek? Frei Tamás tépte át a célszalagot november 30-án a Bookline aktuális olvasói sikerlistáján A bankár című botrány-thrillerével - beelőzve olyan, szintén nem kispályás hazai bestseller szerzőket, mint Fejős Éva és Kepes András. Fejős így "csak" a bronzérmet szerezhette meg debütáló és persze igencsak aktuális Karácsony New Yorkban c. romantikus történetével, míg a dobogó második fokára az elsőkönyves Ransom Riggs állhatott a kissé hosszadalmas című, de annál ígéretesebb Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei elnevezésű nemzetközi bestsellerével - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Bookline.
Frei Tamás jött ki győztesen a novemberi bestseller-viadalból: A Bankár c. botránykönyve talán éppen a téma gazdaságpolitikai aktualitása miatt szerezhette meg az aranyérmet. Második helyre első és egyetlen magyar nyelven kiadott könyvével Ransom Riggs kapaszkodott fel a meghökkentően hosszú, de talán pont emiatt fülbemászó című Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei elnevezésű misztikus bestsellerével. A bronzérmet a már említett bestseller-guru, Fejős Éva vehette át a képzeletbeli díjátadótól új és persze éppen aktuális könyvével, a Karácsony New Yorkban c. romantikus regénnyel.
Persze nem csak romantika, hanem új hősök is kellenek a magyar olvasói közösségnek. Walter Isaacson igencsak betalált, amikor eldöntötte: a világ egyik legnagyobb IT mágusáról ír biográfiát. A Steve Jobs életrajza című írás elsöprő sikere borítékolható volt már jóval a könyv magyarországi debütálása előtt, jelenleg az 5. helyről ostromolja a dobogót. A másik nagy hős inkább a természet oldaláról próbálta megfogni az olvasókat: az azóta már botrányokba is keveredett TV-sztár, Bear Grylls A vadon törvényei című könyvével a 6. helyet birtokolta a múlt hónapban.
Már novemberben érzékelhető volt az a könyvpiaci tendencia, mely általában a karácsony előtti hetekben érezteti hatását: az ünnepek közeledtével ugyanis egyre több pszichológiai-ezoterikus írás próbálja megtalálni a hazai olvasókat is. Az októberi dobogós Vekerdy Tamás jelenleg 10. helyen álló Érzelmi biztonság c. gyermekpszichológiai tanulmánykötete mellett a "felismerés-könyvek" szerzője, James Redfield is hallatott magáról: érdekes módon éppen a 21. helyen áll A Tizenkettedik felismerés. Karácsony természetesen nem múlhat el Müller Péter aktuális könyvsikere nélkül sem: a szerző az idén a Szeretetről, szerelemről, szeretkezésről írt könyvet ezoterikus tanokra szomjazó olvasói számára.
A fenti könyvek megjelenése persze azt is jól bizonyítja, hogy az elmúlt hónapokban szinte teljesen kicserélődött a hazai olvasói sikerlista névsora. A nagy öreg George R. R. Martin A tűz és jég dala c. sorozatán, William P. Young "viskóján", illetve Moldova György kétrészes regényén, a Keserű poháron kívül csak néhány korábbi szerző tudott ismételni. Rendhagyó újdonság például Zacher Gábor és Karizs Tamás 24. helyen debütáló könyve. (Ugye megvan már, hogy honnan is ismerhetjük Zacher Gábor nevét?) A "magyar toxikológus-celeb" első írása, mely A Zacher - Mindennapi mérgeink címet viseli, hasznos olvasmány lehet a drogfüggőség mechanizmusai iránt érdeklődő szakembereknek, de persze a laikusok számára is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bookline TOP 50: 26-50
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








