Facebook függőség: még a tanulmányi átlagot is rontja!

Pénzcentrum
2009. április 15. 15:00

Egy friss tanulmány eredményei szerint a Facebook használat bizony rontja a diákok tanulmányi eredményeit, mivel közel harmad annyi időt fordítanak tanulásra, mint azok, akik nem tagjai a közösségi oldalnak.

A mai fiatalok (és nem annyira fiatalok) legtöbbje már tagja valamilyen online közösségi hálónak, sokszor nem is egynek. Nem véletlen, hogy számos kutatáshoz szolgálnak témaként ezek a site-ok, legyen szó munkahelyi hatékonyságvizsgálatról, vagy az iskoláskorúak tanulmányi eredményeire gyakorolt hatások elemzéséről.

Az Ohio-i Egyetem egyik doktorandusa, Aryn Karpinski ez utóbbi összefüggésre talált választ, miközben azt kutatta, hogy milyen demográfiai különbségek figyelhetők meg a Facebook használói, és nem használói között.

Az eredmények szerint az oldalra rendszeresen fellépők kevesebb időt fordítanak tanulásra, és így tanulmányi eredményeik is rosszabbak, mint a Facebookot nem használó társaiké.

A 219 egyetemi hallgató vizsgálatával készült tanulmány szerint a használók egy teljes jeggyel rosszabb átlagot produkálnak, mint a nem használók, ami közvetlen összefüggésben áll a tanulásra fordított idővel, amely előbbiek esetében heti 1-5 órát, míg utóbbiaknál heti 11-15 órát jelent.

Az eredmények cáfolják a diákok azon korábbi kijelentéseit, miszerint a Facebook használat semmilyen hatással nincs tanulmányi eredményeikre, igaz a mintavétel meglehetősen kicsinek mondható, hiszen mindössze egy egyetem hallgatóit vizsgálja.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?